Een aantal landen in Europa, zoals Nederland, heeft de voorbije jaren maatregelen genomen om de snelheidslimiet op de snelweg (overdag) te verlagen. Ook in België spelen sommige politici met dat idee. Maar twee Europese landen willen die nu juist verhogen, naar 150 kilometer per uur. In het nieuws: Italië en Tsjechië denken dat ze hun […] [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. Dat blijkt uit een studie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV). Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil de maximumsnelheid onder strikte voorwaarden evenwel ook verhogen tot 130 km/u. Wie zijn de voor- en tegenstanders? [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. Dat blijkt uit een studie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV). Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil de maximumsnelheid onder strikte voorwaarden evenwel ook verhogen tot 130 km/u. Wie zijn de voor- en tegenstanders? [naar artikel]
In Frankrijk mag je vanaf 1 juli nog maar maximaal 80 km/u rijden op de routes nationales en routes départementales buiten de bebouwde kom. De... [naar artikel]
Tien kilometer sneller rijden op de snelweg? Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) is er wel voor gewonnen om de snelheidslimiet op te trekken naar 130 kilometer per uur en wil dat ook inschrijven in de nieuwe wegcode. De gewestministers zijn allemaal tegen. [naar artikel]
Meer dan 600 kilometer Vlaamse wegen binnen de bebouwde kom hebben nog altijd geen afgescheiden fietspad. De onveiligheid verhoogt de druk om de snelheidslimiet te verlagen naar 30 kilometer per uur. [naar artikel]
De beslissing van de Vlaamse regering om de snelheid op de gewestwegen te beperken tot 70 kilometer per uur werpt zijn vruchten af. Uit een studie van Verkeersinstituut Vias blijkt dat in de eerste drie jaar na de invoering in januari 2017 er 25 ongevallen met zwaargewonden en doden vermeden zijn. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.