Morgen luidt de schoolbel weer. En voor het eerst sinds lang kan dat in Vlaanderen zonder mondmaskers of online lessen. Kijken leerlingen en leerkrachten daar eigenlijk naar uit? De Morgen vroeg het aan drie leerlingen en een leerkracht. [naar artikel]
Vanaf vandaag moeten leerlingen vanaf 6 jaar een mondmasker dragen op school. Een maatregel om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Er is daarover veel discussie, maar in basisschool De Leertrommel in Opwijk werd die regel vorig jaar al ingevoerd en daar werd best goed op gereageerd. [naar artikel]
In het schooljaar 2020-2021 zijn bijna 9.500 leerlingen in het secundair onderwijs blijven zitten. Dat zijn er opvallend minder dan het schooljaar daarvoor, toen het er bijna 17.800 waren, blijkt uit cijfers van Onderwijs Vlaanderen. [naar artikel]
Ongeveer 5.000 minderjarige asielzoekers beginnen op 1 september aan het nieuwe schooljaar. Dat zijn er 2.000 meer dan in september 2016, zo blijkt uit cijfers van Fedasil waar La Dernière Heure vandaag over bericht. In het kleuteronderwijs beginnen 900 asielzoekers aan het nieuwe schooljaar, in het lager 1.500 en in het middelbaar 2.600. Iets meer […] [naar artikel]
“Straks start voor het eerst in de geschiedenis van ons onderwijs het nieuwe lerarenplatform. Daar kunnen 2.500 meestal jonge, startende leerkrachten van het basisonderwijs instappen om vervangingen te doen op school, waardoor ze een volledig jaar werkzekerheid krijgen, een heel jaar aan honderd procent betaald worden en ook ruim de tijd krijgen om bijscholing of […] Het bericht Nieuw schooljaar – Het nieuwe schooljaar luidt start in van de lerarenplatforms in het basisonderwijs verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Uit een bevraging van het instituut voor verkeersveiligheid Vias blijkt dat reizigers zich op de bus minder veilig voelen dan op de trein. Dat komt hoofdzakelijk door overlast van medepassagiers. De oplossing zou kunnen komen van meer sociale controle, dus meer controleurs, maar net daar voert De Lijn een reorganisatie door. [naar artikel]
Uit een bevraging van het instituut voor verkeersveiligheid Vias blijkt dat reizigers zich op de bus minder veilig voelen dan op de trein. Dat komt hoofdzakelijk door overlast van medepassagiers. De oplossing zou kunnen komen van meer sociale controle, dus meer controleurs, maar net daar voert De Lijn een reorganisatie door. [naar artikel]
Met een gemiddelde beoordeling van 7 op 10 lijkt de Limburger zich best veilig te voelen in zijn of haar buurt. De vijf mijngemeenten behoren echter allemaal tot de hekkensluiters. Is het onveiligheidsgevoel daar terecht, of toch vooral een gevoel? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.