De zaak rond de geluidsnormen boven de luchthaven van Zaventem is een communautair kluwen geworden. De vraag is hoe de partijen hier nog uit gaan [naar artikel]
01:00 Het Brussels Gewest voert op 1 januari 2017 een volledige nultolerantie in voor vliegtuigen die de geluidsnormen overtreden. Dat zal leiden tot een explosie van boetes, zeggen de vliegmaatschappijen, ... [naar artikel]
01:04 Brussels Airport haalt uit naar de Brusselse regering omdat opnieuw een cargomaatschappij Zaventem wil verlaten wegens de verstrengde geluidsnormen. [naar artikel]
De strengere Brusselse geluidsnormen vormen een bedreiging voor Brussels Airport. Althans volgens topman Arnaud Feist. De Tijd kon een brief [naar artikel]
13:59 'De luchthaven van Zaventem is de op één na belangrijkste economische pool van ons land. Iedereen moet een deel van de lasten dragen', klinkt het. [naar artikel]
Ryanair lanceert geen nieuwe routes meer op Brussels Airport zolang er geen oplossing is in de discussie over de geluidsnormen. Snijden in het aanbod doet de Ierse maatschappij voorlopig niet, maar in de zomer zal dat volgens topman Michael O’Leary onvermijdelijk worden. [naar artikel]
17:24 'Brussel moet zijn geluidsprobleem oplossen of zal capaciteit en trafiek verliezen.' [naar artikel]
Topman Michael O'Leary stelt: "We lanceren zes nieuwe routes vanuit Charleroi. Een aantal zou naar Zaventem gegaan zijn, maar we deden het niet door de onzekerheid over die belachelijke geluidsnormen." [naar artikel]
Ryanair lanceert geen nieuwe routes meer op Brussels Airport zolang er geen oplossing is in de discussie over de geluidsnormen. Snijden in het aanbod doet de Ierse maatschappij niet, maar in de zomer zal dat volgens topman Michael O’Leary onvermijdelijk worden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.