De beslissing van de Vlaamse regering om de snelheid op de gewestwegen te beperken tot 70 kilometer per uur werpt zijn vruchten af. Uit een studie van Verkeersinstituut Vias blijkt dat in de eerste drie jaar na de invoering in januari 2017 er 25 ongevallen met zwaargewonden en doden vermeden zijn. [naar artikel]
De beslissing van de Vlaamse regering om de snelheid op de gewestwegen te beperken tot 70 kilometer per uur werpt zijn vruchten af. Uit een studie van Verkeersinstituut Vias blijkt dat in de eerste drie jaar na de invoering in januari 2017 er 25 ongevallen met zwaargewonden en doden vermeden zijn. [naar artikel]
Tien kilometer sneller rijden op de snelweg? Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) is er wel voor gewonnen om de snelheidslimiet op te trekken naar 130 kilometer per uur en wil dat ook inschrijven in de nieuwe wegcode. De gewestministers zijn allemaal tegen. [naar artikel]
Meer dan 600 kilometer Vlaamse wegen binnen de bebouwde kom hebben nog altijd geen afgescheiden fietspad. De onveiligheid verhoogt de druk om de snelheidslimiet te verlagen naar 30 kilometer per uur. [naar artikel]
Een aantal landen in Europa, zoals Nederland, heeft de voorbije jaren maatregelen genomen om de snelheidslimiet op de snelweg (overdag) te verlagen. Ook in België spelen sommige politici met dat idee. Maar twee Europese landen willen die nu juist verhogen, naar 150 kilometer per uur. In het nieuws: Italië en Tsjechië denken dat ze hun […] [naar artikel]
Wie de komende weken met vakantie vertrekt naar Frankrijk, is gewaarschuwd: vanaf 1 juli mag er op de secundaire wegen nog maximum 80 kilometer per uur gereden worden in plaats van 90. De nieuwe maximumsnelheid geldt voor 400.000 kilometer aan gewestwegen. De nieuwe regeling geldt voor secundaire wegen in twee richtingen zonder fysieke scheiding, zoals […] Het bericht Nieuw op 1 juli – Frankrijk verlaagt snelheid op gewestwegen naar 80 kilometer per uur verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Mobiliteitsorganisatie Touring is niet te spreken over de trajectcontrole die binnenkort van start gaat in de Brusselse Leopold II-tunnel. Een snelheidsbeperking van 50 km/u in de tunnel is “totaal onlogisch en dus ongeloofwaardig”, aldus Touring. Uit een steekproef van de mobiliteitsorganisatie blijkt dat zeven op de tien bestuurders een onlogische snelheidslimiet aan hun laars lappen. [naar artikel]
Mobiliteitsorganisatie Touring is niet te spreken over de trajectcontrole die binnenkort van start gaat in de Brusselse Leopold II-tunnel. Een snelheidsbeperking van 50 km/u in de tunnel is ‘totaal onlogisch en dus ongeloofwaardig’, aldus Touring. Uit een steekproef van de mobiliteitsorganisatie blijkt dat zeven op de tien bestuurders een onlogische snelheidslimiet aan hun laars lappen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.