Juristen stellen zich grote vragen bij de geldigheid van boetes bij private trajectcontroles. Volgens hen is het helemaal niet duidelijk of privébedrijven GAS-boetes mogen uitdelen, laat staan bij zwaardere snelheidsovertredingen. [naar artikel]
Juristen stellen zich grote vragen bij de geldigheid van boetes bij private trajectcontroles. Volgens hen is het helemaal niet duidelijk of privébedrijven GAS-boetes mogen uitdelen, laat staan bij zwaardere snelheidsovertredingen. [naar artikel]
De meeste Vlaamse gemeenten willen liever geen trajectcontroles op basis van GAS-boetes. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vlaamse overheid dat HLN kon inkijken. Zelfs een groot aantal gemeenten die er gebruik van maken, willen ervan af. Nochtans waren lokale trajectcontroles toch de nieuwe melkkoe voor onze gemeenten? Wat is er aan de hand? [naar artikel]
17:43 Private Access wil 100 à 150 miljoen euro ophalen om te investeren in op overnames gefocuste private-equityfondsen. Vier families brachten al 30 miljoen aan. De rest wordt gezocht bij institutionelen ... [naar artikel]
De komende 2 jaar wil Bonheiden maar liefst 22 nieuwe trajectcontroles realiseren. De investering gebeurt volledig door een private partner van de gemeente, in ruil voor een vast percentage van de boete-inkomsten. “Voor ons als gemeente kost het dus amper iets”, zegt schepen van mobiliteit Bart Vanmarcke (Open Vld). Dergelijke samenwerking is nog nooit eerder opgezet en het uitrollen van zoveel trajectcontroles in een kleine gemeente zoals Bonheiden is ongezien. [naar artikel]
Bilzen wil een aantal verbindingswegen uitrusten met een trajectcontrole en klopt daarvoor aan bij privépartner TAAS. In ruil voor 24 euro per boete organiseert het bedrijf alles. “Ontzorging”, noemt TAAS het in een powerpointpresentatie. Het is intussen al de vierde gemeente die intekent op het programma, maar er komt ook veel kritiek. Want is die ontzorging ook een goeie zaak voor de veiligheid? [naar artikel]
Gemeenten die zelf trajectcontroles willen invoeren, moeten die volgens het decreet "volledig zelf financieren". Waarom kunnen Vlaamse gemeenten dat dan uitbesteden aan een privébedrijf dat 24 euro per boete afroomt? [naar artikel]
Juristen stellen zich grote vragen bij de geldigheid van boetes bij private trajectcontroles. Een advocaat roept zijn cliënten dan ook op om hun boetes te betwisten. [naar artikel]
Maasmechelen en Dilsen-Stokkem investeren samen met een private partner in respectievelijk zes en drie trajectcontroles. Sinds 1 januari zijn in Maasmechelen al twee trajectcontroles actief. [naar artikel]
De stad Diksmuide en de politiezone Polder zijn niet te spreken over de manier waarop het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) twee nieuwe trajectcontroles heeft neergepoot in de West-Vlaamse stad. De politie weigert zelfs, als die controles operationeel zijn, boetes uit te schrijven. AWV betreurt die houding en meent dat de locaties goed doordacht zijn. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.