In tijden van exploderende energieprijzen is alle informatie welkom. Toch blijken veel energieleveranciers vandaag moeilijk te contacteren. De Ombudsdienst voor Energie ontving dit jaar al meer dan 8.500 telefonische oproepen en 3.556 schriftelijke klachten rond onbereikbare klantendiensten. Bij wie klop je in dat geval best aan? Mijnenergie.be zocht het uit. [naar artikel]
De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk, stelt de energieombudsman vast. Ook de telefonische verkoop is terug. Dat... [naar artikel]
12:17 De federale ombudsdienst voor energie krijgt veel meer klachten over de dubieuze verkooppraktijken van sommige energieleveranciers. Vooral Essent scoort slecht. [naar artikel]
De federale ombudsdienst voor energie heeft vorig jaar 26.920 klachten binnengekregen. Dat is bijna 300 procent meer dan in 2021, dat al een recordjaar was. De klachten gaan vooral over hoge voorschotfacturen en over problemen met de meterstand of eindafrekening. Het aantal meldingen over de klantendiensten van energieleveranciers blijkt sinds november te dalen. [naar artikel]
De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk, stelt de energieombudsman vast. Ook de telefonische verkoop is terug. [naar artikel]
De energieleveranciers Essent en Mega waren vorig jaar de zorgenkindjes van de federale Ombudsdienst voor Energie. Hoewel ze samen een marktaandeel hebben van net 9 procent, gingen wel 33 procent van de klachten die de ombudsdienst kreeg, over hun dienstverlening. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. [naar artikel]
15:09 De federale ombudsdienst voor Energie sleept zes energieleveranciers voor de rechtbank, omdat ze jaarlijkse forfaitaire vergoedingen doorrekenen als klanten van energieleverancier veranderen. [naar artikel]
Het gros van de energieleveranciers levert sterren in op de nieuwste klachtenindicator. Dat betekent dat de VREG en de Federale Ombudsdienst voor Energie de voorbije periode meer ontvankelijke tweedelijnsklachten over die leveranciers ontvingen. Al gelden er wel enige nuances, zo weet Mijnenergie.be. [naar artikel]
De energieleveranciers Essent en Mega waren vorig jaar de zorgenkindjes van de federale Ombudsdienst voor Energie. Hoewel ze samen een marktaandeel hebben van net 9 procent, gingen wel 33 procent van de klachten die de ombudsdienst kreeg, over hun dienstverlening. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. [naar artikel]
De hashtag #MeToo heeft het aantal meldingen bij de genderkamer van de Vlaamse Ombudsdienst fors doen toenemen. Dat zegt Annelies D'Espallier,... [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) dreigt met boetes en dwangsommen voor de energieleveranciers die inbreuken blijven plegen tegen de informatieplicht. Ook met de onbereikbaarheid van de bedrijven voor vragen van klanten en het dralen met de eindfactuur heeft ze het helemaal gehad. De leveranciers tegen wie al onderzoeken lopen, krijgen nog een week de tijd. [naar artikel]
Bij de federale Ombudsdienst Energie is het aantal klachten lichtjes gedaald. Op een na deden alle grotere energieleveranciers het vorig jaar beter dan in 2022. Engie Electrabel is daar de grote uitzondering op met 58 procent meer klachten. Daarnaast kan een ander energiebedrijf een wel erg mooie daling optekenen. [naar artikel]
Het aantal klachten over energieleveranciers nam het voorbije jaar sterk toe. Dat blijkt uit de evolutie van de klachtenindicator van de Vlaamse energieregulator VREG en de Federale Ombudsdienst Energie. Waar in april 2022 negen van de elf energieleveranciers een maximumscore van vijf sterren behaalden, slagen een jaar later nog slechts twee spelers in dat opzet. Mijnenergie.be gaat door de cijfers. [naar artikel]
De federale Ombudsdienst voor Energie sleept zes energieleveranciers voor de rechtbank. Hij wil dat ze stoppen met het aanrekenen van een jaarlijkse forfaitaire vergoeding indien ze van energieleverancier veranderen. De ombudsman start een collectieve rechtsvordering, zo maakte hij woensdag bekend in De Inspecteur op Radio 2. Bron: Belga Het bericht Ombudsman Energie sleept zes energieleveranciers voor rechtbank verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het aantal klachten over energieleveranciers nam het voorbije jaar sterk toe. Dat blijkt uit de evolutie van de klachtenindicator van de Vlaamse energieregulator VREG en de Federale Ombudsdienst Energie. Waar in april 2022 negen van de elf energieleveranciers een maximumscore van vijf sterren behaalden, slagen er een jaar later nog slechts twee spelers in om het aantal tweedelijnsklachten tot minder dan vier per 5.000 huishoudelijke afnemers te beperken. Mijnenergie.be gaat door de cijfers. [naar artikel]
In 2023 heeft de Ombudsdienst voor telecommunicatie 17.413 schriftelijke verzoeken om bijstand ontvangen en daarnaast ongeveer 7.000 verzoeken om inlichtingen beantwoord, in het kader van zijn telefonische permanentie. Het aantal klachten stijgt met 65 procent tegenover 2022. Deze stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet Group. In 2023 genereerde dat bedrijf liefst 6.620 klachten, wat meer dan het drievoudige is vergeleken met 2022. [naar artikel]
De federale Ombudsdienst voor Energie sleept zes energieleveranciers voor de rechtbank. Hij wil dat ze stoppen met het aanrekenen van een jaarlijkse forfaitaire vergoeding indien klanten van energieleverancier veranderen. De ombudsman start een collectieve rechtsvordering, zo maakte hij woensdag bekend in De Inspecteur op Radio 2. [naar artikel]
De Economische Inspectie krijgt de jongste tijd meer meldingen binnen over energieleveranciers, nu de prijzen voor elektriciteit en gas de pan uitswingen. Er lopen ook onderzoeken naar “de handelspraktijken van verschillende leveranciers”. Dat zegt een woordvoerder van de FOD Economie vrijdag. [naar artikel]
De federale Ombudsdienst voor Energie sleept zes energieleveranciers voor de rechtbank. Hij wil dat ze stoppen met het aanrekenen van een... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.