De Vlaamse Ondernemers, een samenwerkingsverband tussen 19 sector- en werkgeversorganisaties, roepen de beleidsmakers op om een budgetneutrale slimme kilometerheffing in te voeren, in combinatie met meer technologie in het verkeer. Dat meldt Voka. Een slimme kilometerheffing belast wagengebruik op basis van de milieukenmerken van het voertuig, de plaats en het tijdstip van de verplaatsing. [naar artikel]
De Vlaamse Ondernemers, een samenwerkingsverband tussen 19 sector- en werkgeversorganisaties, roepen de beleidsmakers op om een budgetneutrale slimme kilometerheffing in te voeren, in combinatie met meer technologie in het verkeer. Dat meldt Voka dinsdag. [naar artikel]
De Vlaamse Ondernemers, een samenwerkingsverband tussen 19 sector- en werkgeversorganisaties, roepen de beleidsmakers op om een budgetneutrale slimme kilometerheffing in te voeren. Wie in de spits rijdt en rond de grote steden zal meer betalen dan iemand die in de daluren op rustige wegen rijdt. Bij een budgetneutrale kilometerheffing is het bedoeling om de lasten te verschuiven van het bezit van een auto naar het gebruik. Wat denk jij? Is een slimme en budgetneutrale kilometerheffing een goed idee? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat enkele experts en politici ervan vinden. [naar artikel]
De Vlaamse Ondernemers, een samenwerkingsverband tussen 19 sector- en werkgeversorganisaties, roepen de beleidsmakers op om een budgetneutrale slimme kilometerheffing in te voeren, in combinatie met meer technologie in het verkeer. Dat meldt Voka dinsdag. [naar artikel]
De slimme kilometerheffing komt eraan, maar hoe gaat het werken? Volgens documenten die de zakenkrant De Tijd kon inkijken, betalen autobestuurders tussen de 2 en 5 eurocent per kilometer. Is dat genoeg om de Vlaamse files aan te pakken? [naar artikel]
Nu de N-VA de slimme kilometerheffing van tafel veegt en ook bij andere partijen het enthousiasme koelt, vermindert de kans zienderogen dat de volgende Vlaamse regering de maatregel nog doorvoert. En dat is nefast voor de Vlaamse klimaatdoelstellingen. [naar artikel]
Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files vermindert en de gebruikers en vervuilers laat meebetalen. [naar artikel]
De Vlaamse regering blijft ver onder haar klimaatdoelstelling. Nieuwe maatregelen dringen zich op. Open Vld pleit onder andere voor een slimme kilometerheffing. Een goed idee? [naar artikel]
Een slimme kilometerheffing over Vlaanderen is de beste optie om de files te verkleinen en de verkeerskosten te laten dragen door wie echt met de auto rijdt. Dat is de conclusie van een langverwachte studie die door de vorige Vlaamse regering besteld werd. [naar artikel]
Groen pleit voor een slimme kilometerheffing. 'De files in Vlaanderen worden almaar langer, en er bestaan geen tien mogelijkheden om het tij te keren.' De maatregel die opgenomen is in het Vlaamse Klimaatplan wordt echter niet langer verdedigd door regeringspartij Open VLD. [naar artikel]
Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts heeft van de regering toestemming gekregen om het onderzoek naar een slimme kilometerheffing voor personenwagens te finaliseren. Officieel is het nog steeds de volgende legislatuur die de beslissing moet nemen, maar geen enkele Vlaamse partij is nog fundamenteel tegen het systeem gekant, op Vlaams Belang na. Het Brussels gewest heeft besloten om mee in het Vlaamse traject te stappen. [naar artikel]
Op het moment dat de Vlaamse onderhandelaars een regeerakkoord uit de grond stampen, pleit Koen Algoed, topman van het Vlaams Departement Financiën en Begroting en gewezen kabinetschef van Philippe Muyters (N-VA) voor de controversiële kilometerheffing. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) veegde de slimme kilometerheffing voor auto’s gisterenavond helemaal van tafel. Volgens Weyts is er “geen draagvlak” meer voor de maatregel en is de bevolking “bang gemaakt”. Nochtans heeft minister Weyts zich jarenlang uitgesproken als een voorstander van zo’n kilometerheffing voor auto’s in de strijd tegen de files. Ze staat ook in het klimaatbeleidsplan dat de Vlaamse regering heeft goedgekeurd. [naar artikel]
Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts heeft van de regering toestemming gekregen om het onderzoek naar een slimme kilometerheffing voor... [naar artikel]
16:58 In een advies erkent de Raad Van State dat Brussel autonoom bevoegd is om een slimme kilometerheffing in te voeren, maar hij dringt wel aan op verder overleg met Vlaanderen en Wallonië. [naar artikel]
Ondanks de inspanningen om zo vroeg mogelijk op de werf te zijn, zien Vlaamse bouwbedrijven wekelijks gemiddeld 2,5 uur ‘werktijd’ verloren gaan door files. Bij een kwart van de aannemers loopt dit zelfs op tot 4 uur of meer. Dit blijkt uit een bevraging uitgevoerd door beroepsfederatie Bouwunie. Die pleit nu voor een slimme kilometerheffing. [naar artikel]
Betekent de slimme kilometerheffing die Groen voorstelt 'een platte belastingverhoging' van 2 miljard euro? Nee. De cijfers die Bart Tommelein (Open VLD) in Knack noemde, blijken niet te kloppen. [naar artikel]
CD&V heeft in de gesprekken voor de opmaak van een Vlaams regeerakkoord de slimme kilometerheffing weer op tafel gelegd. De heffing moet volgens de... [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) legt het zogenaamde rekeningrijden op tafel bij de Vlaamse ministerraad. Dat zegt ze aan VTM NIEUWS. Een slimme kilometerheffing in plaats van een algemene verkeersbelasting dus. “We zullen dit nu opstarten om in de volgende regering door te voeren.” [naar artikel]
CD&V heeft in de gesprekken voor de opmaak van een Vlaams regeerakkoord de slimme kilometerheffing weer op tafel gelegd. De heffing moet volgens de... [naar artikel]
Vlaams mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) roept Brussel op om samen met Vlaanderen een tijdspad uit te tekenen voor een slimme kilometerheffing. “Het is straks de beste oplossing, maar 2022 is te vroeg.” [naar artikel]
01:02 De publicatie van een langverwachte studie over een slimme kilometerheffing wordt uitgesteld tot september. Eerst moet de nieuwe Vlaamse regering beslissen of ze een variant van de omstreden autotaks ... [naar artikel]
De Brusselse regering heeft een akkoord bereikt over een slimme kilometerheffing in de hoofdstad. Ze wil nu in overleg gaan met Vlaanderen en Wallonië, maar daar zijn de reacties furieus. [naar artikel]
De automobilist dreigt de dupe te worden van de slimme kilometerheffing. Dat voorspellen automobielorganisaties VAB en Touring. 'Wie op vijftig kilometer van zijn werk woont, zal jaarlijks 1.500 euro extra moeten betalen', waarschuwt Maarten Matienko van VAB. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.