Veel pendelaars zitten meer dan een uur per dag in de auto op weg naar het werk. Toch blijft de drempel naar alternatieven hoog. Pas bij pure noodzaak of als bedrijven hun werknemers verleiden met alternatieven, laten we de auto vaker aan de kant. [naar artikel]
De Europese pendelaar verkiest nog altijd zijn auto – ondanks het bijhorende fileleed – boven het openbaar vervoer. Ondanks zware financiële injecties zijn de Europese steden er niet in geslaagd om hun bevolking van de auto naar de fiets of de bus te laten overstappen. Dat blijkt uit een rapport van de Europese Rekenkamer. De […] The post Studie: Europese pendelaar is moeilijk uit zijn auto te krijgen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Elke week grijpt Metro een pendelaar bij de kraag voor een kort gesprek. Achter elke anonieme reiziger schuilt immers een verrassende persoonlijkheid. Deze week is het de beurt aan Thomas Godefroit, een 31-jarige levensgenieter. ZICHT Door mijn beperking, het Smith Magenis syndroom, ben ik kleurenblind. Ik heb een gen tekort en daardoor ben ik 80% […] [naar artikel]
De Vlaamse pendelaar is niet gemakkelijk te overtuigen om voor zijn verplaatsingen de auto op te geven en voor een alternatief te kiezen. Dat blijkt uit een enquête van Radio 1 bij duizend Vlamingen. Opgemerkt wordt dat de auto pas wordt opgegeven indien de omstandigheden een andere oplossing noodzakelijk maken of wanneer bedrijven maatregelen introduceren […] The post Vlaamse pendelaar blijft vasthouden aan de auto appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) heeft zich in een debat in "De zevende dag" over mobiliteit nogmaals verzet tegen het rekeningrijden in Brussel. De Brusselse regering wil dat er een systeem komt waarbij bestuurders betalen per kilometer die ze rijden in Brussel en hoopt op een samenwerking met de andere gewesten om een nationale kilometerheffing te organiseren. Maar minister Peeters is niet van plan om die uitgestoken hand aan te nemen. [naar artikel]
De slimme kilometerheffing die het Brussels Gewest wil invoeren brengt de Vlaamse liberalen in een ongemakkelijke positie. De Vlaamse regering reageert zeer afwijzend op de heffing, terwijl Open VLD net deel uitmaakt van zowel de Brusselse als de Vlaamse regering. Vanuit de Waalse regering reageren de Franstalige liberalen dan weer furieus op het Brusselse plan. "Er moet nu overlegd worden tussen de regio's", luidt de reactie bij Open VLD waarmee de partij de kwestie probeert te evacueren. Tegelijk stellen de partijkopstukken eisen voor dat overleg: "De Vlaamse pendelaar mag niet extra belast worden". [naar artikel]
Het Brussels Gewest heeft plannen klaar om het laatste stuk van de A12 om te vormen in een groene promenade. Stadinwaarts blijft er één rijstrook voor auto’s over. Een beslissing die grote gevolgen heeft voor de Vlaamse pendelaar. [naar artikel]
Het Brussels Gewest heeft plannen klaar om het laatste stuk van de A12 om te vormen in een groene promenade. Stadinwaarts blijft er één rijstrook voor auto’s over. Een beslissing die grote gevolgen heeft voor de Vlaamse pendelaar. [naar artikel]
Elke week grijpt Metro een pendelaar bij de kraag voor een kort gesprek. Achter elke anonieme reiziger schuilt immers een verrassende persoonlijkheid. Deze week is het de beurt aan Britt Mosselmans, een 28-jarige barmeid. ZICHT Als ik een cocktail creëer, moet die niet alleen lekker zijn maar er ook esthetisch mooi uitzien. Zo heb ik […] [naar artikel]
Elke week grijpt Metro een pendelaar bij de kraag voor een kort gesprek. Achter elke anonieme reiziger schuilt immers een verrassende persoonlijkheid. Deze week is het de beurt aan Pablo Spagnolie, een 17-jarige student houtbewerking. ZICHT Ik hou ervan om mij te bewegen in de stad en rond te hangen in het skatepark om naar […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.