De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. [naar artikel]
De app die laat zien op welke lijnen en tijdstippen controleurs van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB aanwezig zijn, breidt uit naar [naar artikel]
Als het openbaar vervoer geen voordelen biedt tegenover de auto, dan blijft de perceptie van het openbaar vervoer die van “het vervoer voor de kneusjes”. “En dat is zeer kwalijk als we de klimaatproblematiek en de verkeersellende willen aanpakken”, zegt Peter Thoelen van reizigersvereniging TreinTramBus vandaag, in een reactie op de dalende tevredenheidscijfers voor De […] Het bericht Openbaar vervoer blijft “vervoer voor kneusjes” als er geen voordelen zijn tegenover auto verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het openbaar vervoer in de vervoerregio Aalst krijgt eind 2021 een opknapbeurt. In de vervoerregio zitten naast Aalst ook Dendermonde, Ninove en Denderleeuw, samen met de omliggende gemeenten. In Aalst komt er een frequente buslijn, cruciale plaatsen zoals de ziekenhuizen en de stations worden meer bediend. “Het openbaar zal veel beter op elkaar afgestemd zijn”, zegt schepen Jean-Jacques De Gucht (Open VLD). [naar artikel]
Sinds de goedkeuring van het decreet "basisbereikbaarheid" in 2019 kiest de Vlaamse overheid voor een zogenoemd vraaggestuurd openbaar vervoer op vier niveaus (treinnet, kernnet, aanvullend net en vervoer op maat). Minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open VLD) laat nu weten dat de uitvoering van dit systeem tegen het einde van 2020 – zoals voorzien door de vorige regering - onmogelijk wordt omdat ze “aan het begin van de legislatuur geconfronteerd werd met problemen in het dossier.” Daarom stelt ze voor om de invoering van de nieuwe regels met één jaar uit te stellen. [naar artikel]
Vlaanderen bereidt zich voor op de storm Ciara die morgen over ons land zal trekken. Het trein- en luchtverkeer zal vertragingen oplopen, de eerste en tweede klassewedstrijden in het voetbal worden uitgesteld, parken en bossen sluiten, en enkele scholen blijven dicht tot dinsdag. Een overzicht. [naar artikel]
Moeten ze nu wel of niet dicht, de 44 stationsloketten? Maandag deelde vervoersmaatschappij NMBS haar beslissing per mail mee aan de betrokken stads- en gemeentebesturen en dat zette meteen kwaad bloed. Er kwamen zelfs zoveel heftige reacties op, dat federaal mobiliteitsminister Georges Gilkinet (Ecolo) in een brief aan de raad van bestuur van de spoormaatschappij nu vraagt om de beslissing te herbekijken. Ontdek hieronder de reacties van de Vlaamse steden en gemeenten op de sluiting van ‘hun’ loketten. [naar artikel]
Nu ook de lancering van de Mobiliteitscentrale is uitgesteld, is de hervorming van het openbaar vervoer in Vlaanderen op 1 januari onmogelijk geworden. Dat concludeert reizigersorganisatie TreinTramBus in een gezamenlijke mededeling met Test-Aankoop, Netwerk Duurzame Mobiliteit en Landelijke Gilden. [naar artikel]
De Vlaamse overheid heeft een contract gesloten met Via om een mobiliteitscentrale op poten te zetten waar je in de toekomst allerlei vervoersmiddelen zal kunnen bestellen via een app, website of de telefoon. Zoals wel vaker in het openbaar vervoer gebeurt, zal het systeem er met vertraging komen. [naar artikel]
Treinen die niet meer rijden, fabrieksbanden die stilliggen en scholen die sluiten. De vierde coronagolf, met alle besmettingen en quarantaines die daarmee gepaard gaan, legt hele stukken van Vlaanderen lam. “Het is als een olievlek die in alle delen van de economie doordringt”, zegt Pieter Timmermans van het VBO. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.