Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Anita (55) was klant bij de Vlaamse Energieleverancier en ziet haar factuur nu verdubbelen: “Het verschil tussen eens gaan eten of thuis blijven”

14/12/2021 - 18:52
"Net als 26.000 lotgenoten koesterde Anita Van Audenaerde (55) uit Zwijnaarde een week lang goede hoop. Tevergeefs. De alleenstaande moeder sloot via de provincie een contract af met de Vlaamse Energieleverancier. Dat bedrijf ging over de kop, maar niemand wil alle klanten samen overnemen. “Na anderhalf jaar ziek thuis”, zegt Anita, “wil ik in januari mijn werk halftijds hervatten. Het geld dat ik meer zal verdienen, gaat rechtstreeks naar gas en elektriciteit.”"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. “Mijn driemaandelijks voorschot steeg in oktober”: klant Guigonne had al vermoeden dat Vlaamse Energieleverancier in slechte papieren zat (06/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

Guigonne Vanden Eynden is een van de 73.000 klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier. Ze kreeg nog geen bericht van haar leverancier. “Het is door jullie dat ik op de hoogte ben gesteld”, zegt ze aan VTM NIEUWS. [naar artikel]


2. Fluvius rekent door bij gedupeerden Vlaamse Energieleverancier: “54 euro voor drie dagen gas, 145 euro voor een week” (31/01/2022 - Het Nieuwsblad)

Heel wat gedupeerden van het faillissement van de Vlaamse Energieleverancier krijgen dezer dagen ook nog eens een gepeperde factuur van noodleverancier Fluvius. “54 euro voor 3 dagen gas”, “145 euro voor een week”. Hallucinante bedragen, maar hoe is dat eigenlijk mogelijk? [naar artikel]


3. Duizenden klanten krijgen nog factuur van failliete energieleverancier in mailbox, en die kunnen ze best betalen (10/04/2022 - Gazet van Antwerpen)

Duizenden klanten van het failliete Vlaamse Energieleverancier BV vinden tegenwoordig nog een factuur in hun mailbox. “Het bedrijf is toch failliet, moet ik dit nog betalen?” vraagt een lezer zich af. “Het gaat om de eindafrekening die door de curator is verstuurd. En ja, die moet betaald worden”, zegt de Ombudsman voor Energie. [naar artikel]


4. Klant betrapt maaltijdbezorger die haar eten opeet: “Ik ga klacht indienen!” (25/01/2023 - Het Belang van Limburg)

Een Amerikaanse vrouw en een maaltijdbezorger hebben ruzie gekregen nadat de klant haar eten niet bezorgd kreeg. De koerier vond haar huis niet, waarna hij besloot om zelf de sushi op te eten, maar dan passeerde de vrouw toevallig. “Ik wil al mijn eten terug”, klonk het boos. [naar artikel]


5. Ze was 30 jaar de enige juf, maar nu moet het schooltje van Anita dicht: “Ik ben mijn thuis kwijt” (15/12/2021 - Gazet van Antwerpen)

Ze was er dertig jaar lang de enige juf, de klusser van dienst, de toezichthouder in de eetzaal én de verpleegster als een kindje zijn knie had geschaafd. Maar nu moet juf Anita (54) noodgedwongen afscheid nemen van ‘haar’ kleuterschool in Overijse, want het klasje raakt niet meer gevuld. Anita is er het hart van in. “Straks ben ik mijn thuis kwijt.” [naar artikel]


6. Energieleverancier dreigt failliet te gaan: hoe kan je je als klant indekken? “Neem screenshots van betaalde voorschotten” (22/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Na de faillissementengolf op de Britse energiemarkt ondervindt nu ook een Belgische energieleverancier betalingsmoeilijkheden. Hoewel Vlaams minister van Energie Zuhal Demir aankondigde alle nodige stappen te ondernemen, valt een faillissement niet uit te sluiten. “Je wacht als klant beter niet af tot het zover komt”, meent energie-expert Kristof De Paepe van Mijnenergie.be. “Door nu al voorzorgsmaatregelen te nemen, vermijd je problemen en financiële schade”, luidt het. [naar artikel]


7. Liliane wordt tegen haar zin klant bij andere energieleverancier en vraagt compensatie (03/10/2022 - Het Belang van Limburg)

Totaal ongewild werd Liliane klant bij een andere energieleverancier. “Pas na uren telefoneren kon ik terug, maar toen moest ik plots méér betalen. Heb ik geen recht op een compensatie?” [naar artikel]


8. BEKIJK - Hilde was klant van failliete Vlaamse Energieleverancier: "Hoe moet dat nu met de afrekening?" (07/12/2021 - VRT NWS)

Het was schrikken voor Hilde uit Gent toen ze gisteren hoorde dat haar energieleverancier failliet was. Van de 70.000 klanten van de relatief kleine speler Vlaamse Energieleverancier woont een derde in Oost-Vlaanderen. Die hadden ingeschreven op een groepsaankoop via de provincie. Hilde woont alleen in een flat en haar voorschotten waren vrij laag, maar ze heeft wel vragen. [naar artikel]


9. Vlaamse Energieleverancier vraagt faillissement aan: wat betekent dat voor u als klant? (06/12/2021 - De Morgen)

De Vlaamse Energieleverancier vraagt het faillissement aan. Dat berichten VTM Nieuws en VRT NWS. Het bedrijf verkoopt groene stroom en gas in Vlaanderen aan meer dan 80.000 klanten. Wat gebeurt er als een energieleverancier over de kop gaat? [naar artikel]


10. Liliane wordt tegen haar zin klant bij nieuwe energieleverancier en moet plots meer betalen als ze terugkeert naar oude (03/10/2022 - Gazet van Antwerpen)

Totaal ongewild werd Liliane klant bij een andere energieleverancier. “Pas na uren telefoneren kon ik terug, maar toen moest ik plots méér betalen. Heb ik geen recht op een compensatie?” [naar artikel]


11. 8 vragen over je energiefactuur: “Als jouw energieleverancier hoge voorschotten vraagt, moet je in principe niet betalen” (19/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

Chloé (29) en Nelson (30) uit Asse, die samen een kindje van 21 maanden hebben, kregen van energieleverancier Mega een voorschotfactuur van 7.000 euro. Achteraf bleek het echter om een vergissing te gaan. Maar hoe kan je weten wat je echt verbruikt en hoeveel je daarvoor moet betalen? En welke kleine ingrepen maken een groot verschil op je factuur? Wij verzamelen alle info die je helpt om opnieuw grip te krijgen op je energierekening. [naar artikel]


12. Klachten over Test Aankoop-vehikel Gaele: Paula kreeg plots factuur van 2,6 miljoen euro van energieleverancier die ze niet kende (26/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

Van energieleverancier veranderen is tegenwoordig een koud kunstje. Het gaat zelfs zo makkelijk dat het steeds vaker fout loopt, zeker nu er voor elke klant gevochten wordt. Zo regent het de laatste tijd klachten over Gaele, de energiemakelaar van Test Aankoop. Die zet klanten automatisch over naar een nieuwe energieleverancier. “En plots zat ik zonder ik het wou bij een leverancier die ik helemaal niet kende.” [naar artikel]


13. “145 euro voor een week gas”: tientallen getuigenissen over torenhoge facturen Fluvius (31/01/2022 - Het Belang van Limburg)

Heel wat gedupeerden van het faillissement van de Vlaamse Energieleverancier krijgen dezer dagen ook nog eens een gepeperde factuur van noodleverancier Fluvius. “54 euro voor 3 dagen gas”, “145 euro voor een week”. Hallucinante bedragen. Hoe kan zoiets? [naar artikel]


14. Opnieuw legt een energieleverancier de boeken neer: wat moet je doen als je daar klant bent? (06/12/2021 - Express)

Lees dit artikel: Opnieuw legt een energieleverancier de boeken neer: wat moet je doen als je daar klant bent? Het bedrijf Vlaamse Energieleverancier heeft het faillissement aangevraagd. Het is het tweede energiebedrijf in ons land dat dit jaar ten onder gaat aan de hoge energieprijzen. In september moest ook al de Luikse leverancier Energy2Business de boeken neerleggen. Maar wat betekent dat voor de klant? De energieprijzen zitten al enkele maanden in de lift. Die […] Lees dit artikel: Opnieuw legt een energieleverancier de boeken neer: wat moet je doen als je daar klant bent? [naar artikel]


15. Klanten Vlaamse Energieleverancier getuigen na faillissement: “Noodleverancier is de duurste van allemaal” (07/12/2021 - Het Belang van Limburg)

Ruim 70.000 klanten van de Vlaamse Energieleverancier hebben via de media moeten vernemen dat hun stroomleverancier de kraan dicht draait. En dat betreuren ze. “We wisten dat er iets scheelde, maar dat een stroomleverancier failliet kon gaan, geloofden we niet”, zegt Clara uit Sint-Niklaas. [naar artikel]


16. Klant ontvangt voor teruggeleverde stroom van zonnepanelen factuur van 6,69 euro: hoe kan dat? (08/07/2023 - Het Laatste Nieuws)

De zon scheen in mei royaal. Wie over zonnepanelen en een digitale meter beschikt, gaat ervan uit dat zijn energieleverancier hem beloont met een mooie vergoeding voor de stroom die hij op het net heeft geïnjecteerd. Dat het wel eens dik kan tegenvallen, beaamt Lode Sibbens uit Oostkamp aan Mijnenergie.be. Zijn stroom leverde hem … een te betalen factuur van 6,69 euro op. [naar artikel]


17. Vlaamse Energieleverancier is failliet: zit jouw leverancier ook in de problemen? (07/12/2021 - Het Belang van Limburg)

Na de aanvraag tot faillissement van de Vlaamse Energieleverancier blijven heel wat consumenten achter met vragen. Want hoe kan je nu weten welke leveranciers mogelijk nog in de problemen zitten? De V-test focust enkel op de prijs. “Misschien moeten we werk maken van een stresstest.” [naar artikel]


18. 30 jaar hield juf Anita helemaal alleen kleuterschool draaiende, nu moeten de deuren dicht: “Nooit moest ik met iemand rekening houden, behalve met mijn lievekes” (15/12/2021 - Het Nieuwsblad)

Ze was er dertig jaar lang de enige juf, de klusser van dienst, de toezichthouder in de eetzaal én de verpleegster als een kindje zijn knie had geschaafd. Maar nu moet juf Anita (54) noodgedwongen afscheid nemen van ‘haar’ kleuterschool in Overijse, want het klasje raakt niet meer gevuld. Anita is er het hart van in. “Straks ben ik mijn thuis kwijt.” [naar artikel]


19. Paul D’Hoore beantwoordt al uw energievragen na het faillissement van de Vlaamse Energieleverancier (07/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

Na het aangekondigd faillissement van de Vlaamse Energieleverancier blijven heel wat mensen met vragen zitten. Ik ben klant, wat moet ik doen? Of hoe weet ik of mijn leverancier ook aan de rand van de afgrond staat? Onze financieel expert Paul D’Hoore geeft antwoord op uw vragen. [naar artikel]


20. Klant ontvangt voor teruggeleverde stroom van zijn zonnepanelen factuur van 6,69 euro: hoe kan dat? (08/07/2023 - Het Laatste Nieuws)

De zon scheen in mei royaal. Wie over zonnepanelen en een digitale meter beschikt, gaat ervan uit dat zijn energieleverancier hem beloont met een mooie vergoeding voor de stroom die hij op het net heeft geïnjecteerd. Dat het wel eens dik kan tegenvallen, beaamt Lode Sibbens uit Oostkamp aan Mijnenergie.be. Zijn stroom leverde hem … een te betalen factuur van 6,69 euro op. [naar artikel]


21. Iedereen thuis: HelloFresh ziet aantal bestellingen verdubbelen (03/11/2020 - Express)

Maaltijdbezorger HelloFresh is één van die bedrijven die gedijt bij deze coronacrisis. Het Duitse bedrijf zag het aantal bestellingen verdubbelen... The post Iedereen thuis: HelloFresh ziet aantal bestellingen verdubbelen appeared first on Business AM. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!