Het Brussels Gewest heeft plannen klaar om het laatste stuk van de A12 om te vormen in een groene promenade. Stadinwaarts blijft er één rijstrook voor auto’s over. Een beslissing die grote gevolgen heeft voor de Vlaamse pendelaar. [naar artikel]
Het Brussels Gewest heeft plannen klaar om het laatste stuk van de A12 om te vormen in een groene promenade. Stadinwaarts blijft er één rijstrook voor auto’s over. Een beslissing die grote gevolgen heeft voor de Vlaamse pendelaar. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) heeft zich in een debat in "De zevende dag" over mobiliteit nogmaals verzet tegen het rekeningrijden in Brussel. De Brusselse regering wil dat er een systeem komt waarbij bestuurders betalen per kilometer die ze rijden in Brussel en hoopt op een samenwerking met de andere gewesten om een nationale kilometerheffing te organiseren. Maar minister Peeters is niet van plan om die uitgestoken hand aan te nemen. [naar artikel]
Boris Johnson heeft de verkiezingen gewonnen. Nooit had een campagne bij de Tories minder om het lijf, maar de achterliggende factoren voor zijn overwinning blijken opvallend complex te zijn. Wat met Corbyn? Zijn verlies zegt iets over de sociale samenstelling en politieke dynamiek van het land, maar tegelijkertijd blijkt zijn nederlaag niet al te dramatisch [naar artikel]
Veel pendelaars zitten meer dan een uur per dag in de auto op weg naar het werk. Toch blijft de drempel naar alternatieven hoog. Pas bij pure noodzaak of als bedrijven hun werknemers verleiden met alternatieven, laten we de auto vaker aan de kant. [naar artikel]
De Vlaamse pendelaar is niet gemakkelijk te overtuigen om voor zijn verplaatsingen de auto op te geven en voor een alternatief te kiezen. Dat blijkt uit een enquête van Radio 1 bij duizend Vlamingen. Opgemerkt wordt dat de auto pas wordt opgegeven indien de omstandigheden een andere oplossing noodzakelijk maken of wanneer bedrijven maatregelen introduceren […] The post Vlaamse pendelaar blijft vasthouden aan de auto appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De slimme kilometerheffing die het Brussels Gewest wil invoeren brengt de Vlaamse liberalen in een ongemakkelijke positie. De Vlaamse regering reageert zeer afwijzend op de heffing, terwijl Open VLD net deel uitmaakt van zowel de Brusselse als de Vlaamse regering. Vanuit de Waalse regering reageren de Franstalige liberalen dan weer furieus op het Brusselse plan. "Er moet nu overlegd worden tussen de regio's", luidt de reactie bij Open VLD waarmee de partij de kwestie probeert te evacueren. Tegelijk stellen de partijkopstukken eisen voor dat overleg: "De Vlaamse pendelaar mag niet extra belast worden". [naar artikel]
Autorijden heeft een maatschappelijke kost. Luchtvervuiling, ongevallen en files jagen de kostprijs van mobiliteit in de hoogte. Fietsen naar het werk lijkt dan weer geld op te brengen voor de maatschappij. "Terzake" berekende kosten-baten voor het traject Brussel-Leuven. [naar artikel]
Bijna de helft van de jobs in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest wordt uitgevoerd door een pendelaar, die zijn woonplaats buiten de gewestgrens heeft. Het percentage jobs dat er uitgevoerd wordt door Brusselaars is weliswaar gestegen van 44 procent in 1999 tot 51,3 procent eind 2016, zo blijkt uit een analyse van Brussels Studies. [naar artikel]
Brussel gaat hardere maatregelen nemen om de auto te weren uit de stad. De stad wil automobilisten overtuigen om hun auto achter te laten op... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.