Met een marktaandeel van meer dan 50 procent zijn de bedrijfswagens de grootste verantwoordelijke voor de nieuwe wagens op onze wegen. Hun aandeel neemt trouwens steeds toe. Maar wat mag je allemaal doen met zo’n bedrijfswagen? HLN Drive geeft antwoord op de meest courante vragen. [naar artikel]
Met een marktaandeel van meer dan 50 procent zijn de bedrijfswagens de grootste verantwoordelijke voor de nieuwe wagens op onze wegen. Hun aandeel neemt trouwens steeds toe. Maar wat mag je allemaal doen met zo’n bedrijfswagen? HLN Drive geeft antwoord op de meest courante vragen. [naar artikel]
Bedrijfswagens zijn procentueel vaker betrokken bij ongevallen dan private auto’s, vooral met een jonge mannelijke werknemer aan het stuur. Verkeersveiligheidsinstituut Vias wijst naar het rijgedrag als oorzaak én tipt werkgevers dat ze dat gedrag van hun medewerkers kunnen bijsturen met behulp van de car policy. Wat is dat precies? Wat staat er doorgaans in? En kan je baas je straffen bij rijden onder invloed of aan hoge snelheid? We vroegen het aan Claire Possemiers, Legal HR Consultant bij hr-dienstverlener SD Worx. [naar artikel]
Pr-adviseur Arno Creve (25) krijgt binnenkort zijn eerste bedrijfswagen. Maar hij beseft dat het dagelijks gebruik van die wagen niet bijdraagt aan oplossingen voor het fileleed in ons land of de klimaatverandering. Hij pleit ervoor dat mensen niet meer zonder nadenken in de door het werk gesponsorde wagen kruipen, maar juist met een gezonde dosis schaamte. Een soort van collectieve "bedrijfswagenschaamte" kan volgens hem een sterk politiek draagvlak creëren om gedurfde en effectieve mobiliteitsbeslissingen te nemen. [naar artikel]
Ondernemingen die vandaag jongeren willen verleiden om voor hen te komen werken, zorgen het best voor een goede bereikbaarheid, een gezonde werkomgeving, veel variatie, doorgroeimogelijkheden en de mogelijkheid om samen met collega’s te eten. Dat blijkt uit een onderzoek door studenten van de KULeuven. [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt dinsdag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. Van de respondenten met een bedrijfswagen geeft 59 procent aan bereid te zijn van werk te veranderen indien zijn werkgever geen wagens meer zou aanbieden. Vooral werknemers jonger dan […] Het bericht “Zes op de tien werknemers stappen op als werkgever hen geen bedrijfswagen meer aanbiedt” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Hoewel thuiswerk behoorlijk ingeburgerd is geraakt, blijft een bedrijfswagen financieel interessant. Voor de bijdrage die je betaalt als werknemer kan je immers niet zomaar een eigen auto kopen. Maar is de regeling ook op lange termijn voordelig? En hoeveel gaat er eigenlijk precies van je loon? Jobat.be vroeg het aan een juridisch expert. [naar artikel]
De prijzen aan de pomp zijn de voorbije weken de lucht ingeschoten. Voor de honderdduizenden werknemers in ons land die met een bedrijfswagen rondtoeren is dat niet meteen een zorg. Of wel? Kan je werkgever het gebruik van je bedrijfswagen en tankkaart beperken? Wat zijn de voorwaarden? Jobat.be tankt inzichten bij mobiliteitsexpert Veerle Michiels van het juridisch kenniscentrum SD Worx. [naar artikel]
De federale regering is tot een akkoord gekomen over de vergroening van het woon-werkverkeer: vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Maar hoe haalbaar is dat? Kan ik ook een hybride kiezen? Zijn er wel voldoende laadpalen voor elektrische wagens in ons land? De belangrijkste vragen beantwoord [naar artikel]
Eindelijk is er een akkoord over de belasting op bedrijfswagens. Door de ingreep van de regering blijft de impact op de uiteindelijke factuur voor de chauffeur eerder beperkt. Hoeveel betaalt u dit jaar nu uiteindelijk meer voor uw firmawagen? Maar ook voor wie geen bedrijfswagen heeft, zorgde de regering voor enkele ‘fiscale cadeautjes’. Wij beantwoorden uw vragen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.