Lees dit artikel: “Synthetische brandstoffen bieden in de autosector weinig meerwaarde” Synthetische brandstoffen bieden in de autosector weinig meerwaarde, volgens een onderzoek van de milieuvereniging Transport & Environment. De uitstoot van broeikasgassen ligt bij het product immers nagenoeg even hoog als bij motoren die op fossiele brandstoffen draaien. De onderzoekers merken op dat de productie van synthetische brandstoffen met een bijzonder energie-intensief proces gepaard gaat. Bij […] Lees dit artikel: “Synthetische brandstoffen bieden in de autosector weinig meerwaarde” [naar artikel]
De autosector heeft wereldwijd al enkele tijd de transitie naar de elektrische mobiliteit ingezet. Ook de Duitse sportwagenbouwer Porsche, onderdeel... The post Porsche investeert in synthetische brandstoffen voor oude modellen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Enkele constructeurs, zoals Volvo en Ford, gaven al aan dat ze tegen 2030 geen wagens met verbrandingsmotor meer zullen verkopen. Wordt de technologie dan helemaal ten grave gedragen? HLN Drive ging op onderzoek. [naar artikel]
Lees dit artikel: Van auto op algen tot synthetische brandstoffen: Japanse autobouwers werken aan alternatieven voor elektrische auto In Japan kondigen de autoconstructeurs Toyota, Mazda en Subaru, samen met de motorenbouwers Kawasaki en Yamaha, een alliantie aan om milieuvriendelijke brandstoffen te ontwikkelen voor klassieke verbrandingsmotoren. De toplui van de vijf bedrijven kondigden, onder aanvoering van Toyota-baas Akio Toyoda, afgelopen zaterdag hun initiatief aan tijdens een endurance-race op het circuit van Okayama, waar enkele […] Lees dit artikel: Van auto op algen tot synthetische brandstoffen: Japanse autobouwers werken aan alternatieven voor elektrische auto [naar artikel]
De Italiaanse autofabrikant Lamborghini, dochter van de Duitse VW-groep, hoopt ook na het einde van dit decennium wagens met een verbrandingsmotor op de markt te kunnen brengen. Dat heeft Stephan Winkelmann, chief executive van Lamborghini, in een interview met de Duitse krant Welt am Sonntag gezegd. Winkelmann benadrukte daarbij te rekenen op klimaatneutrale brandstoffen, die […] [naar artikel]
Duitsland schaart zich achter het voorstel van de Europese Unie om de verkoop van wagens met een verbrandingsmotor vanaf midden volgend decennium geleidelijk af te schaffen. Het land stapt daarbij ook af van zijn eerdere eisen voor een uitzondering voor wagens met synthetische brandstoffen (e-fuels) die op basis van hernieuwbare bronnen zijn aangemaakt. Dat heeft […] [naar artikel]
De Duitse autobouwer Porsche neemt een belang van 12,5 procent in het bedrijf HIF Global, ontwikkelaar van een systeem voor de productie van synthetische brandstoffen op basis van waterstof en koolstofdioxide. Met de investering is een bedrag gemoeid van 75 miljoen dollar. De instap van Porsche maakt deel uit van een kapitaaloperatie die HIF Global […] [naar artikel]
Ook synthetische brandstoffen (efuels) vormen een belangrijk onderdeel van de oplossingen op lange termijn voor de aanpak van de klimaatcrisis. Dat heeft Robert Schuetzle, chief executive van het Amerikaanse chemiebedrijf Infinium, gezegd in een interview met het magazine Industry Europe. Niet iedereen is van mening dat de impact van deze brandstoffen als een grote meerwaarde […] [naar artikel]
Tegen het einde van dit decennium zouden producenten van duurzame brandstoffen in Europa jaarlijks meer dan 1,8 miljoen ton synthetische kerosine (e-kerosine) kunnen produceren. Dit zal bovendien helpen om de uitstoot van koolstofdioxide terug te schroeven. Dat blijkt uit een rapport van de denktank Transport & Environment, gebaseerd op een analyse van de geplande productiecapaciteit […] [naar artikel]
Vandaag zitten autoproducerende EU-lidstaten zoals Duitsland en Italië samen in Straatsburg. Ze willen voorkomen dat er vanaf 2035 geen wagens meer verkocht mogen worden die op synthetische brandstoffen rijden, zogenoemde e-fuels. Nu dreigt dat wel het geval te zijn door het Europese verbod op verbrandingsmotoren. Maar wat zijn die synthetische brandstoffen precies, en zijn ze echt zo klimaatvriendelijk als hun aanhangers beweren? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.