Het Verenigd Koninkrijk heeft in maart 76.900 auto’s geproduceerd. Dat is een derde minder dan in dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt uit gegevens van de Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT). “Twee jaar na het begin van de pandemie krijgt de autoproductie het nog steeds zwaar te verduren.” Sinds de coronapandemie krijgt de […] [naar artikel]
De FOD Financiën, en dan vooral de belastingen en de douane, verkeert in een diepe malaise. Dat blijkt uit een enquête die de vakbond NUOD (Nationale Unie der Openbare Diensten) uitvoerde bij een 500-tal personeelsleden uitvoerde. Achterstallige aanwervingen en hopeloos verouderde ICT zorgen voor een verhoogde werkdruk, stress en een achteruitlopende dienstverlening, meent voorzitter Bart Torrekens. [naar artikel]
Na een reddingsactie die dertien dagen geduurd heeft, zijn mijnwerkers er in de nacht van vrijdag op zaterdag in geslaagd om de diepe schacht te bereiken waar de kleine Julen Roselló (2) op 13 januari in gevallen was. Wat gevreesd werd, bleek waar: de peuter heeft het niet overleefd, dat meldt de lokale overheid. Een desillusie na dertien dagen van hoop. [naar artikel]
Het waren barre tijden voor Jens Dendoncker. Eerst was er de depressie, toen de liefdesbreuk. Het gaat vandaag weer beter - hij presenteert zelfs een televisiekwis - maar zijn wonden: die likt hij nog. “Gewoon gelukkig zijn, als grondstemming: ik kan dat maar niet begrijpen.” [naar artikel]
Binnenkort worden er in het Genkse opnieuw voertuigen gemaakt. Rhenus SML, een van de vroegere toeleveranciers van Ford Genk, gaat in opdracht van de West-Vlaamse start-up Addax Motors elektrische bestelwagentjes assembleren. Het project wordt vandaag op het autosalon van Brussel aan het grote publiek voorgesteld. “We willen er het eerste jaar ruim 150 produceren”, zegt Daniel Kedzierski, een van de initiatiefnemers. [naar artikel]
De op een na grootste autobouwer van de VS, Ford, zal zijn elektrische auto's, in tegenstelling tot eerdere plannen, toch in Mexico produceren. Dat zegt Ford-manager Jim Farley in een interview met de Wall Street Journal [naar artikel]
De voorbije jaren is het zwaartepunt van de autoproductie duidelijk verschoven. Traditionele grote autobouwers als de Verenigde Staten, Duitsland en Japan moeten plaats ruimen voor opkomende landen. [naar artikel]
De vier Belgische autoassemblagebedrijven hebben in 2009 naar schatting 517.000 wagens geproduceerd. Dat is een historisch dieptepunt en een kwart minder dan vorig jaar, toen bij Audi (Brussel), Opel (Antwerpen), Volvo (Gent) en Ford (Genk) samen 688.295 stuks van de band rolden. Enkele jaren geleden maakte België ruim 1 miljoen wagens, zo meldt De Tijd. [naar artikel]
De drie autoproducenten in België - Volvo, Ford en Audi - bouwden in de eerste negen maanden 414.231 auto's. Dat zijn er bijna een vijfde meer (+18,9%) dan vorig jaar. Dat meldt de technologiefederatie Agoria. [naar artikel]
BRUSSEL [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.