De lente is in het land. Voor veel mensen hét signaal om hun wagen in te ruilen voor de fiets. Volgens cijfers van hr-dienstenbedrijf Acerta rekent één op drie Belgische werknemers op zijn of haar stalen ros voor de woon-werkverplaatsing (of een deeltje ervan). Buiten het voordeel van de lichaamsbeweging en de frisse neus, krijgen bepaalde werknemers ook een fietsvergoeding van hun werkgever. Voor wie is dat weggelegd? Wat zijn de voorwaarden? En krijg je zo’n vergoeding ook als je je met een speedpedelec of e-step voortbeweegt? Jobat.be zet je op weg. [naar artikel]
De lente is in het land. Voor veel mensen hét signaal om hun wagen in te ruilen voor de fiets. Volgens cijfers van hr-dienstenbedrijf Acerta rekent één op drie Belgische werknemers op zijn of haar stalen ros voor de woon-werkverplaatsing (of een deeltje ervan). Buiten het voordeel van de lichaamsbeweging en de frisse neus, krijgen bepaalde werknemers ook een fietsvergoeding van hun werkgever. Voor wie is dat weggelegd? Wat zijn de voorwaarden? En krijg je zo’n vergoeding ook als je je met een speedpedelec of e-step voortbeweegt? Jobat.be zet je op weg. [naar artikel]
Een voltijds werkende Belg verdient gemiddeld 3.758 euro bruto per maand. Dat blijkt uit een loonenquête van het Belgische statistiekbureau Statbel bij liefst 118.164 werknemers. Met een bedrag van 10.465 euro bruto verdienen directeurs van grote ondernemingen het meest, terwijl het slechtst betaalde beroep, dat van obers en barmannen, het moet stellen met 2.372 euro. Hoeveel zou u moeten verdienen? Ontdek het hier. [naar artikel]
Oud-Kamervoorzitters Herman De Croo (Open Vld) en Siegfried Bracke (N-VA) staan in het oog van de storm, nu blijkt dat ze jarenlang duizenden euro’s te veel pensioen kregen via een schimmige constructie. Maar hoeveel pensioen ontvangen parlementsleden en ministers eigenlijk? Wat verdienen politici nu echt? En waarom is dat allemaal zo weinig transparant? [naar artikel]
Een fietswissel, kettingproblemen, geen info over de tijdsverschillen. Als apotheose van de Giro was de tijdrit naar Monte Lussari een onvervalste nagelbijter. Reconstructie van een doldwaze dag. “De wissel alleen hebben we zeven of acht keer geoefend.” [naar artikel]
Notariskantoren zijn cashmachines, vooral omdat we met z’n allen zo gek zijn op vastgoed. De overheid concludeert na een doorlichting dat de tarieven van 40 jaar oud aan een update toe zijn, en klanten duidelijker moeten weten wat er allemaal precies is doorgerekend. Hoe komt het dat notarissen nog altijd zoveel verdienen aan de verkoop van een huis? Het geheim van hun succes, is eigenlijk geen geheim. [naar artikel]
Notariskantoren zijn cashmachines. De overheid concludeert na een doorlichting dat de tarieven van 40 jaar oud aan een update toe zijn en klanten duidelijker moeten weten wat er allemaal precies is doorgerekend. Hoe komt het dat notarissen nog altijd zoveel verdienen aan de verkoop van een huis? Het geheim van hun succes, is eigenlijk geen geheim. [naar artikel]
Fietsvergoedingen, geen files en een leeg hoofd verleiden al één op de vijf Vlamingen om met de fiets naar het werk te gaan. Ze komen vaak vroeger aan dan met de wagen, want de files blijven. “Ik fiets zodat ik niet compleet zot word.” [naar artikel]
Zondag om 11 uur weerklinkt het startschot voor de 120ste editie van Parijs-Roubaix. Bij Jumbo-Visma zijn ze echter al meer dan negen maanden in de weer om de meest geschikte fiets voor Wout van Aert en co. op punt te zetten. De voorbereiding op de voor het materiaal meest uitdagende race van het jaar begon vorige zomer al in het Nederlandse Den Bosch. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.