Het delen van een auto is aan een stevige opmars bezig. De nu al bijna 200.000 geregistreerde gebruikers in ons land waren vorig jaar goed voor ruim 1,1 miljoen ritten. Ook de automobielsector zet steeds meer de stap richting het aanbieden van autodelen. Er bollen nu al meer dan 4.600 deelwagens in België. Dat blijkt uit het jaarrapport van Autodelen.net. [naar artikel]
Steeds meer Belgen gebruiken een deelauto om zich te verplaatsen. Dat blijkt uit cijfers van Autodelen.net, de koepelorganisatie van autodeelbedrijven. Eind vorig jaar waren er ruim 120.000 actieve gebruikers, bijna 40 procent meer dan in 2021. Er kwamen ook 671 deelwagens bij. [naar artikel]
De West-Vlaamse Intercommunale Leiedal wil dat we vaker autodelen. In grotere steden zoals Brugge en Kortrijk is het al vrij populair. Maar in kleinere steden en gemeenten geraakt het principe moeilijker van de grond. Daarom werkt Leiedal nu samen met de organisatie Autodelen.net. [naar artikel]
Het aantal mensen dat gebruikmaakt van een of andere formule van autodelen, stijgt gemiddeld met 30 procent per jaar. Dat zegt Jeffrey Matthijs van de koepelorganisatie Autodelen.net. “Bovendien zijn er steeds meer initiatieven die zich met autodelen bezighouden.” [naar artikel]
Autodelen blijkt een interessante hefboom om een duurzaam vervoer te ondersteunen. Dat zegt het Duitse Bundesverband Carsharing naar aanleiding van een studie waaruit de toenemende populariteit van het autodelen blijkt. De onderzoekers stelden immers vast dat gebruikers van autodelen ook vaker op het openbaar vervoer beroep doen of zich met de fiets of te voet […] [naar artikel]
Het aantal geregistreerde gebruikers van autodeeldiensten is vorig jaar in Vlaanderen met bijna 50 procent gestegen tot 122.428 leden. Onder hen zijn er bijna 51.000 actieve gebruikers, die minstens één rit aflegden in 2021. Dat meldt Autodelen.net, een vzw die duurzame mobiliteit wil promoten via particulier autodelen. [naar artikel]
16:06 Wie een auto wil kopen, gaat vaak nog maar één keer langs in een showroom. Daardoor moeten autoverkopers meteen de klant overtuigen. ‘We zijn geen vissers meer, maar jagers.’ [naar artikel]
Autodelen wint aan populariteit. Uit het jaarrapport van Autodelen.net, het platform voor gedeelde mobiliteit, blijkt dat het aantal autodelers de afgelopen vijf jaar met 700 procent is gestegen tot 194.000. Je kan op verschillende manieren aan autodelen doen. Welke opties zijn er? Volgens Autodelen.net doet vandaag 2,5 procent van de Belgische rijbewijshouders aan autodelen. In […] [naar artikel]
Autodelen zit in de lift. Het aantal mensen dat gebruik maakt van een deelauto is op amper een jaar tijd verdubbeld. De reden? Alweer de millennial, de generatie geboren tussen 1981 en 2000. “Vooral millennials hebben geen nood meer aan een eigen auto”, zegt Jeffrey Matthijs van Autodelen.net aan VRT. [naar artikel]
Nadat autodeelsystemen de cijfers zagen kelderen tijdens de lockdownperiode is er nu een enorme stijging in het aantal gebruikers van deelauto’s. De grootste autodeler in Gent, Cambio, merkte tijdens de lockdown een terugval van 80 % maar ziet de cijfers nu stijgen tot zelfs 40% meer gebruikers dan hetzelfde moment in een ander jaar. “Dat is logisch, eerst mochten enkel essentiële verplaatsingen en nu vallen de vliegreizen weg waardoor mensen meer naar de auto grijpen”, zegt directeur Geert Gisquière. [naar artikel]
Er lijkt een nieuwe trend aan de gang te zijn in de Verenigde Staten. Meer en meer autoverkopers aanvaarden cryptomunten als betaalmiddel. Tesla was hen in 2021 al voorgegaan, maar heeft toen dat idee laten varen omdat er veel kritiek was op het energieverbruik van Bitcoin-miners. Cryptomunten gebruiken om een wagen te kopen. Het is […] [naar artikel]
In Vlaanderen is de markt van het autodelen in twee jaar met 250 procent gegroeid. Vooral steden die kreunen onder de parkeerdruk zetten hoog in op autodelen. Geen wonder, als u weet dat 1 deelauto 12 gewone auto's kan vervangen. 'De salariswagen blijft een Belgische absurditeit.' [naar artikel]
Wie in stijl wil autodelen, moet dezer dagen in Leuven zijn. Of daar leek het donderdag toch op. In de Brusselsestraat in Leuven, waar plaatsen voorzien zijn voor autodelen, stond donderdag een blitse BMW i8 geparkeerd. Leuk toch, dat autodelen? Jammer genoeg bleek het – alweer volgens omwonenden – om een foutparkeerder te gaan. [naar artikel]
De federale overheid kreeg in 2021 ruim veertien keer meer sollicitaties dan er banen waren. Op 7.308 vacatures reageerden vorig jaar 104.163 personen. Veel werkgevers krijgen hun openstaande vacatures nauwelijks ingevuld, maar daar heeft de overheid geen last van. “Nooit eerder was de federale overheid als werkgever zo populair”, zegt minister van Ambtenarenzaken Petra De Sutter (Groen). [naar artikel]
Eind 2018 telde het autodeelplatform Drivy 50.000 gebruikers in België. Het platform stelt in ons land 1.500 voertuigen ter beschikking. “In Brussel biedt Drivy meer dan 350 voertuigen aan voor autodelen, waarvan er meer dan 60 beschikken over het systeem Drivy Open (waarmee een auto gereserveerd, opgehaald en geopend wordt met de applicatie Drivy)”, aldus […] Het bericht Autodeelplatform Drivy telt 50.000 Belgische gebruikers verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Autodelen leidt niet vanzelf tot minder uitstoot. “Autodelen geeft alleen milieuwinst als je autobezit afremt. Dat gebeurt nu niet expliciet”, concludeert het Steunpunt Circulaire Economie na een bevraging bij 2.000 Vlaamse bestuurders, waarover De Morgen en Het Laatste Nieuws vrijdag berichten. [naar artikel]
De gebruikers van autodeelorganisatie Cambio hebben in 2018 484.431 ritten uitgevoerd, of een stijging met 12 procent in vergelijking met 2017. Dat meldt Cambio vandaag. Die ritten werden uitgevoerd door meer dan 35.000 gebruikers uit 44 Belgische steden. In heel het land heeft de organisatie 1.282 deelauto’s. Uit een bevraging bij haar gebruikers, begin 2018, […] Het bericht Net geen half miljoen ritten voor Cambio in 2018 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Er is in Vlaanderen een forse opmars bezig van autodelen. Er zijn intussen drie gemeenten die de drempel halen die de Vlaamse overheid tegen 2030 wil bereiken: twee deelwagens per duizend inwoners tegen 2030. Mede met dank aan een nieuw systeem, afgekeken van deelsteps. [naar artikel]
De federale overheid kreeg in 2021 ruim veertien keer meer sollicitaties dan er banen waren. Op 7308 vacatures reageerden vorig jaar 104.163 personen. Veel werkgevers krijgen hun openstaande vacatures nauwelijks ingevuld, maar daar heeft de overheid geen last van. “Nog nooit eerder was de federale overheid als werkgever zo populair”, zegt vicepremier en minister van Ambtenarenzaken Petra De Sutter (Groen). [naar artikel]
De drie grootste autobouwers ter wereld gaan in zee met drie autodeeldiensten. In hun zoektocht naar nieuwe inkomsten springen ze op een wereldwijde trend, maar is dat wel de juiste beslissing? Want hoe meer auto's wij delen, hoe minder zij er bouwen. [naar artikel]
Videoplatform Youtube zag in 2005 het levenslicht en wordt ondertussen elke maand door meer dan 1,9 miljard ingelogde gebruikers bezocht. Vooral onder jongeren is het platform ongemeen populair. Om u een idee te geven: elke dag wordt op Youtube meer dan een miljard uur aan video’s bekeken.Een bijzonder handig medium dus, wil je een groot publiek bereiken. Zo komt het dat er vandaag een parallelle wereld bestaat aan die van de mainstream media. Een wereld waar muzikanten die nog nooit één keer op de radio werden gedraaid, toch honderdduizenden views hebben. Ook Antwerpen telt een resem Youtubeartiesten die (voorlopig) hun ding nog onder de radar doen, als je dat nog zo mag noemen. Uw krant ging naar hen op zoek. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.