De Vlaamse regering maakt werk van een monsterproject om de verkeersknoop in Mechelen-Noord te ontwarren. Ze wil de Gentsesteenweg (N16), de R6, de E19 en het bedrijventerrein op een vlottere manier met elkaar verbinden. Er is ook sprake van een Noord-Zuidas om de vesten nog meer te ontlasten. Alles samen is daar een investering van 300 miljoen euro mee gemoeid. [naar artikel]
In de haven van Gent wordt sinds woensdag een installatie gebouwd die de CO2-uitstoot van enkele grote bedrijven gaat opvangen... The post Haven van Gent start monsterproject om CO2-uitstoot om te zetten tot alternatieve brandstof appeared first on Business AM. [naar artikel]
01:00 De politiemensen krijgt vanaf vandaag uitleg over het langverwachte monsterproject i-Police. Dat moet bij de Belgische politie een digitale revolutie teweegbrengen, die bijna 300 miljoen euro kost en ... [naar artikel]
Wanneer de bouw van de Oosterweelverbinding van start gaat, zal de verkeersellende rond Antwerpen nog verergeren. Uit berekeningen van de Vlaamse [naar artikel]
Op de vooravond van de invoering van het Circulatieplan in zijn stad, waarschuwt schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) voor de gevolgen van de Oosterweelverbinding. [naar artikel]
Ook Gent is niet erg opgetogen met het akkoord over de Antwerpse mobiliteit, dat bestaat uit een Oosterweel Light en een zogenaamd radicaal haventracé. Omdat dat laatste tracé vrachtverkeer door de Liefkenshoektunnel naar de E34 duwt, zal dat in Gent opnieuw aansluiting zoeken op de verbinding E17-E40 en zo extra drukte veroorzaken. “Antwerpen heeft zijn verkeersknoop naar ons doorgeschoven”, zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
De drukte op de Antwerpse wegen weegt ook op het vervoer van loodsen van en naar de scheepvaart. Sinds augustus loopt een proef om een deel van hen vanuit Lillo (Antwerpen) per boot naar een schip te vervoeren. De loodsen worden nu ook buiten Antwerpen opgehaald. De aanpak moet ook de stiptheid van de scheepvaart mee ten goede komen. [naar artikel]
13:04 Antwerpen en Brussel scoren ondermaats op gebied van duurzaamheid in vergelijking met andere Europese steden. Op het vlak van mobiliteit is het gewoon een ramp, blijkt uit een doorlichting van werelds... [naar artikel]
De verkeersknoop is al langer een heikel punt in Kuringen-Heide. Het jongste mobiliteitsoverleg heeft nu vijf scenario’s opgeleverd om het verkeer in deze Hasseltse wijk vlot te trekken. De voorstellen kwamen van de werkgroep Leefbaar Kuringen-Heide en volgden uit het overleg met vertegenwoordigers van de stad en UHasselt. “We laten de universitairen nu uitzoeken hoe we deze scenario’s in de wijk kunnen uittesten”, zegt mobiliteitsschepen Marc Schepers. “We hopen tegen eind 2019 tot gedragen en definitieve oplossingen te komen.” [naar artikel]
Met de wagen naar Brussel pendelen, het is een helletocht. En toch doen 250.000 landgenoten het dagelijks. Omdat ze niet anders willen, of omdat ze niet anders kunnen? "Brussel betaalt de prijs voor zijn imago van autovriendelijke stad." [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.