Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet... [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. De LEZ wordt stapsgewijs ingevoerd. Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd. Vanaf 2019 gelden de beperkingen ook voor benzinevoertuigen zonder Euronorm of met Euro 1, net als dieselvoertuigen met Euro 2. [naar artikel]
Vanaf vandaag geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]
Vanaf 1 januari mag u met een vervuilende auto niet meer rondrijden in het Brussels Gewest. Alle negentien Brusselse gemeenten zullen vanaf dan één grote lage-emissiezone zijn. Het is de grootste lage-emissiezone van België, zes keer groter dan de lage-emissiezone in Antwerpen. Het Brussels parlement heeft de lage-emissiezone vandaag officieel goedgekeurd. [naar artikel]
De lage emissiezone in Gent gaat pas in vanaf januari, maar heeft nu al bijna 420.000 euro opgebracht aan uitzonderingen. Wie met een te vervuilende wagen wil blijven rijden, kan namelijk betalen voor zo'n toelating. Zo'n uitzondering aanvragen kan ook in Antwerpen en Brussel, waar al langer lage emissiezones van kracht zijn. Ook daar brengt het geld in het laatje. [naar artikel]
20:48 Een uitgebreide informatiecampagne moet duidelijk maken dat vervuilende dieselwagens met euronorm 4 vanaf 1 januari 2022 niet meer welkom zijn in de Brusselse lage-emissiezone (LEZ). [naar artikel]
Vanaf januari worden de regels voor de lage-emissiezone in Antwerpen nog strenger. Vanaf dan mogen ook diesels met euronorm 3 en een roetfilter niet meer binnen. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. De LEZ wordt stapsgewijs ingevoerd. Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd. Vanaf 2019 […] [naar artikel]
De permanente lage-emissiezone die op 1 januari 2018 intreedt in het Brussels gewest zal een overgangsfase van negen maanden kennen waarin te vervuilende bestuurders nog geen boetes krijgen. Het hoofddoel van de lage-emissiezone (LEZ) blijft de luchtkwaliteit verbeteren, benadrukken minister-president Rudi Vervoort en zijn ministers en staatssecretarissen. [naar artikel]
De op 1 januari vorig jaar ingevoerde Brusselse lage-emissiezone (LEZ) heeft al positieve effecten voor de luchtkwaliteit in het hoofdstedelijk... [naar artikel]
De Antwerpse lage-emissiezone (LEZ) die op 1 februari van kracht werd en waarvoor vanaf woensdag boetes worden uitgeschreven aan overtreders, [naar artikel]
Na Antwerpen zal ook Brussel binnenkort een lage-emissiezone invoeren. Vanaf 1 januari 2018 is het zover. Mag uw auto dan nog onze hoofdstad binnen? Ontdekt het in ons onderstaande overzicht. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd in de hoop de slechte luchtkwaliteit in de hoofdstad te verbeteren. [naar artikel]
Op 1 januari 2020 krijgt -na Antwerpen en Brussel- ook Gent een lage-emissiezone: oude, vervuilende wagens worden gebannen uit het stadscentrum. Het doel: propere en gezonde lucht voor de stadsbewoners. Maar, wat is dat eigenlijk, schone lucht? En helpt een lage-emissiezone? Prof. dr. Tim Nawrot is milieu-epidemioloog en legt het uit. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd in de hoop de slechte luchtkwaliteit in de hoofdstad te verbeteren. [naar artikel]
Brussel is sinds begin 2018 een lage-emissiezone (LEZ), waar de oudste dieselwagens niet meer in mogen. De regels worden vanaf overmorgen aangescherpt, voor zowel diesel- als benzinewagens. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens mogen er niet meer rondtuffen. [naar artikel]
Wie vanaf vandaag Brussel binnenrijdt met een vervuilende wagen, riskeert een boete van 350 euro. Het informaticaprobleem dat het uitschrijven van boetes in de lage-emissiezone verhinderde, is eindelijk opgelost. [naar artikel]
Sinds de invoering van de lage-emissiezone (LEZ) in het Brusselse Gewest in 2018 gaat de luchtkwaliteit er steeds meer op vooruit. Dat is de conclusie van de monitoring 2020, een onderzoek dat vandaag wordt gepubliceerd door Leefmilieu Brussel. [naar artikel]
In de hoofdstad veranderen vanaf 1 januari een aantal dingen: van een lage-emissiezone tot de verplichte sterilisatie van katten. [naar artikel]
Het Grondwettelijk Hof heeft een beroep verworpen tegen de lage-emissiezone die sinds vorig jaar van kracht is in Brussel. [naar artikel]
De meest vervuilende diesels, die buiten de Europese normen vallen, mogen vanaf 1 januari niet meer rondrijden in het gewest. In 2019 verstrengen de regels verder. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2018 zullen de meest vervuilende dieselwagens (euro 0 en euro 1) en later ook oude benzinewagens, het gewest niet meer binnen mogen, maar de eerste 9 maanden zullen er geen boetes worden uitgeschreven. De komende jaren zullen de normen telkens op 1 januari strenger worden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.