06:30 In de eerste zes maanden kwamen in Vlaanderen bijna een kwart meer mensen om het leven bij verkeersongevallen dan in dezelfde periode van 2020. Het gaat om de hoogste tol sinds 2016. [naar artikel]
Het voorbije jaar zijn er 304 mensen gestorven in het Vlaamse verkeer. Dat is het hoogste aantal sinds 2016 en een pak hoger dan de doelstelling om dit jaar maximaal tweehonderd verkeersdoden te hebben. Vooral voetgangers zijn erg kwetsbaar. [naar artikel]
In de eerste zes maanden van dit jaar zijn in Vlaanderen bijna een kwart meer mensen om het leven gekomen bij verkeersongevallen dan in dezelfde periode van 2020. Het gaat bovendien om de hoogste tol sinds 2016. In de andere gewesten is de tendens helemaal verschillend, zo blijkt uit de verkeersbarometer van Vias. Maar ook binnen de Vlaamse provincies zijn er opvallende verschillen in de trends. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen is de voorbije vijf jaar amper gedaald. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias en de federale politie. "Door de coronapandemie was er onbewust minder aandacht voor verkeersveiligheid, maar het verkeer blijft een sluipmoordenaar", waarschuwt het Vias. In Wallonië en Brussel is er wel een forse daling, waardoor het aantal verkeersdoden in heel België licht is gedaald. [naar artikel]
Het aantal doden op de Belgische wegen is in de eerste 9 maanden van dit jaar gevoelig gedaald in vergelijking met dezelfde periode in 2016. Met 363 doden ter plaatse is er in België zelfs sprake van een laagterecord voor de desbetreffende periode. Ook Vlaanderen tekent met 168 doden een laagterecord op. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias, het instituut voor verkeersveiligheid en mobiliteit. Enkel in de provincie Antwerpen is er een forse stijging op te merken van het aantal verkeersdoden. [naar artikel]
Volgens de laatste Verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute is het aantal doden ter plaatse op onze wegen in de eerste 6 maanden van dit jaar met meer dan 40 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. 231 personen kwamen om het leven. Het aantal letselongevallen met een e-step is meer dan verdubbeld. [naar artikel]
Terwijl in Vlaanderen het aantal verkeersdoden met 45 procent steeg in 2021, noteerden Brussel en Wallonië in dat jaar het laagste aantal verkeersdoden ooit. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. Positief is dat het aantal verkeersdoden in alle gewesten daalde. Het aantal dodelijke verkeersslachtoffers viel in Vlaanderen het sterkst terug in Limburg. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen neemt toe. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersbarometer van Vias. De cijfers komen er vlak nadat de verschillende ministers van Mobiliteit aankondigden om naar nul verkeersdoden te streven tegen 2050. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen is sinds 2010 met 34 procent gedaald. Dat blijkt uit cijfers van de European Transport Safety Council (ETCS). Vlaanderen doet het daarmee een stuk beter dan het Europese gemiddelde: in de Europese Unie was er sinds 2010 een daling met 20 procent. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar in Vlaanderen opnieuw boven de kaap van 300 gestegen. De doelstelling om het aantal verkeersdoden terug te dringen tot maximaal 200 voor 2020 zal niet gehaald worden. Dat meldt de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). [naar artikel]
Vorig jaar waren er in België 95 fietsdoden, het hoogste aantal ooit. Een op de drie slachtoffers in ons verkeer was een voetganger of een fietser. Het totaal aantal verkeersdoden in ons land is in 2022 met acht procent gestegen. Dat meldt het verkeersveiligheidsinstituut VIAS in haar jaarlijkse barometer woensdag. Het aantal verkeersdoden daalde wel licht in Vlaanderen, tegenover een stijging in Wallonië en Brussel. [naar artikel]
In september zijn in de 27 EU-lidstaten, Zwitserland en Noorwegen in totaal 71.200 asielaanvragen ingediend. Dat is het hoogste cijfer sinds november 2016, meldt het Europees ondersteuningsbureau voor asielzaken. Vooral het aantal aanvragen van Afghanen schiet de hoogte in. [naar artikel]
Er vielen in de eerste negen maanden van dit jaar minder verkeersdoden in ons land dan in dezelfde periode vorige jaar. De daling komt dankzij lager cijfers in Wallonië en Brussel, want in Vlaanderen werden dertig verkeersdoden meer geteld dan vorig jaar. [naar artikel]
20:31 Een miljoen vluchtelingen vroegen in 2022 asiel aan in de Europese Unie, het hoogste aantal sinds 2016. Samen met de tijdelijke opvang van 4 miljoen Oekraïners kwam de opvangcapaciteit in heel Europa ... [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
In Vlaanderen vielen vorig jaar 291 verkeersdoden te betreuren. Dat zijn er 45 meer dan in 2020, of een stijging met 18 procent. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
In de Europese Unie zijn vorig jaar bijna 1 miljoen asielverzoeken ingediend, het hoogste aantal sinds 2016. Dat meldt het Asielagentschap van de Europese Unie (EUAA) op basis van voorlopige data, waar ook de cijfers van Zwitserland en Noorwegen in zijn opgenomen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.