Terwijl in Vlaanderen het aantal verkeersdoden met 45 procent steeg in 2021, noteerden Brussel en Wallonië in dat jaar het laagste aantal verkeersdoden ooit. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
In Vlaanderen vielen vorig jaar 291 verkeersdoden te betreuren. Dat zijn er 45 meer dan in 2020, of een stijging met 18 procent. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
In Vlaanderen vielen vorig jaar 291 verkeersdoden te betreuren. Dat zijn er 45 meer dan in 2020, of een stijging met 18 procent. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
Er zijn in Vlaanderen vorig jaar 7 procent minder mensen overleden in het verkeer dan in 2021. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers van de federale politie. Tegelijk waren er wel meer verkeersongevallen met gewonden en zwaargewonden. Ook het aantal ongevallen met dode en zwaargewonde voetgangers, fietsers en jonge autobestuurders is gestegen. Het Vlaams Forum Verkeersveiligheid trekt aan de alarmbel en ijvert onder meer voor meer zones 30. [naar artikel]
06:30 In de eerste zes maanden kwamen in Vlaanderen bijna een kwart meer mensen om het leven bij verkeersongevallen dan in dezelfde periode van 2020. Het gaat om de hoogste tol sinds 2016. [naar artikel]
07:08 2021 was een slecht jaar voor de verkeersveiligheid in Vlaanderen. Wekelijks stierven bijna vier mensen in het verkeer, wat een vijfde meer is dan in 2020. [naar artikel]
Er vielen in de eerste negen maanden van dit jaar minder verkeersdoden in ons land dan in dezelfde periode vorige jaar. De daling komt dankzij lager cijfers in Wallonië en Brussel, want in Vlaanderen werden dertig verkeersdoden meer geteld dan vorig jaar. [naar artikel]
Afgelopen jaar daalde het aantal verkeersdoden in het Vlaamse Gewest met negen procent, terwijl het aantal ongevallen met doden of gewonden tegelijk een stijging met tien procent meemaakte ten opzichte van 2021. Dat blijkt donderdag uit cijfers van Statistiek Vlaanderen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar in Vlaanderen opnieuw boven de kaap van 300 gestegen. De doelstelling om het aantal verkeersdoden terug te dringen tot maximaal 200 voor 2020 zal niet gehaald worden. Dat meldt de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). [naar artikel]
In de eerste helft van 2021 is in Vlaanderen bijna een kwart meer verkeersdoden gevallen dan in dezelfde periode vorig jaar. In Brussel en Wallonië daalt het aantal verkeersdoden wel. ‘We moeten eindelijk werk maken van een veiligheidscultuur’, vindt mobiliteitsexpert Kris Peeters. [naar artikel]
Er is een einde gekomen aan de opeenvolgende laagterecords van het aantal verkeersdoden in België. Door een forse toename in Wallonië kwamen er in de eerste drie maanden van dit jaar 121 mensen om het leven bij verkeersongevallen op de Belgische wegen, 14 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. "Deze toename komt er na vier jaar van opeenvolgende dalingen", aldus het verkeersveiligheidsinstituut Vias. Ook het aantal letselongevallen en het aantal gewonden gingen in stijgende lijn. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is in 2018 ongeveer stabiel gebleven. Waar er in 2017 in totaal 609 mensen stierven waren er dat vorig jaar 604, dat zegt Belgisch statistiekbureau Statbel. Het zijn vooral twintigers die het leven laten bij verkeersongevallen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen neemt toe. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersbarometer van Vias. De cijfers komen er vlak nadat de verschillende ministers van Mobiliteit aankondigden om naar nul verkeersdoden te streven tegen 2050. [naar artikel]
Ondanks alle thuiswerk dat ons vele autoritten bespaarde. Ondanks de horeca die vele maanden dicht was. Ondanks de avondklok die iedereen 's nachts veilig thuishield. Ondanks dat alles stierven in de eerste zes maanden van 2021 in Vlaanderen 109 mensen op de weg - het hoogste aantal verkeersdoden in de voorbije 5 jaar. De roep naar meer investeringen in onze verkeersveiligheid klinkt luider dan ooit. [naar artikel]
Vorig jaar zijn 39.000 mensen om het leven gekomen bij verkeersongevallen binnen de Europese Unie. Dat is 8,5 procent minder dan tijdens het erg dodelijke jaar 2007. Maar het Europese doel om het aantal verkeersdoden tegen volgend jaar te halveren in vergelijking met 2001, ligt nog veraf. [naar artikel]
Vorig jaar vonden 34.640 verkeersongevallen plaats in België, of 8,2 procent minder ten opzichte van 2019, het laatste 'normale' jaar pre-corona. Dat blijkt uit cijfers van het Belgische statistiekbureau Statbel. Daarnaast kwamen ook minder mensen om het leven in het verkeer. [naar artikel]
In de eerste zes maanden van dit jaar zijn in Vlaanderen bijna een kwart meer mensen om het leven gekomen bij verkeersongevallen dan in dezelfde periode van 2020. Het gaat bovendien om de hoogste tol sinds 2016. In de andere gewesten is de tendens helemaal verschillend, zo blijkt uit de verkeersbarometer van Vias. Maar ook binnen de Vlaamse provincies zijn er opvallende verschillen in de trends. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.