Gazet van Antwerpen

16/03/2023 - 19:49
"Antwerps schepen van Cultuur Nabilla Ait Daoud (N-VA) heeft met een open brief gereageerd op de column van onze opiniërend hoofdredacteur Kris Vanmarsenille over de beslissing van het stadsbestuur om ‘woke’ foto’s te verwijderen uit de trappenhal van de Arenbergschouwburg. “U vindt dat ‘bemoeienis’ van mijn kant, maar zo simpel is het niet”, zegt de schepen in de brief, die je hieronder integraal kunt lezen."

1. OPINIE. Antwerps schepen Ait Daoud schrijft open brief over wokedebat rond Arenberg: “Bemoeienis? Zo simpel is het niet” (16/03/2023 - Gazet van Antwerpen)

Antwerps schepen van Cultuur Nabilla Ait Daoud (N-VA) heeft met een open brief gereageerd op de column van onze opiniërend hoofdredacteur Kris Vanmarsenille over de beslissing van het stadsbestuur om ‘woke’ foto’s te verwijderen uit de trappenhal van de Arenbergschouwburg. “U vindt dat ‘bemoeienis’ van mijn kant, maar zo simpel is het niet”, zegt de schepen in de brief, die je hieronder integraal kunt lezen. [naar artikel]

2. ANALYSE. Na rel over Arenberg: wokedebat zal kiescampagne mee bepalen in 2024 en daar winnen N-VA en Vooruit bij (16/03/2023 - Gazet van Antwerpen)

Met het verwijderen van de foto’s van Mous Lamrabat uit de trappenhal van de Arenbergschouwburg is in Antwerpen een nieuwe cultuuroorlog ontstaan. Cancel- en wokecultuur is de munitie. De marsmuziek in aanloop naar de verkiezingen in 2024 legde N-VA-voorzitter en Antwerps burgemeester Bart De Wever vast in zijn boek Over Woke. Niet alleen N-VA hoopt hier electoraal mee te scoren, ook voor Vooruit komt dit goed uit. [naar artikel]