De Vlaamse Slotenmakers Unie (VSU) gaat de strijd aan tegen malafide slotenmakers die van dringende tussenkomsten gebruik maken om consumenten woekerprijzen aan te rekenen. Een nieuwe gedragscode moet de consument duidelijkheid geven over de correcte prijzen voor een interventie. [naar artikel]
Een erkenning of vestigingswet voor slotenmakers komt er voorlopig niet. “Bijzonder jammer”, reageert voorzitter Marc Vandevijver van de Vlaamse Slotenmakers Unie. En intussen duren de malafide praktijken verder. Dat overkwam een lezer uit Kalmthout. Hij moest 965,22 euro betalen voor een interventie van welgeteld 27 minuten. [naar artikel]
Malafide slotenmakers die via zoekmachine Google adverteren en woekerprijzen vragen aan mensen in nood, het is een probleem dat al jaren aansleept. Er wordt gewerkt aan een definitieve oplossing, maar in tussentijd heeft Google alle advertenties voor slotenmakers verwijderd. "We willen samen een manier zoeken om betrouwbare slotenmakers wel te laten adverteren", zegt Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) bij "De inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
Malafide slotenmakers die woekerprijzen vragen aan consumenten in nood. "De inspecteur" op Radio 2 krijgt daar al lang hallucinante verhalen over binnen. De bedrijven betalen grote sommen aan Google om bovenaan in de zoekmachine te verschijnen. Een plaag voor de consument én een doorn in het oog van slotenmakers die het wel goed menen. De Vlaamse Slotenmakers Unie en de overheid willen met een gedragscode een punt zetten achter die praktijken. [naar artikel]
Google heeft in Nederland, België, Duitsland en Zweden alle advertenties voor slotenmakers verwijderd uit de weergave van de zoekresultaten. Dit omdat er te vaak malafide bedrijven bovenaan de resultaten werden weergegeven als gebruikers op de term ‘slotenmaker’ zochten. Dat meldt onder meer Tweakers donderdag. Het was radiomaker Sven Pichal die de internetgigant tot de orde riep in ‘De Inspecteur’, het consumentenprogramma op Radio 2. De zoekertjes steken de echte vaklui al jarenlang stokken in de wielen. [naar artikel]
Om middernacht zijn alle zoekertjes voor malafide slotenmakers op Google geblokkeerd. Dat meldt radiomaker Sven Pichal, nadat hij de internetgigant tot de orde riep in De Inspecteur, het consumentenprogramma op Radio 2. De zoekertjes steken de echte vaklui al jarenlang stokken in de wielen. [naar artikel]
Google heeft in Nederland, België, Duitsland en Zweden alle advertenties voor slotenmakers verwijderd uit de weergave van de zoekresultaten. Dit omdat er te vaak malafide bedrijven bovenaan de resultaten werden weergegeven als gebruikers op de term ‘slotenmaker’ zochten. Dat meldt onder meer Tweakers donderdag. Het was radiomaker Sven Pichal die de internetgigant tot de orde riep in ‘De Inspecteur’, het consumentenprogramma op Radio 2. De zoekertjes steken de echte vaklui al jarenlang stokken in de wielen. [naar artikel]
Je trekt de deur dicht en dan besef je dat de sleutel nog binnen ligt. Alleen een slotenmaker kan je helpen. Maar lang niet alle slotenmakers blijken eerlijke ondernemers, zo blijkt. Steeds vaker krijgen mensen een rekening gepresenteerd die tot tien keer hoger is dan normaal. [naar artikel]
Sommige slotenmakers durven voor een spoedherstelling een factuur uitschrijven waarvan je achterover valt. De Inspecteur hamerde er al vaak op: kies niet zo maar de eerste de beste slotenmaker via Google en check of hij wel aangesloten is bij de Slotenmakersunie. Daar komt nu een handige tip bij: surf naar de website mijnslotenmaker.be. [naar artikel]
Minister van Economie Wouter Beke (CD&V) gaat de strijd tegen malafide klusjesbedrijven opdrijven. Zijn voorganger Kris Peeters gaf al de aanzet voor een gedragscode voor slotenmakers. Beke wil die nu uitbreiden naar vergelijkbare sectoren zoals loodgieters, ongediertebestrijders of schoorsteenvegers. [naar artikel]
Er komt meer transparantie in de tarieven die slotenmakers aanrekenen bij dringende tussenkomsten. Ontslagnemend minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) en de Vlaamse Slotenmakers Unie (VSU) hebben daarover een gedragscode opgesteld. [naar artikel]
Er komt meer transparantie in de tarieven die slotenmakers aanrekenen bij dringende tussenkomsten. Ontslagnemend minister van Consumentenzaken Kris... [naar artikel]
De Vlaamse Slotenmakers Unie (VSU) wil dat de regering een systeem van vergunningen invoert tegen oplichterij in de sector. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Vanaf volgend jaar moeten slotenmakers een officiele identificatiekaart kunnen voorleggen aan hun klanten. Dat heeft staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker gezegd in "De inspecteur" op Radio 2. Nu zijn er nog te veel onbetrouwbare slotenmakers die té hoge prijzen vragen, slecht werk leveren en vaak van telefoonnummer veranderen, waardoor ze moeilijk te traceren zijn. [naar artikel]
De politiezone Blankenberge/Zuienkerke heeft vanaf nu twaalf slotenmakers in dienst. Geen externe firma, maar wél politiemensen die vrijwillig een... [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) lanceert een identificatiekaart waaraan consumenten eerlijke en professionele slotenmakers zullen kunnen herkennen. Dat meldt Le Soir donderdag. [naar artikel]
Loodgieters en slotenmakers gaan bij dringende herstellingen vaak in de fout. Dat stelde de Economische Inspectie vast. Vorig jaar werden 203 bedrijven gecontroleerd. Bij driekwart van hen werd minstens één inbreuk vastgesteld. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) lanceert een identificatiekaart waaraan consumenten eerlijke en professionele slotenmakers zullen kunnen herkennen. Dat meldt Le Soir vandaag. [naar artikel]
HASSELTOm te voorkomen dat burgers het slachtoffer worden van Nederlandse slotenmakers die absurd hoge prijzen aanrekenen, heeft de Vlaamse Unie van Slotenmakers een gedragscode opgesteld. [naar artikel]
Het aantal klachten dat de Economische Inspectie ontvangt over slotenmakers en andere dringende hersteldiensten is sterk gestegen van 77 in 2015, 191 in 2017 tot 379 in 2019. Dat blijkt uit het antwoord van federaal minister Nathalie Muylle, onder meer bevoegd voor Consumentenzaken, op een schriftelijke vraag van Leen Dierick (CD&V). [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) lanceert een identificatiekaart waaraan consumenten eerlijke en professionele slotenmakers zullen kunnen herkennen. Dat meldt Le Soir donderdag. [naar artikel]
Het aantal klachten dat de Economische Inspectie ontvangt over slotenmakers en andere dringende hersteldiensten is sterk gestegen: van 77 in 2015,... [naar artikel]
HASSELTMinister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) neemt maatregelen om de consument tegen al te dure slotenmakers te beschermen. De rubriek ‘Voor U Opgelost’ van onze krant berichtte maandag over het Nederlandse 24 Uurs Slotenservice dat 700 euro aanrekende voor de vervanging van een slot. Het artikel lokte veel reacties uit, onder meer van een klant die zelfs 2.000 euro cash moest neertellen na de vervanging van drie sloten. [naar artikel]
Er komt meer transparantie in de tarieven die slotenmakers aanrekenen bij dringende tussenkomsten. Ontslagnemend minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) en de Vlaamse Slotenmakers Unie (VSU) hebben daarover een gedragscode opgesteld. Die tekst schrijft voor dat de slotenmakers via hun website een aantal prijzen en toeslagen moeten preciseren. Een vaak gehoorde klacht over slotenmakers en […] Het bericht Transparantie in tarieven slotenmakers verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Er waren vorig jaar 5.400 klachten over malafide telefoonverkopers en incassobureaus. Vaak gaat het om buitenlandse bedrijven. Wie telefoon krijgt van een verkoper of incassobureau dat onbetrouwbaar lijkt, kan vanaf vandaag surfen naar oplichtersaandelijn.be en daar nakijken of het bedrijf dat u belt op een lijst van malafide bedrijven staat. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.