Hoewel de energieprijzen op de internationale markten lijken af te koelen, zien we dat providers van laadpassen – zij het met enige vertraging – hun tarieven optrekken. Door deze hogere elektriciteitsprijs ligt de energiekost per 100 km vandaag hoger voor de EV-rijder dan voor automobilisten met een klassieke benzinemotor. Tarieven stijgen Laadpasprovider Blue Corner maakte […] The post Energiekost elektrische auto haalt klassieke benzinewagen in appeared first on Knack. [naar artikel]
Elektrische wagens (EV) zullen volgend jaar in Europa al tegen eenzelfde prijs worden aangeboden als benzinewagens. Dat blijkt uit een rapport van de investeringsbank UBS. Volgens de bank zou de elektrische aandrijflijn 4.600 dollar goedkoper zijn om te produceren dan aanvankelijk werd gedacht. Ook daarnaast is nog veel ruimte voor extra kostenbesparingen, staat in het […] The post UBS: ‘Elektrische wagen in 2018 aan zelfde prijs als benzinewagen’ appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De Standaard publiceerde begin november een artikel onder de kop ‘Deuk in groene imago van grote elektrische wagen’, naar aanleiding van een onderzoek van het Massachusetts Institute of Technology (MIT). [naar artikel]
U rijdt naar volle tevredenheid in uw niet zo nieuwe, maar prima functionerende auto. Het enige nadeel is dat er een verbrandingsmotor onder de kap ligt en u wilt iets doen aan een beter klimaat. Moet u dan overstappen op een e-auto of is het duurzamer de oude zo lang mogelijk te blijven gebruiken? [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
De Vlaamse regering maakt geld vrij voor nieuwe premies voor elektrische wagens. Een particulier kan zo tot 5.000 euro ontvangen bij de aankoop van een elektrische wagen in 2024. Maar is het dan sowieso voordeliger om een elektrische auto te kopen dan een benzine- of dieselauto. Onze technologiejournalist Kenneth Dée maakt de rekening in ‘HLN legt uit’. [naar artikel]
Er zijn dit jaar voor het eerst meer nieuwe elektrische dan dieselwagens ingeschreven in de Europese Unie. Dat blijkt uit cijfers van de sectorkoepel ACEA. Ook in ons land is de elektrische wagen de dieselwagen voorbijgestoken. In de eerste 9 maanden van 2023 werden bijna dubbel zoveel elektrische wagens (68.696) ingeschreven als dieselwagens (35.055). De benzinewagen blijft wel de populairste, zeker bij particulieren. [naar artikel]
Aan de ongezien sterke prijsstijgingen voor energie lijkt geen einde te komen. Een analyse van de energiemarkten wijst voor variabele stroomcontracten op een nieuwe prijstopstoot tot zelfs 70 procent hoger. Wie binnenkort een nieuw contract met vast tarief moet afsluiten, kan op zijn beurt tot 30 procent meer betalen voor het onderdeel energiekosten. “Er resten dus nog drie dagen om die nog hogere prijzen te omzeilen”, vertelt Kristof De Paepe van Mijnenergie.be. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.