De stad Antwerpen heeft haar routeplanner ‘Slim naar Antwerpen’ uitgebreid. Geef je bestemming in en de applicatie toont je op welke manieren je het snelst, slimst en goedkoopst door de stad begeeft. “De volgende stap is dat je de routeplanner ook als navigatiesysteem kan gebruiken”, zegt Koen Kennis (N-VA), schepen van Mobiliteit. [naar artikel]
Antwerpen heeft een routeplanner gelanceerd, waarin verschillende manieren om zich te verplaatsen worden aangeboden. Wie van pakweg Wuustwezel naar het centrum van Antwerpen wil, krijgt netjes alle mogelijkheden op een rij met daarbij de reistijd. [naar artikel]
De routeplanner van de stedelijke mobiliteitswebsite Slim naar Antwerpen negeert de Turnhoutsebaan in Borgerhout. Wagens worden via woonstraten de stad uitgestuurd, terwijl de Turnhoutsebaan juist als functie heeft om deze wagens op te vangen en zo de woonstraten te sparen. Mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA) geeft toe dat er een fout in de routeplanner is geslopen. [naar artikel]
Het aantal Antwerpenaars dat de eigen wagen neemt voor verplaatsingen, blijft afnemen. Voor woon-werkverkeer kiest zelfs minder dan 50 procent nog voor de auto. Dat blijkt uit een reeks mobiliteitsbevragingen van de stad, en tellingen met ANPR-camera's wijzen op eenzelfde trend. De grote winnaar in het verhaal is de fiets, al zit ook deelmobiliteit in de lift. [naar artikel]
Wie als Antwerpenaar zijn wagen wegdoet, kan van de stad een subsidie krijgen op zijn of haar abonnement van Mobility as a Service (MaaS). Dat komt neer op maximaal 50 euro per maand. [naar artikel]
Ook nu kan u nog een deelwagen, brommer of fiets blijven gebruiken. Er wordt wel gevraagd om handschoenen aan te doen, zodat er via het stuur geen mogelijke besmetting naar de volgende gebruiker wordt overgebracht. De Velokes worden momenteel dagelijks nog 7.000 keer gebruikt, dat is ongeveer een derde van voor de coronacrisis. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.