Fans hebben er eventjes op moeten wachten, maar gisteren was het eindelijk zover. Na zo’n elf jaar zonder nieuwe muziek stelde dEUS dinsdagavond hun nieuwe plaat voor in een uitverkochte AB. En die viel alvast in de smaak bij hun fans. “Stevige plaat. Ze hebben hun best gedaan", klinkt het onder meer in de reacties. [naar artikel]
Het heeft acht jaar geduurd, maar rockband dEUS is opnieuw de studio in gedoken om aan een nieuwe plaat te werken. Dat schrijft het Nieuwsblad. [naar artikel]
De nieuwe dEUS blijkt een deus ex machina te zijn. Als een duivel uit een doosje verscheen Following Sea donderdagnacht op iTunes. Onaangekondigd, en amper acht maanden na de laatste langspeler van de Antwerpse groep. [naar artikel]
Vanavond speelt dEUS het eerste van vier concerten in de Ancienne Belgique, rond hun nieuwe plaat “How to replace it”. Na 8 albums en verschillende bezettingen is de muzikale nalatenschap van de rockgroep rond frontman Tom Barman enorm. Hoe dEUS zijn stempel heeft gedrukt de Belgische muziek, vragen we aan Michèle Cuvelier (Studio Brussel), Stijn Meuris (Noordkaap) en Lies Lorquet (Mintzkov), die meezingt op de nieuwe dEUS-plaat. [naar artikel]
Twintig jaar geleden sloeg dEUS een hele generatie van de hand Gods met The Ideal Crash. Dat porseleinen jubileum vieren Tom Barman en compagnons met een luxe-editie en een tour, die hen volgende maand naar de AB leidt. “Die plaat heeft het huwelijk van Gwen Stefani gered!” [naar artikel]
Twintig jaar geleden bracht dEUS met The Ideal Crash haar meest succesvolle plaat uit. Om dat te vieren brengt de groep deze week een nieuwe versie uit, gevolgd door een tournee die Tom Barman en zijn vrienden straks ook acht keer naar een uitverkochte Ancienne Belgique brengt. “Ik ben vooral blij dat ik na al die tijd niet wegkruip van schaamte als we deze nummers spelen.” [naar artikel]
Al jaren roept Tom Barman (50) dat de nieuwe plaat van dEUS “bijna klaar” is, maar nu lijkt het stilaan zover. De groep kondigt een nieuwe videoclip aan, en is daarvoor op zoek naar figuranten. [naar artikel]
“Nog zeven dagen.” Op sociale media laat dEUS weten dat er volgende week iets aankomt. Een nieuwe single, wellicht, waarvoor de groep rond Tom Barman afgelopen tijd een videoclip draaide. Het wordt de eerste nieuwe muziek van de Belgische band sinds 2012. [naar artikel]
When in Rome… Altijd leiden dEUS’ wegen terug naar de eigen koekenstad. En toch voelde deze ‘homecoming’ anders. Een groep in volle tweede jeugd, op de plek waar het voor Tom Barman allemaal begon: dEUS kwam iets poneren op Live Is Live. [naar artikel]
Twintig jaar geleden zag de legendarische plaat ‘The Ideal Crash’ van dEUS het levenslicht. In Humo kijkt de band terug op de woelige periode... [naar artikel]
Barman, wat doet u nu? Nog maar net heeft dEUS zich weer zaligverklaard met een eerste plaat in elf jaar – hoe góéd is die, zeg? – of daar begint Tom Barman (51) al aan zijn volgende hoogmis in de AB. De songs van How to replace it zullen er vier dagen onheilig vlammen, na een verre van onbevlekte bevalling. “Ons moeilijkste album? Geloof me, ze waren allemáál moeilijk.” [naar artikel]
Vuurwerk. Knallende champagnekurken. Knetterende rotjes. Soulwax brengt eindelijk zijn eeuwig uitgestelde nieuwe plaat uit. FROM DEEWEE overstijgt alle verwachtingen. [naar artikel]
Van lust tot liefdesverdriet. Voor heel wat dertigers en veertigers vormt ‘The Ideal Crash’ (1999) de soundtrack bij hun adolescentie. Dat legt ‘Confessions to dEUS’, de documentaire over de Belgische groep die vanavond te zien is op Canvas, bloot. Maar waarom vonden zo veel mensen, over de landsgrenzen heen, juist in deze plaat een steun en toeverlaat? [naar artikel]
Bart Peeters heeft vandaag in een uitverkochte AB in Brussel zijn nieuwe plaat “Brood voor morgenvroeg” voorgesteld. De zanger wil met zijn zesde plaat, in het Nederlands, tegengif bieden voor alles wat fout gaat in de wereld. Hoewel de plaat het goed doet is de première van de tour toch altijd speciaal: “De plaat krijgt hele goede recensies, maar voor ons is de belangrijkste recensie het publiek”, aldus Peeters. [naar artikel]
2020 was het jaar waarin zelfs Tom Barman heeft stilgezeten, zij het toch minder dan u en ik. Hij fotografeerde als gek, werkte aan een nieuwe dEUS-plaat, zag toe op het door Fleur Boonman geregisseerde Confessions to dEUS (een diepsnijdende documentaire over de ‘Ideal Crash’-anniversary tour), en deed enkele confessies en selecteerde zijn favoriete beeldfragmenten van de afgelopen jaren in Alleen Elvis blijft bestaan. Hij bracht ook zijn eerste fotoboek uit en opende zijn eerste solo-expo op het Antwerpse Zuid. ‘Om geluk af te dwingen moet je non-stop werken.’ [naar artikel]
Het goochelprogramma was met een megacampagne groots aangekondigd, maar ‘De Uitverkorenen’ op VTM lost de verwachtingen totaal niet in. [naar artikel]
dEUS tourt momenteel door Europa om de verjaardag te gedenken van The Ideal Crash, een plaat die precies twintig jaar geleden werd uitgebracht. Eén verschil: toen hielden Tom Barman en zijn vrienden drie keer halt in Ancienne Belgique, terwijl ze deze week een nieuwe record vestigen door de Brusselse concerttempel liefst àcht keer uit te verkopen. Gisteren begon de zegetocht met een uitstekende eerste show. [naar artikel]
Producer en DJ Felix De Laet van Lost Frequencies heeft gisteravond zijn eerste plaat voorgesteld: 'Less is more'. Hij deed dat op een heel [naar artikel]
“Het duurt altijd langer dan je denkt.” Voor Tom Barman (50) is het zowat z’n levensmotto, maar vandaag is het zover: na tien jaar lost dEUS weer een single. ‘Must have been new’ warmt het achtste album op, dat in februari verschijnt. “Het duurde lang om aan de nummers te schaven. Een oude gewoonte.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.