Sommigen brachten ze terug naar de producent, maar de meesten gooiden ze gewoon weg. Daar komt nu wellicht verandering in, want vanaf 1 januari mogen alle koffiecapsules gewoon in de blauwe pmd-zak. “Ze bevatten nog veel waardevolle materialen.” [naar artikel]
Vanaf 1 januari mogen alle koffiecapsules in de blauwe pmd-zak. Sommige consumenten brengen ze terug naar de producent, maar veel capsules worden gewoon weggegooid. Nochtans bevatten ze nog veel waardevolle materialen. [naar artikel]
Sommigen brachten ze terug naar de producent, maar de meesten gooiden ze gewoon weg. Daar komt nu wellicht verandering in, want vanaf 1 januari mogen alle koffiecapsules gewoon in de blauwe pmd-zak. “Ze bevatten nog veel waardevolle materialen.” [naar artikel]
19:01 Nespresso wil tegen 2020 alleen nog 'duurzame' aluminium koffiecapsules op de markt brengen. Het gaat daarvoor in zee met mijngigant Rio Tinto. [naar artikel]
Koffie- en theebedrijf JDE Peet's gaat de productie van aluminium koffiecapsules fors verhogen omdat de vraag sterk toeneemt, ook door de coronacrisis. Daarmee gaat het moederbedrijf van Douwe Egberts ook sterker de concurrentie aan met het Zwitserse Nestlé, dat nu koploper is bij koffiecapsules met zijn merk Nespresso. [naar artikel]
Nespresso, de nummer één op de markt van de koffiecapsules, heeft een deal gesloten met het Australische mijnontginningsbedrijf Rio Tinto om tegen 2020 alleen nog duurzame koffiecapsules op de markt te brengen. [naar artikel]
Na drie jaar onderzoek en ontwikkeling brengt Nespresso begin volgend jaar papieren, composteerbare koffiecapsules voor thuisgebruik op de markt. Deze capsules zullen compatibel zijn voor de Nespresso Original Machines en vanaf het voorjaar eerst op de Franse en Zwitserse markt te koop zijn. Hoe werkt zo’n capsule? En moet de rest van de wereld nog lang wachten om zélf te testen? [naar artikel]
Vanaf januari worden de regels voor de lage-emissiezone in Antwerpen strenger. Vanaf dan moeten dieselwagens die toegang willen euronorm 5 hebben en benzinewagens euronorm 2. Dieselwagens met euronorm 3 en een roetfilter mogen vanaf dan niet meer binnen. [naar artikel]
619.362 auto’s die in Vlaanderen ingeschreven zijn, mogen vanaf 1 januari de Antwerpse lage-emissiezone niet meer gratis in. Dat meldt de Vlaamse Automobilistenbond (VAB). De organisatie vraagt om betere infrastructuur voor elektrische wagens en aandacht voor minder gegoede mensen, die vaak een oudere wagen hebben. [naar artikel]
De Truiense broers Simon en Wouter Mignolet lanceren hun eigen merk koffiecapsules. “Twenty Two Coffee is er in zes smaken, voor elke koffiedrinker wat wils”, zegt de Rode Duivel. [naar artikel]
Vanaf januari worden de regels voor de lage-emissiezone in Antwerpen nog strenger. Vanaf dan mogen ook diesels met euronorm 3 en een roetfilter niet meer binnen. [naar artikel]
In de Belgische hoogste klasse is het in navolging van heel wat andere Europese competities nu ook toegelaten. Clubs mogen vanaf 1 januari per wedstrijd vijf wissels doorvoeren. In drie wisselmomenten zullen maximaal vijf spelers gewisseld kunnen worden. Maar wie heeft daar de sterkste bank voor? [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2022 mogen er geen nieuwe stookolieketels meer worden geplaatst. Een ketel mag ook niet meer worden vervangen als er een aardgasnet aanwezig is in de straat. Wie dat toch doet, riskeert een boete vanaf 3.000 euro. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2020 mogen enkel nog geneesmiddelen tegen hoest en verkoudheid met één actief bestanddeel worden verkocht. Samengestelde preparaten worden van de markt teruggetrokken, zo staat op de website van het FAGG. De volgende siropen verdwijnen of zijn ondertussen al van de markt gehaald: Acatar, Broncho-Pectoralis Pholcodine, Inalpin, Longbalsem, Noscaflex Expectorans en Toplexil. De […] Het bericht Nieuw op 1 januari – Vanaf 2020 worden gecombineerde hoestsiropen van de markt gehaald verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De meest vervuilende diesels, die buiten de Europese normen vallen, mogen vanaf 1 januari niet meer rondrijden in het gewest. In 2019 verstrengen de regels verder. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2022 mogen er geen nieuwe stookolieketels meer worden geplaatst. Een ketel mag ook niet meer worden vervangen als er een aardgasnet aanwezig is in de straat. Dat blijkt uit een voorstel van decreet dat Andries Gryffroy (N-VA), Robrecht Bothuyne (CD&V) en Willem-Frederik Schiltz (Open Vld) hebben ingediend. Er worden boetes voorzien vanaf 3.000 euro. [naar artikel]
Een nieuw jaar luidt traditioneel ook nieuwe maatregelen in op het werk. Vanaf 1 januari worden niet-elektrische bedrijfswagens fiscaal minder interessant, en mogen vaders en meeouders langer op ouderschapsverlof. Jean-Luc Vannieuwenhuyse, juridisch expert bij hr-dienstenbedrijf SD Worx, licht 7 nieuwigheden toe. [naar artikel]
Een nieuw jaar luidt traditioneel ook nieuwe maatregelen in op het werk. Vanaf 1 januari worden niet-elektrische bedrijfswagens fiscaal minder interessant, en mogen vaders en meeouders langer op ouderschapsverlof. Jean-Luc Vannieuwenhuyse, juridisch expert bij hr-dienstenbedrijf SD Worx, licht 7 nieuwigheden toe. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2020 verstrengt Antwerpen de toelatingsvoorwaarden voor haar veelbesproken lage-emissiezone, waarmee de stad de luchtkwaliteit op lokaal niveau tracht te verbeteren. Bestuurders van een wagen met Euro 4-dieselmotor wordt vanaf volgend jaar de toegang ontzegd (tenzij ze betalen). Ook in Gent - waar de LEZ op 1 januari 2020 van kracht gaat - zal uw dieselauto meteen over een Euro 5-label moeten beschikken om de nieuwe LEZ te mogen betreden. [naar artikel]
Vanaf 17 januari geldt er nieuwe strengere wetgeving voor e-sigaretten. Zo mogen de navulflesjes niet groter dan 10 ml zijn en mogen de tanks met vloeistof geen grotere inhoud dan 2 ml hebben. Een overzicht van de nieuwe regels. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.