“Van een degelijke evaluatie kunnen we alleen maar beter worden.” Dat schrijft infectioloog Erika Vlieghe namens de leden van de expertengroep GEMS in een opiniestuk voor ‘Knack’. De reactie komt er na enkele oproepen in de pers om het coronabeleid in België door onafhankelijke onderzoekers onder de loep te laten nemen. In onze krant schreef onderzoeksjournalist Jeroen Bossaert er dit opiniestuk over. [naar artikel]
Moet het coronabeleid onafhankelijk doorgelicht worden? Het Laatste Nieuws vindt van wel en schreef vorige week dat het ongehoord is dat zo'n evaluatie in België gebeurt door dezelfde experts die al twee jaar in de cockpit zitten. Voormalig GEMS-voorzitter Erika Vlieghe reageert geprikkeld. “Een evaluatie? Laat maar komen. Wij zijn geen ayatollahs die alle wijsheid in pacht hebben.” [naar artikel]
De ontploffing in Wilrijk van dinsdagmiddag, waarbij drie aangrenzende rijhuizen ingestort zijn en waar gevreesd wordt voor meerdere slachtoffers, roept herinneringen op aan de drama’s die zich voordeden op de Paardenmarkt in Antwerpen en eerder ook in Luik. [naar artikel]
Onderwijsdeskundige Pedro De Bruyckere ziet maar één nuttig gebruik van klasgemiddelden of medianen in het onderwijs. Ze zijn een graadmeter voor de kwaliteit van de lessen. [naar artikel]
De coronacijfers blijven de goede kant uitgaan. En toch mogen we nog niet hopen op versoepelingen na 1 april. Het is tot die dag dat de huidige maatregelen alvast gelden. Daarna is het koffiedik kijken. Dat zegt Erika Vlieghe, infectioloog en voorzitter van de GEMS, de expertengroep die de overheid bijstaat in de corona-aanpak. Ze ziet twee dingen die moeten gebeuren vooraleer we van die langverhoopte versoepelingen kunnen spreken. [naar artikel]
Jonathan Borlée heeft zoals verwacht geen halve finaleticket kunnen bemachtigen op de 200 meter. Onze landgenoot eindigde na zijn teleurstellende 400 meter als vijfde in zijn reeks in een behoorlijke 20"64. [naar artikel]
Het plan van het Brusselse Gewest om in 2017 het aantal rijstroken op de E40 tussen Leuven en de hoofdstad te halveren, lokt uiteenlopende reacties uit bij de verschillende mobiliteitsorganisaties. Touring vindt het plan “waanzin” en vraagt zich af het of het mobiliteitsbeleid niet beter in de handen van experts wordt gelegd dan bij “kortzichtige politici”. Voor VAB past de beslissing van het Brussels Gewest dan weer in een evolutie die in verschillende Europese steden merkbaar is. [naar artikel]
Het plan van het Brusselse Gewest om in 2017 het aantal rijstroken op de E40 tussen Leuven en de hoofdstad te halveren, lokt uiteenlopende reacties uit bij de verschillende mobiliteitsorganisaties. Touring vindt het plan ‘waanzin’ en vraagt zich af het of het mobiliteitsbeleid niet beter in de handen van experts wordt gelegd dan bij ‘kortzichtige politici’. Voor VAB past de beslissing van het Brussels Gewest dan weer in een evolutie die in verschillende Europese steden merkbaar is. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.