Internetfenomeen Average Rob lanceerde begin dit jaar samen met twee vrienden een eigen pilsje: Tout Bien. De eerste oplage was een groot succes: 25.000 blikjes vlogen in een dag de deur uit. Nu is het bier ook te koop bij Delhaize. Is het zo betaalbaar en drinkbaar als de makers beloven? Wij lieten biersommelier Sofie Vanrafelghem een kritisch oordeel vellen. “Je ervaart hier geen intense smaken of sterke bitterheid.” [naar artikel]
Nadat internetfenomeen Average Rob vorig jaar zijn eigen pils ‘Tout Bien’ lanceerde, komt hij dit jaar met een rouge bier. “We noemen het ‘the elixir’ of love”, vertelt Rob. Zo knipoogt hij naar de rode kleur van het bier én naar het bewust gekozen alcoholpercentage van 6,9%. Maar word je ook écht verliefd op de smaak? HLN-biersommelier Sofie Vanrafelghem proeft en oordeelt. [naar artikel]
19:29 Samen met twee vrienden lanceert het Belgische internetfenomeen Average Rob - Robert Van Impe - een nieuw biermerk. Tout Bien, sinds deze week verkrijgbaar bij Delhaize, is geen hip speciaalbier, maar... [naar artikel]
Een fris en goed getapt pintje van ’t vat, daarvoor moeten we nog heel even geduld oefenen. Gelukkig kunnen we in afwachting met onze bubbel genieten van een sixpack pils. Velen zijn ervan overtuigd dat ‘hun merk’ de beste pils is. Maar welke smaakt nu écht het lekkerst? Onze biersommelier Sofie Vanrafelghem deed de test en proefde blind de meest populaire pilsen van brouwerijen. En ze merkte toch duidelijke verschillen. [naar artikel]
Warm weer en de zomer in aantocht: dat betekent dat het tijd is voor pintjes in blik. Velen zijn ervan overtuigd dat 'hun merk’ de beste pils is, maar welke smaakt het lekkerst zonder zichtbaar etiket? Onze biersommelier Sofie Vanrafelghem deed een blinde smaaktest van de 10 meest populaire bieren: “Jupiler smaakt niet beter dan Heineken” [naar artikel]
Een goed, dorstlessend pintje smaakt bij iedereen, maar de laatste jaren geraakte de verkoop een beetje in verval. Dat tij begint weer te keren en zowel supermarkten als brouwers zien het aandeel van de pils opnieuw stijgen. Tijd om de goedkoopste pintjes uit de supermarkt eens onder de loep te nemen. Biersommelier Sofie Vanrafelghem proeft 9 soorten pintjes uit 7 supermarkten. Welke is je geld waard? En welke kan niet verder af staan van wat een échte pint moet zijn? [naar artikel]
Wat begon als een online stunt, ligt drie maanden later in de rekken van alle Delhaize-supermarkten. Internetfenomeen Average Rob brouwde een ‘average’ pils die online in luttele uren uitverkocht was, en de vraag naar ‘Tout Bien’ stijgt alleen maar. “Ons einddoel is 11 miljoen blikjes verkopen, één voor elke Belg.” [naar artikel]
Internetfenomeen Average Rob, bekend van YouTube en zijn oorwurm Zaddy, bracht onlangs een eigen pils op de markt: Tout Bien. Het biertje is te koop bij Delhaize in heel Vlaanderen, en dat vieren ze in de vestiging van Sint-Amandsberg (Gent) met een ludiek TikTokfilmpje. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.