Autodelen zit in de lift, maar wist je dat ook particulier autodelen bestaat? Eigenaars die hun voertuig met anderen delen, kunnen daar heel wat voordeel uit halen. Gerrit Hannaert (46) uit Merelbeke deelt al zeven jaar zijn (elektrische) wagen via Dégage. Hij legt uit hoe particulier autodelen werkt en somt alle voor- en nadelen op. “Bij deze organisatie ben je omniumverzekerd en krijg je een vergoeding bij schade.” [naar artikel]
Autodelen was in ons land nog nooit zo populair. De laatste vijf jaar steeg het aantal autodelers met maar liefst 700 procent, tot 194.000 gebruikers. Volgens het Netwerk Autodelen, het platform voor gedeelde mobiliteit, is dat maar een pril begin. Vandaag doet 2,5 procent van de Belgische rijbewijshouders aan autodelen (in Brussel zelfs 8 procent) en ook de automobielsector zet de stap richting autodelen. Door de elektrificatie van het wagenpark dalen de inkomsten uit onderhoud stelselmatig en concessiehouders en autoproducenten zoeken dus via autodelen naar extra inkomsten. [naar artikel]
Maandag werd het startschot gegeven van Cambio autodelen in Lummen. “De twee deelwagens kunnen makkelijk uitgeleend worden. Wie sporadisch met de auto rijdt, kan hiermee geld uitsparen”, aldus burgemeester Luc Wouters. [naar artikel]
De saga rond Fire, de glitterjas van de CEO en Peter Van de Veire als nieuw Radio 2-gezicht: de commerciële mediagroepen ergeren zich flink aan de nieuwe koers van de VRT, vanwege de “sterk commerciële invalshoeken”. [naar artikel]
De saga rond Fire, de glitterjas van de CEO en Peter Van de Veire als nieuw Radio 2-gezicht: de commerciële mediagroepen ergeren zich flink aan de nieuwe koers van de VRT, vanwege de “sterk commerciële invalshoeken”. [naar artikel]
Vooruit eist dat de Vlaamse regering onmiddellijk een crisismanager aanstelt voor commerciële woonzorgcentra. Ondanks het winstverbod op zorg sluizen drie grote commerciële spelers in de woonzorgsector jaarlijks tientallen miljoenen euro’s winst op zorg door naar buitenlandse holdings, hekelen de socialisten. [naar artikel]
Het aantal mensen dat gebruikmaakt van een of andere formule van autodelen, stijgt gemiddeld met 30 procent per jaar. Dat zegt Jeffrey Matthijs van de koepelorganisatie Autodelen.net. “Bovendien zijn er steeds meer initiatieven die zich met autodelen bezighouden.” [naar artikel]
Autodelen wint aan populariteit. Uit het jaarrapport van Autodelen.net, het platform voor gedeelde mobiliteit, blijkt dat het aantal autodelers de afgelopen vijf jaar met 700 procent is gestegen tot 194.000. Je kan op verschillende manieren aan autodelen doen. Welke opties zijn er? Volgens Autodelen.net doet vandaag 2,5 procent van de Belgische rijbewijshouders aan autodelen. In […] [naar artikel]
De West-Vlaamse Intercommunale Leiedal wil dat we vaker autodelen. In grotere steden zoals Brugge en Kortrijk is het al vrij populair. Maar in kleinere steden en gemeenten geraakt het principe moeilijker van de grond. Daarom werkt Leiedal nu samen met de organisatie Autodelen.net. [naar artikel]
De helft van de kostprijs uitsparen door zelf elektriciteit of verwarming aan te leggen: nu de bouw- en woningprijzen de pan uit swingen, worden zelfbouwpakketten populairder. “Dit maakt het verschil tussen een eigen huis kunnen betalen of niet”, zegt Roel van den Eynde van Easykit. [naar artikel]
Het delen van een auto is aan een stevige opmars bezig. De nu al bijna 200.000 geregistreerde gebruikers in ons land waren vorig jaar goed voor ruim 1,1 miljoen ritten. Ook de automobielsector zet steeds meer de stap richting het aanbieden van autodelen. Er bollen nu al meer dan 4.600 deelwagens in België. Dat blijkt uit het jaarrapport van Autodelen.net. [naar artikel]
Pieter Vanschoonbeek (24) en Sarah Bonné (23) hebben de gaskraan in huis dichtgedraaid en verwarmen met een pelletkachel. “Zo kunnen we tot 3.500 euro per jaar uitsparen”, zeggen ze. [naar artikel]
Een avondwandeling vol klank en licht met als thema de beroemde tovenaarsleerling uit Zweinstein lokt een paar honderdduizend geïnteresseerden. Ze legt ook drie maanden een claim op een park van de Vlaamse overheid. “Volledig buiten proportie en schadelijk”, oordelen de tegenstanders. [naar artikel]
“De commerciële bemande ruimtevaart lijkt definitief uit de startblokken te schieten. Of zal het zo’n vaart niet lopen?”, vraagt Johan De Keyser, hoofd van de divisie ruimtefysica van het Koninklijk Belgisch Instituut voor Ruimte-Aeronomie, zich af. [naar artikel]
Diepenbekenaren kunnen vanaf dit voorjaar niet-commerciële projecten indienen waarvoor ze een burgerbudget krijgen. “Jaarlijks stellen we 50.000 euro ter beschikking”, zegt schepen Jos Leroi (CD&V). [naar artikel]
Een aanzienlijke tegenvaller voor voorstanders van kleine modulaire reactoren (SMR). Wat het eerste commerciële project in de VS moest worden, wordt stopgezet. De oorzaak: kosten die stijgen tot het punt waar potentiële klanten ontmoedigd raken. In het nieuws: de stopzetting van de CFPP. De eerste commerciële SMR-centrale van de VS zou in 2029 operationeel moeten […] [naar artikel]
16:00 Ouderen hebben de weg naar de commerciële woonzorgcentra nog niet volledig teruggevonden. Zo'n 10 procent van de commerciële kamers staat leeg, terwijl de leegstand in publieke en non-profitrusthuizen... [naar artikel]
Lees dit artikel: Australië stapt in de commerciële ruimtevaart Het Taiwanese bedrijf Tispace plant nog dit jaar drie lanceringen vanuit Zuid-Australië. Australië hoopt dat het evenement een impuls kan betekenen voor de ontwikkeling van de Australische ruimtevaartindustrie. De eerste Australische commerciële raketlancering zal plaatsvinden vanaf het Whalers Way Orbital Launch Complex, op het schiereiland Eyre in Zuid-Australië. De Australische federale overheid heeft een vergunning […] Lees dit artikel: Australië stapt in de commerciële ruimtevaart [naar artikel]
Autodelen wordt steeds populairder. In 2022 gebruikten 40% meer Belgen een deelauto dan in 2021. En, ruim de helft van de autodelers zijn Vlamingen. Dat blijkt uit het onderzoek van Autodelen.net en de KULeuven. Volgens de onderzoekers vervangen alle deelauto’s in Vlaanderen samen 17.079 privéwagens. Zowel in de stad Antwerpen als in Mechelen neemt autodelen een grote sprong. Ook in de Kempen vindt het meer en meer ingang met de komst van Cambio naar verschillende gemeenten. Wat zijn de voornaamste redenen van dat succes? [naar artikel]
In Vlaanderen is de markt van het autodelen in twee jaar met 250 procent gegroeid. Vooral steden die kreunen onder de parkeerdruk zetten hoog in op autodelen. Geen wonder, als u weet dat 1 deelauto 12 gewone auto's kan vervangen. 'De salariswagen blijft een Belgische absurditeit.' [naar artikel]
Een dossier dat over erg veel geld gaat in de Vlaamse mediasector: de commerciële radiozenders. Het is gekend: de kosten van een radiostation zijn laag, de inkomsten van heel de reclamemarkt voor radio zitten nog steeds op zo’n 100 miljoen euro. De laatste decennia verdiende DPG Media, de grootste mediagroep van het land, zo bakken geld […] [naar artikel]
Eén op de drie woonzorgcentra in Vlaanderen is in handen van een commerciële groep. Op twee jaar tijd kwamen er meer dan duizend commerciële kamers bij. “Slechte zaak, want winst primeert.” [naar artikel]
Ongerepte berglandschappen. Historische steden. Parelwitte stranden. En een diner - halve fles wijn incluis - voor goed 10 euro. Nooit eerder was Albanië zo populair onder de Belgen. Dat blijkt uit een rondvraag bij touroperators. “De helft van onze klanten zijn Belgen. Vorig jaar was dat nog 3 op de 10.” Een reisexpert en een Vlaamse toerist vertellen over de troeven van de onontdekte parel. “Een reis naar daar is heel authentiek.” [naar artikel]
Woon-zorgcentra zijn de afgelopen jaren een echte geldkoe geworden voor grote vastgoedspelers. Onderzoek van De Morgen wijst uit dat 107 Vlaamse commerciële woon-zorgcentra jaarlijks 93 miljoen euro aan huurgeld moeten betalen, en dat 27 jaar lang. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.