Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Gazet van Antwerpen

Zijn boetes van private trajectcontroles wel geldig? Juristen stellen zich er grote vragen bij

21/12/2021 - 09:06
"Juristen stellen zich grote vragen bij de geldigheid van boetes bij private trajectcontroles. Volgens hen is het helemaal niet duidelijk of privébedrijven GAS-boetes mogen uitdelen, laat staan bij zwaardere snelheidsovertredingen. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Zijn boetes van private trajectcontroles wel geldig? Juristen stellen zich er grote vragen bij (21/12/2021 - Gazet van Antwerpen)

Juristen stellen zich grote vragen bij de geldigheid van boetes bij private trajectcontroles. Volgens hen is het helemaal niet duidelijk of privébedrijven GAS-boetes mogen uitdelen, laat staan bij zwaardere snelheidsovertredingen. [naar artikel]


2. “Dan wordt de boodschap: ‘Rijd sneller dan 70 in zone 50, dan word je zeker niét beboet’”: grote vragen bij geldigheid van boetes private trajectcontroles (21/12/2021 - Het Nieuwsblad)

Juristen stellen zich grote vragen bij de geldigheid van boetes bij private trajectcontroles. Volgens hen is het helemaal niet duidelijk of privébedrijven GAS-boetes mogen uitdelen, laat staan bij zwaardere snelheidsovertredingen. [naar artikel]


3. EXCLUSIEF. Meeste gemeenten willen alweer af van trajectcontroles met GAS-boetes: straks weer klassieke boetes? (13/01/2024 - Het Laatste Nieuws)

De meeste Vlaamse gemeenten willen liever geen trajectcontroles op basis van GAS-boetes. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vlaamse overheid dat HLN kon inkijken. Zelfs een groot aantal gemeenten die er gebruik van maken, willen ervan af. Nochtans waren lokale trajectcontroles toch de nieuwe melkkoe voor onze gemeenten? Wat is er aan de hand? [naar artikel]


4. Private Access biedt lage instapdrempel voor private equity (10/03/2023 - De Tijd)

17:43 Private Access wil 100 à 150 miljoen euro ophalen om te investeren in op overnames gefocuste private-equityfondsen. Vier families brachten al 30 miljoen aan. De rest wordt gezocht bij institutionelen ... [naar artikel]


5. Gemeente Bonheiden wil 22 ‘private’ trajectcontroles uitrollen: kan dat zomaar? (28/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

De komende 2 jaar wil Bonheiden maar liefst 22 nieuwe trajectcontroles realiseren. De investering gebeurt volledig door een private partner van de gemeente, in ruil voor een vast percentage van de boete-inkomsten. “Voor ons als gemeente kost het dus amper iets”, zegt schepen van mobiliteit Bart Vanmarcke (Open Vld). Dergelijke samenwerking is nog nooit eerder opgezet en het uitrollen van zoveel trajectcontroles in een kleine gemeente zoals Bonheiden is ongezien. [naar artikel]


6. Opnieuw kiest gemeente voor private partner voor trajectcontroles: “Wat is veiliger: weg waar je niet snel kan rijden of racebaan met flitspaal?” (09/12/2021 - Het Nieuwsblad)

Bilzen wil een aantal verbindingswegen uitrusten met een trajectcontrole en klopt daarvoor aan bij privépartner TAAS. In ruil voor 24 euro per boete organiseert het bedrijf alles. “Ontzorging”, noemt TAAS het in een powerpointpresentatie. Het is intussen al de vierde gemeente die intekent op het programma, maar er komt ook veel kritiek. Want is die ontzorging ook een goeie zaak voor de veiligheid? [naar artikel]


7. Zijn ‘private trajectcontroles’ wel wettig en wie zit erachter? (13/12/2021 - Het Belang van Limburg)

Gemeenten die zelf trajectcontroles willen invoeren, moeten die volgens het decreet "volledig zelf financieren". Waarom kunnen Vlaamse gemeenten dat dan uitbesteden aan een privébedrijf dat 24 euro per boete afroomt? [naar artikel]


8. “Rijd sneller dan 70 in zone 50, dan word je zeker niét beboet”: vragen bij private trajectcontroles (21/12/2021 - Het Belang van Limburg)

Juristen stellen zich grote vragen bij de geldigheid van boetes bij private trajectcontroles. Een advocaat roept zijn cliënten dan ook op om hun boetes te betwisten. [naar artikel]


9. Twee trajectcontroles actief in Maasmechelen, voorbereiding trajectcontroles Dilsen-Stokkem van start (17/01/2023 - Het Belang van Limburg)

Maasmechelen en Dilsen-Stokkem investeren samen met een private partner in respectievelijk zes en drie trajectcontroles. Sinds 1 januari zijn in Maasmechelen al twee trajectcontroles actief. [naar artikel]


10. Politie Diksmuide weigert boetes uit te schrijven voor “absurde” trajectcontroles (06/02/2019 - Het Nieuwsblad)

De stad Diksmuide en de politiezone Polder zijn niet te spreken over de manier waarop het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) twee nieuwe trajectcontroles heeft neergepoot in de West-Vlaamse stad. De politie weigert zelfs, als die controles operationeel zijn, boetes uit te schrijven. AWV betreurt die houding en meent dat de locaties goed doordacht zijn. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!