Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld), de Federale Overheidsdienst Economie en het Communicatie Centrum kondigen concrete richtlijnen aan voor influencers om te verduidelijken dat ze online reclame maken. Wie op sociale media een commerciële post doet, moet daar vanaf nu in vooraf vastgelegde termen over communiceren naar volgers. Ook moet wie op “regelmatige basis” reclame maakt voor bedrijven een ondernemingsnummer hebben en dat samen met het ondernemingadres delen in alle social mediaprofielen. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum komen met concrete richtlijnen voor influencers om te verduidelijken dat ze reclame maken. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum komen met concrete richtlijnen voor influencers om te verduidelijken dat ze reclame maken. [naar artikel]
De FOD Economie gaat duidelijke richtlijnen uitvaardigen voor online influencers die reclame maken op sociale media. Online influencers zijn mensen die veel volgers hebben en vaak invloed hebben op specifieke doelgroepen. Bedrijven zetten hen in om reclame te maken voor hun producten, maar dat gebeurt niet altijd transparant. Daar wil de FOD Economie nu een einde aan maken. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de... [naar artikel]
Influencers die zich laten betalen of sponsoren om bepaalde berichten te plaatsen op hun sociale media, moeten dat duidelijker vermelden. Daarover zijn nieuwe richtlijnen opgesteld. Die moeten niet alleen bescherming bieden aan de consument, maar ook aan de influencers zelf. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]
Mogen online influencers bij hun Instagram-posts schrijven wat ze willen of moeten ze duidelijk vermeden dat het in sommige posts om reclame gaat? De Raad voor de Reclame zegt nu dat ze hun volgers duidelijk moeten maken wanneer ze betaald worden om een product te promoten. Ze kunnen dit doen door hashtags te gebruiken zoals #adv of #reclame. Toch volgen er geen sancties wanneer ze deze aanbevelingen niet naleven. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
De Belgische staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum kondigen concrete richtlijnen aan voor influencers die online reclame willen maken. Op sociale media moeten zij voortaan aangeven of het om betaalde bijdragen gaat via hastags ‘#reclame’, ‘#advertentie’ of ‘#publiciteit’. In bepaalde gevallen kan ook de hashtag ‘#gesponsord’ gebruikt worden. ‘Influencers maken soms […] [naar artikel]
Reclame moet herkenbaar zijn als reclame. Veel influencers hebben dat nog altijd niet begrepen, leert een onderzoek. “Als je zegt dat iets reclame is, swipen de mensen sneller weg.” [naar artikel]
Omdat bedrijven steeds vaker een beroep doen op online influencers om hun merk, product of dienst te promoten, heeft de FOD Economie dinsdag nieuwe richtlijnen voorgesteld die duidelijk moeten maken dat bepaalde posts of video’s gesponsord zijn. [naar artikel]
De Federale Overheidsdienst Economie stelt nieuwe richtlijnen voor die duidelijk moeten maken dat bepaalde posts of video’s op sociale media... [naar artikel]
Wat doe je als je ongevraagde dickpics en vieze praat ontvangt? En mag je zomaar voor alles reclame maken online? Op dat soort vragen biedt de ‘influencerFAQ’ voortaan een antwoord. Drie influencers vertellen hoe ze zelf al ondervonden dat zo’n platform broodnodig is. “Ik heb geen economie gestudeerd.” [naar artikel]
De FOD Economie komt voorlopig toch niet met strengere richtlijnen voor ‘online influencers’. De publicatie dinsdag op de website was voorbarig en er volgt nog overleg met de belangrijkste actoren uit de sector, zo meldde de overheidsdienst dinsdagavond via Twitter. Verschillende media pikten dinsdag het nieuws op dat de FOD Economie richtlijnen uitgewerkt had voor […] Het bericht Voorlopig nog geen strengere richtlijnen voor ‘online influencers’ verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vijftien influencers kregen al een pv aan hun gesponsorde broek omdat ze de nieuwe reclamerichtlijnen van de economische inspectie niet naleefden. Sinds eind april moeten influencers op sociale media met een duidelijke hashtag aangeven dat ze reclame maken. [naar artikel]
Drie influencers moeten samen 400.000 euro aan achterstallige belastingen betalen, omdat ze meer hebben verdiend dan ze op hun belastingbrief hadden aangegeven. Dat schrijft de krant Het Nieuwsblad. Influencers maken op sociale media reclame voor bedrijven en krijgen daarvoor in ruil gratis producten of worden ervoor betaald. "Maar niet alle influencers geven die inkomsten aan", zegt Francis Adyns van de FOD Financiën. [naar artikel]
Uitbaters van online casino’s en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L’Echo dinsdag en wordt bevestigd door de Raad van State. Een arrest van 6 februari vernietigt grotendeels een Koninklijk Besluit (KB) van 25 oktober 2018 over reclame voor gokken. [naar artikel]
Uitbaters van online casino’s en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L’Echo dinsdag en wordt bevestigd door de Raad van State. Een arrest van 6 februari vernietigt grotendeels een koninklijk besluit (KB) van 25 oktober 2018 over reclame voor gokken. [naar artikel]
Uitbaters van online casino's en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L'Echo vandaag en wordt... [naar artikel]
Een 50-tal influencers hebben de afgelopen tijd een waarschuwing van de overheid in de bus gekregen. Daarin wijst de FOD Economie hen erop dat ze hun adres en een ondernemingsnummer moeten vermelden op hun profielen op sociale media. Sinds een aantal maanden is dat verplicht voor iedereen die online reclame maakt en daarvoor betaald krijgt. “Ik ga dit niet doen”, schrijft Acid, één van de bekendste influencers van Vlaanderen. [naar artikel]
Wat doe je als je ongevraagde dickpics en vieze praat ontvangt? En mag je zomaar voor alles reclame maken online? Op dat soort vragen biedt de ‘influencerFAQ’ voortaan een antwoord. Drie influencers vertellen hoe ze zelf al ondervonden dat zo’n platform broodnodig is. “Ik heb geen economie gestudeerd.” [naar artikel]
"Spot de scam": onder die noemer lanceert de FOD Economie een nieuwe campagne, om tieners (12-16 jaar) beter te wapenen tegen online oplichting. Met filmpjes van influencers die zelf te maken kregen met online fraude, wil de FOD jongeren bewust maken van allerlei sluwe oplichtingstechnieken. Want wie online fraude beter herkent, trapt minder in de val van oplichters. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.