Zeven maanden geleden voerde de Vlaams-Brabantse gemeente Boortmeerbeek trajectcontroles in op haar grondgebied. Die betrapten intussen al 2.000 automobilisten op te snel rijden. Niet moeilijk, luidt de kritiek, want er staan geen borden die de automobilist waarschuwen. Maar móét dat wel? [naar artikel]
Enkele maanden geleden installeerde de gemeente Boortmeerbeek op verschillende punten trajectcontroles, zonder aankondigend verkeersbord in elke zone. En de bestuurders hebben het geweten, want inmiddels werden al 2.000 (!) boetes uitgedeeld. “Dit zijn pesterijen”, zegt oppositieraadslid Bert Meulemans (CD&V), die hekelt dat er “geen duidelijke informatiecampagne aan voorafging”. [naar artikel]
De meeste Vlaamse gemeenten willen liever geen trajectcontroles op basis van GAS-boetes. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vlaamse overheid dat HLN kon inkijken. Zelfs een groot aantal gemeenten die er gebruik van maken, willen ervan af. Nochtans waren lokale trajectcontroles toch de nieuwe melkkoe voor onze gemeenten? Wat is er aan de hand? [naar artikel]
Na Bonheiden besteedt ook Bilzen zijn trajectcontroles uit aan een privébedrijf, dat 24 euro per boete ontvangt. In de Vlaamse meerderheid botst het over die privatisering van de verkeersveiligheid. [naar artikel]
Na Bonheiden besteedt ook Bilzen zijn trajectcontroles uit aan een privébedrijf, dat 24 euro per boete ontvangt. In de Vlaamse meerderheid botst het over die privatisering van de verkeersveiligheid. [naar artikel]
Maasmechelen en Dilsen-Stokkem investeren samen met een private partner in respectievelijk zes en drie trajectcontroles. Sinds 1 januari zijn in Maasmechelen al twee trajectcontroles actief. [naar artikel]
De politie houdt rekening met een verdubbeling van het aantal flitsboetes in ons land, naar in totaal zo'n 5 miljoen boetes per jaar, wanneer straks steeds meer trajectcontroles functioneren. Dat schrijven het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en De Standaard vandaag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.