15:29 Bieren met weinig of geen alcohol zullen in 2025 toch geen 20 procent van de volumes van AB InBev uitmaken. De brouwer had zich dat als doel gesteld, maar alcoholvrij bier wordt minder populair dan oo... [naar artikel]
Zelf maakt ze geen kaas. Toch is Ann Keymeulen de meest gedreven kaasmeester van het land. 'We zijn niet trots genoeg op wat van eigen bodem komt.' [naar artikel]
Na het voetbal heeft AB InBev met alcoholvrij bier nu ook de weg gevonden naar de festivals. De Leuvense brouwer brengt vanaf donderdag Jupiler 0.0% aan de man tijdens Rock Werchter. [naar artikel]
AB InBev produceert 50.000 liter ontsmettingsmiddel en 26.000 flesjes handgel op basis van de restalcohol die vrijkomt bij de productie van alcoholvrije bieren. De producten gaan naar ziekenhuizen en de zorgsector. Dat meldt de Leuvense bierreus donderdag. [naar artikel]
De Leuvense brouwerij AB InBev gaat restalcohol gebruiken om 50.000 liter ontsmettingsmiddel en 26.000 flesjes handgel te maken voor ziekenhuizen en Familiehulp. Maar opvallend: op vraag van heel wat zorgcentra, schenken ze ook alcoholvrij bier aan zorgcentra. [naar artikel]
Zijn uitvinding wint nog steeds ieder jaar aan marktaandeel: alcoholvrij bier. Vorige week is in het Nederlands-Limburgse Valkenburg Maastrichtenaar Wim Swinkels (85) overleden, een telg van de Nederlandse brouwersfamilie. “Mijn oom Wim mag je rustig een held in de wereld van bier noemen”, schrijft topman Peer Swinkels van Swinkels Family Brewers ter nagedachtenis op LinkedIn. [naar artikel]
Een Leuvense prof heeft de code gekraakt om via artificiële intelligentie bier te maken dat (bijna) iedereen lust. “Alcoholvrije pintjes beter doen smaken is onze hoofdmissie.” [naar artikel]
Vorig jaar slaagde AB InBev er opnieuw niet in om meer bier te verkopen. De groei was verwaarloosbaar. De volumekrimp van het jaar ervoor is weliswaar tenietgedaan, maar de biermarkt ligt al jarenlang op apegapen. Daar wil ’s werelds grootste brouwer een einde aan maken. “Als marktleider hebben we de plicht om niet alleen ons marktaandeel te verdedigen, maar de productcategorie als zodanig te promoten”, vindt CEO Carlos Brito. Het doel is om bier weer een grotere rol te laten spelen in de “share of throat” – het totaal aan de dranken die consumenten door hun keelgat gieten. Het actieplan om dat te bewerkstelligen – officieel: category expansion framework – is afkomstig van SAB Miller, de van oorsprong Zuid-Afrikaanse brouwer die in 2016 werd overgenomen. [naar artikel]
Bud Light is niet langer het best verkochte bier in de Amerikaanse supermarkten. Het biermerk kon zijn koppositie de eerste vijf maanden van het jaar behouden, maar verloor een aanzienlijk deel van de opbrengsten na een campagnestunt met transgender-influencer Dylan Mulvaney. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.