Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) wil energieleveranciers dwingen om transparanter te zijn over hun voorschotten en tarieven. Ook moeten de opmaak van de eindfactuur en eventuele terugbetalingen sneller gebeuren. “Het is uit den boze dat de consument bank gaat spelen en renteloze leningen geeft aan energieleveranciers doordat hij maanden moet wachten op zijn terugbetaling”, zegt De Bleeker donderdag. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) wil energieleveranciers dwingen om transparanter te zijn over hun voorschotten en tarieven. Ook moeten de opmaak van de eindfactuur en eventuele terugbetalingen sneller gebeuren. "Het is uit den boze dat de consument bank gaat spelen en renteloze leningen geeft aan energieleveranciers doordat hij maanden moet wachten op zijn terugbetaling", zegt De Bleeker donderdag. [naar artikel]
De energieleveranciers moeten erop toezien dat de voorschotten op de facturen zo goed mogelijk overeenkomen met de eindafrekening. Dat zei staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker maandagavond op Radio 1 na een overleg met de sector. "Het is absoluut niet de bedoeling dat klanten de bank worden voor de leverancier", klonk het. [naar artikel]
De energieleveranciers moeten erop toezien dat de voorschotten op de facturen zo goed mogelijk overeenkomen met de eindafrekening. Dat zei staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker maandagavond op Radio 1 na een overleg met de sector. “Het is absoluut niet de bedoeling dat klanten de bank worden voor de leverancier”, klonk het. [naar artikel]
Staatssecrataris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) roept zeven energieleveranciers op het matje naar aanleiding van tal van klachten over hen van klanten. Dat zegt ze in "De zevende dag". Bij de FOD Economie zijn er dit jaar al 1634 meldingen binnengekomen over zeven verschillende leveranciers, waartegen de economische inspectie intussen een onderzoek is gestart. "Mijn geduld is op, ik wil binnen de week zien dat de leveranciers actie ondernemen, of er volgen verdere juridische stappen", aldus de staatssecretaris. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) geeft energieleveranciers die ondanks herhaaldelijk aandringen en boetes van de Economische Inspectie nog steeds geen performante klantendienst hebben, nog een week de tijd om met een ‘duidelijk stappenplan’ te komen. Als dat er niet komt, stapt ze naar de rechter. Dat heeft De Bleeker zondag gezegd in De zevende dag. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker wil de druk op energieleveranciers opvoeren. Na meer dan 1.600 klachten bij de FOD Economie wil ze dat de problemen opgelost worden, anders kunnen bijkomende juridische stappen volgen. Dat meldt ze in een persbericht. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) geeft energieleveranciers die ondanks herhaaldelijk aandringen en boetes van de Economische Inspectie nog steeds geen performante klantendienst hebben, nog een week de tijd om met een “duidelijk stappenplan” te komen. Als dat er niet komt, stapt ze naar de rechter. Dat heeft De Bleeker vanochtend gezegd in ‘De Zevende Dag’. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.