De Vlaamse snelwegen lopen weer vol en dat kan maar één ding betekenen: file. Dinsdagochtend was het weer prijs in en rond Antwerpen, en dat is geen unicum meer. “Vaak zoeken we naar incidenten die files verklaren”, klinkt het bij het Vlaams Verkeerscentrum. “Maar vandaag waren er amper incidenten te melden en dan is de verklaring: de weg is vol. Er is géén plaats meer.” [naar artikel]
Na het zware ongeval van vanmorgen in Wijtschate worden de bewoners van de uitgebrande huizen opvangen. Een vrachtwagen en bestelwagen botsten tegen elkaar en vlogen in brand. De vrachtwagen belandde in het huis van Gerdy, waardoor de vlammen naar de huizen oversloegen. "Ik ben zo bang geweest." [naar artikel]
Is men bezig elk stukje groen langs onze snelwegen weg te halen? Waarom wordt er anders zo massaal gekapt? “In Groot-Bijgaarden is er grondig gesnoeid om illegalen de kans niet meer te geven om zich te verstoppen. Al de rest past in ons houthakbeheersplan. Snoeien om opnieuw te groeien. Maar ook voor veiligheid van weggebruikers”, klinkt het bij Wegen en Verkeer. [naar artikel]
Langs de autosnelwegen in ons land worden dezer dagen heel wat bomen gesnoeid en gekapt. Een schande, zo vinden sommigen en dus kwamen ze met een Facebookpagina op de proppen. "Maar er is niets erg aan de hand", benadrukt het Agentschap Wegen en Verkeer. [naar artikel]
Wie vaak de snelweg neemt, heeft het ongetwijfeld al gemerkt. Op tal van plaatsen wordt er weer massaal gesnoeid. Of beter gezegd: massaal gekapt. Want meestal worden de bomen gewoon tot net boven de grond afgezaagd. Op de Facebookpagina ‘Stop met het kappen van bomen langs de snel-wegen’ is de kritiek dan ook niet mals. Maar waarom is die kaalkap eigenlijk nodig? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.