Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Knack

Lage-emissiezone in Brussel vanaf 1 januari 2018 van kracht

27/12/2017 - 13:56
"Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Lage-emissiezone in Brussel van kracht: vervuilende dieselwagens niet meer welkom (01/01/2018 - Het Laatste Nieuws)

Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet... [naar artikel]


2. Lage-emissiezone in Brussel van kracht (01/01/2018 - VRT NWS)

Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. De LEZ wordt stapsgewijs ingevoerd. Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd. Vanaf 2019 gelden de beperkingen ook voor benzinevoertuigen zonder Euronorm of met Euro 1, net als dieselvoertuigen met Euro 2. [naar artikel]


3. Brusselse lage-emissiezone van kracht (01/01/2018 - De Standaard)

Vanaf vandaag geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]


4. Geen vervuilende auto's meer in heel Brussels Gewest vanaf 1 januari (17/11/2017 - VRT NWS)

Vanaf 1 januari mag u met een vervuilende auto niet meer rondrijden in het Brussels Gewest. Alle negentien Brusselse gemeenten zullen vanaf dan één grote lage-emissiezone zijn. Het is de grootste lage-emissiezone van België, zes keer groter dan de lage-emissiezone in Antwerpen. Het Brussels parlement heeft de lage-emissiezone vandaag officieel goedgekeurd. [naar artikel]


5. Lage emissiezone in Gent brengt al bijna 420.000 euro op aan uitzonderingen (17/12/2019 - VRT NWS)

De lage emissiezone in Gent gaat pas in vanaf januari, maar heeft nu al bijna 420.000 euro opgebracht aan uitzonderingen. Wie met een te vervuilende wagen wil blijven rijden, kan namelijk betalen voor zo'n toelating. Zo'n uitzondering aanvragen kan ook in Antwerpen en Brussel, waar al langer lage emissiezones van kracht zijn. Ook daar brengt het geld in het laatje. [naar artikel]


6. Lage-emissiezone Brussel weert vanaf 2022 laatste dieselwagens zonder roetfilter (17/05/2021 - De Tijd)

20:48 Een uitgebreide informatiecampagne moet duidelijk maken dat vervuilende dieselwagens met euronorm 4 vanaf 1 januari 2022 niet meer welkom zijn in de Brusselse lage-emissiezone (LEZ). [naar artikel]


7. Vanaf januari nog strengere normen voor lage-emissiezone in Antwerpen (02/11/2019 - Het Nieuwsblad)

Vanaf januari worden de regels voor de lage-emissiezone in Antwerpen nog strenger. Vanaf dan mogen ook diesels met euronorm 3 en een roetfilter niet meer binnen. [naar artikel]


8. Lage-emissiezone in Brussel vanaf 1 januari van kracht (27/12/2017 - Metro)

Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. De LEZ wordt stapsgewijs ingevoerd. Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd. Vanaf 2019 […] [naar artikel]


9. Brusselse lage-emissiezone kent overgangsfase van negen maanden (28/09/2017 - VRT NWS)

De permanente lage-emissiezone die op 1 januari 2018 intreedt in het Brussels gewest zal een overgangsfase van negen maanden kennen waarin te vervuilende bestuurders nog geen boetes krijgen. Het hoofddoel van de lage-emissiezone (LEZ) blijft de luchtkwaliteit verbeteren, benadrukken minister-president Rudi Vervoort en zijn ministers en staatssecretarissen. [naar artikel]


10. Uitstoot in Brussel fel verminderd door lage-emissiezone (17/05/2019 - Het Laatste Nieuws)

De op 1 januari vorig jaar ingevoerde Brusselse lage-emissiezone (LEZ) heeft al positieve effecten voor de luchtkwaliteit in het hoofdstedelijk... [naar artikel]


11. Antwerpse horeca vraagt bijsturing lage-emissiezone voor buitenlanders (01/03/2017 - Het Laatste Nieuws)

De Antwerpse lage-emissiezone (LEZ) die op 1 februari van kracht werd en waarvoor vanaf woensdag boetes worden uitgeschreven aan overtreders, [naar artikel]


12. Mag uw auto volgend jaar Brussel nog binnen? Ontdek het hier (15/02/2017 - Het Nieuwsblad)

Na Antwerpen zal ook Brussel binnenkort een lage-emissiezone invoeren. Vanaf 1 januari 2018 is het zover. Mag uw auto dan nog onze hoofdstad binnen? Ontdekt het in ons onderstaande overzicht. [naar artikel]


13. Met de auto naar Brussel? Lees hier of je de hoofdstad wel nog binnen mag (01/01/2018 - Gazet van Antwerpen)

Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd in de hoop de slechte luchtkwaliteit in de hoofdstad te verbeteren. [naar artikel]


14. Is er nog ergens schone lucht? En helpt een lage-emissiezone om schonere lucht te krijgen? (30/12/2019 - VRT NWS)

Op 1 januari 2020 krijgt -na Antwerpen en Brussel- ook Gent een lage-emissiezone: oude, vervuilende wagens worden gebannen uit het stadscentrum. Het doel: propere en gezonde lucht voor de stadsbewoners. Maar, wat is dat eigenlijk, schone lucht? En helpt een lage-emissiezone? Prof. dr. Tim Nawrot is milieu-epidemioloog en legt het uit. [naar artikel]


15. Morgen met de auto naar Brussel? Lees hier of je de hoofdstad wel nog binnen mag (01/01/2018 - Het Nieuwsblad)

Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd in de hoop de slechte luchtkwaliteit in de hoofdstad te verbeteren. [naar artikel]


16. Brussels gewest weert vanaf 1 januari 2019 méér vervuilende wagens (30/12/2018 - VRT NWS)

Brussel is sinds begin 2018 een lage-emissiezone (LEZ), waar de oudste dieselwagens niet meer in mogen. De regels worden vanaf overmorgen aangescherpt, voor zowel diesel- als benzinewagens. [naar artikel]


17. Wat u moet weten over de lage-emissiezone in Brussel (29/12/2017 - De Standaard)

Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissie­zone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens mogen er niet meer rondtuffen. [naar artikel]


18. Vanaf vandaag worden (eindelijk) boetes uitgedeeld in lage-emissiezone in Brussel (01/04/2019 - Het Nieuwsblad)

Wie vanaf vandaag Brussel binnenrijdt met een vervuilende wagen, riskeert een boete van 350 euro. Het informaticaprobleem dat het uitschrijven van boetes in de lage-emissiezone verhinderde, is eindelijk opgelost. [naar artikel]


19. Lage-emissiezone in Brussel leidt tot betere luchtkwaliteit en minder dieselwagens, blijkt uit onderzoek (26/10/2021 - VRT NWS)

Sinds de invoering van de lage-emissiezone (LEZ) in het Brusselse Gewest in 2018 gaat de luchtkwaliteit er steeds meer op vooruit. Dat is de conclusie van de monitoring 2020, een onderzoek dat vandaag wordt gepubliceerd door Leefmilieu Brussel. [naar artikel]


20. Brussel vanaf 1 januari: vruchtbare katten en vervuilende auto’s niet meer welkom (31/12/2017 - Het Nieuwsblad)

In de hoofdstad veranderen vanaf 1 januari een aantal dingen: van een lage-emissiezone tot de verplichte sterilisatie van katten. [naar artikel]


21. Grondwettelijk Hof verwerpt beroep tegen Brusselse lage-emissiezone (28/02/2019 - Het Nieuwsblad)

Het Grondwettelijk Hof heeft een beroep verworpen tegen de lage-emissiezone die sinds vorig jaar van kracht is in Brussel. [naar artikel]


22. Lage-emissiezone in Brussel start in januari (28/09/2017 - De Standaard)

De meest vervuilende diesels, die buiten de Europese normen vallen, mogen vanaf 1 januari niet meer rondrijden in het gewest. In 2019 verstrengen de regels verder. [naar artikel]


23. Hoe wordt de lage-emissiezone in Brussel ingevoerd? (28/09/2017 - VRT NWS)

Vanaf 1 januari 2018 zullen de meest vervuilende dieselwagens (euro 0 en euro 1) en later ook oude benzinewagens, het gewest niet meer binnen mogen, maar de eerste 9 maanden zullen er geen boetes worden uitgeschreven. De komende jaren zullen de normen telkens  op 1 januari strenger worden.   [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!