Tegen het einde van dit decennium zouden producenten van duurzame brandstoffen in Europa jaarlijks meer dan 1,8 miljoen ton synthetische kerosine (e-kerosine) kunnen produceren. Dit zal bovendien helpen om de uitstoot van koolstofdioxide terug te schroeven. Dat blijkt uit een rapport van de denktank Transport & Environment, gebaseerd op een analyse van de geplande productiecapaciteit […] [naar artikel]
Over vier jaar wil vliegtuigbouwer Airbus – in samenwerking met de energiebedrijven Uniper, Siemens Energy en Sasol – in de Duitse stad Hamburg een productie van synthetische brandstoffen (e-kerosine) opzetten. De partners hebben voor het project de joint venture Green Fuels Hamburg (GFH) opgezet. De fabriek zal in eerste instantie een productiecapaciteit van 10.000 ton […] [naar artikel]
'Wil de sector dat we haar communicatie over duurzaamheid serieus nemen? Dan moet ze aantonen dat ze wel degelijk zonder oogkleppen in de cockpit zit', schrijft Naomi Cambien van Bond Beter Leefmilieu (BBL). The post ‘Vliegen op varkensvet? Enkel minder vliegen en synthetische kerosine kunnen sector duurzamer maken’ appeared first on Knack. [naar artikel]
Midden dit decennium zal in de Europese luchtvaart de kerosine met minstens 2 procent duurzame brandstoffen moeten worden aangevuld. Daarna wordt dat aandeel geleidelijk opgedreven. Tegen midden deze eeuw moet die kerosine al bijna voor twee derde duurzame brandstoffen omvatten. Dat blijkt uit het rapport ReFuelEU dat voor de Europese Commissie is voorbereid. Tevens wordt […] The post Europese luchtvaart moet eind dit decennium met 5 procent duurzame kerosine vliegen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Lees dit artikel: Duitse binnenlandse luchtvaart krijgt quota voor duurzame kerosine In Duitsland zullen vliegtuigen op binnenlandse routes tegen eind dit decennium bij het opslaan van brandstof minstens één derde duurzame kerosine moeten tanken. Dat staat in een plan dat door de Duitse regering en de belanghebbende partijen is opgesteld. Daarbij zou tegen het einde van dit decennium een jaarlijkse productie van minstens 200.000 ton duurzame […] Lees dit artikel: Duitse binnenlandse luchtvaart krijgt quota voor duurzame kerosine [naar artikel]
De autosector heeft wereldwijd al enkele tijd de transitie naar de elektrische mobiliteit ingezet. Ook de Duitse sportwagenbouwer Porsche, onderdeel... The post Porsche investeert in synthetische brandstoffen voor oude modellen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Enkele constructeurs, zoals Volvo en Ford, gaven al aan dat ze tegen 2030 geen wagens met verbrandingsmotor meer zullen verkopen. Wordt de technologie dan helemaal ten grave gedragen? HLN Drive ging op onderzoek. [naar artikel]
Lees dit artikel: Van auto op algen tot synthetische brandstoffen: Japanse autobouwers werken aan alternatieven voor elektrische auto In Japan kondigen de autoconstructeurs Toyota, Mazda en Subaru, samen met de motorenbouwers Kawasaki en Yamaha, een alliantie aan om milieuvriendelijke brandstoffen te ontwikkelen voor klassieke verbrandingsmotoren. De toplui van de vijf bedrijven kondigden, onder aanvoering van Toyota-baas Akio Toyoda, afgelopen zaterdag hun initiatief aan tijdens een endurance-race op het circuit van Okayama, waar enkele […] Lees dit artikel: Van auto op algen tot synthetische brandstoffen: Japanse autobouwers werken aan alternatieven voor elektrische auto [naar artikel]
Lees dit artikel: “Synthetische brandstoffen bieden in de autosector weinig meerwaarde” Synthetische brandstoffen bieden in de autosector weinig meerwaarde, volgens een onderzoek van de milieuvereniging Transport & Environment. De uitstoot van broeikasgassen ligt bij het product immers nagenoeg even hoog als bij motoren die op fossiele brandstoffen draaien. De onderzoekers merken op dat de productie van synthetische brandstoffen met een bijzonder energie-intensief proces gepaard gaat. Bij […] Lees dit artikel: “Synthetische brandstoffen bieden in de autosector weinig meerwaarde” [naar artikel]
De Italiaanse autofabrikant Lamborghini, dochter van de Duitse VW-groep, hoopt ook na het einde van dit decennium wagens met een verbrandingsmotor op de markt te kunnen brengen. Dat heeft Stephan Winkelmann, chief executive van Lamborghini, in een interview met de Duitse krant Welt am Sonntag gezegd. Winkelmann benadrukte daarbij te rekenen op klimaatneutrale brandstoffen, die […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.