De reeks Plan B – of de zoektocht naar goedkope huismerken die net zo lekker zijn als de A-merken – is terug. En hoe. Met een bommetje in de wereld van de speculoospasta. Liefst vier huismerken zijn qua smaak niet te onderscheiden van dé echte Lotus. Na enig zoekwerk blijkt dat zeker drie ervan uit een fabriek van de Lotus Bakeries Group rollen. “Bij Lotus zullen ze vloeken wanneer ze dit artikel lezen”, zegt retailexpert Gino Van Ossel. [naar artikel]
Liefst vier merken zijn qua smaak niet te onderscheiden van de echte Lotus speculoospasta. Dat blijkt uit deze test door Dominique Persoone. Opmerkelijk: zeker drie van die huismerken rollen uit de fabriek van lotus Bakeries. [naar artikel]
Liefst vier merken zijn qua smaak niet te onderscheiden van de echte Lotus speculoospasta. Dat blijkt uit deze test door Dominique Persoone. Opmerkelijk: zeker drie van die huismerken rollen uit de fabriek van lotus Bakeries. [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Topchocolatier Dominique Persoone stak zijn mes diep in zeven verschillende potten speculoospasta van huismerken. Daarna haalde hij er ook nog het A-merk bij: Lotus. Hij zocht uit of zo’n potje nu het extra geld waard is. Of zijn er huismerken die net zo goed én ook veel goedkoper zijn? “Bij deze smaak ik geen enkel verschil met de echte. Hoe hard ik ook probeer. Het is voor mij dezelfde pasta.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar plan B. Topchocolatier Dominique Persoone stak zijn mes diep in zeven verschillende potten speculoospasta van huismerken. Daarna haalde hij er ook nog het A-merk bij: Lotus. Hij zocht uit of zo’n potje nu het extra geld waard is. Of zijn er huismerken die net zo goed én ook veel goedkoper zijn? “Bij deze proef ik geen enkel verschil met de echte. Hoe hard ik ook probeer. Het is voor mij dezelfde pasta.” [naar artikel]
Lotus Bakeries roept een partij ‘Lotus Crunchy Speculoospasta’ terug, omdat de smeerpasta mogelijk kleine metaaldeeltjes bevat. Dat meldt de producent donderdag. Het gaat om potten die in januari en februari 2017 zijn verkocht, met houdbaarheidsdata in februari en maart 2018. Lotus Bakeries raadt mensen die zo’n pot speculoospasta in huis hebben aan om de pasta niet te consumeren en terug te brengen naar de winkel. [naar artikel]
Bij plan B, een test van witte producten van Het Nieuwsblad, ontdekten kok Dominique Persoone en journalist Chris Snick dat speculoospasta van huismerken verdacht veel op die van Lotus lijkt. Meer zelfs: ze wordt in dezelfde fabriek gemaakt. Wordt de consument dan niet een beetje bedrogen? “Je moet goed weten wat je koopt”, vertelt Chris Snick in onze dagelijkse podcast ‘De Insider’. [naar artikel]
Bij een van onze tests van witte producten ontdekten kok Dominique Persoone en journalist Chris Snick dat speculoospasta van huismerken verdacht veel op die van Lotus lijkt. Meer zelfs: ze wordt in dezelfde fabriek gemaakt. Wordt de consument dan niet een beetje bedrogen? “Je moet goed weten wat je koopt”, vertelt Chris Snick in onze dagelijkse podcast ‘De Insider’. [naar artikel]
17:01 Lotus Bakeries roept een partij 'Lotus Crunchy Speculoospasta' terug, omdat de smeerpasta mogelijk kleine metaaldeeltjes bevat. [naar artikel]
Lotus Bakeries roept een partij 'Lotus Crunchy Speculoospasta' terug, omdat de smeerpasta mogelijk kleine metaaldeeltjes bevat. Dat meldt de [naar artikel]
Het beste van twee zoetigheden in één, dat moet een garantie zijn op succes, toch? Lotus Biscoff gebruikt zijn speculoospasta voor de vulling van de paaseitjes. Van “veel te zoet” tot “vergeet de pralinévulling, die wordt de nieuwe klassieker”, de fans moet je alvast niet overtuigen. [naar artikel]
Het speculooskoekje van Lotus - Biscoff - is niet alleen in ons land populair: het is het vijfde populairste koekje ter wereld. Maar komt die ook als lekkerste uit een blinde smaaktest? Topchocolatier en hofleverancier Herman Van Dender proeft tien speculoosjes van A- en huismerken. Hij buist er twee en kiest een verrassende winnaar. “Dit zou ik geen speculoos noemen.” [naar artikel]
Enkele ‘urban explorers’ doen een opvallende ontdekking in een leegstaand winkelcentrum in China. Het gebouw werd jaren geleden gesloten en ligt er verloederd bij, maar leeg is het niet. Op een middenpleintje hangen kleren keurig opgehangen. Niet veel later komt er een man tevoorschijn. Hij is er conciërge en mag er gratis wonen, in ruil voor onderhoud van het gigantische gebouw. [naar artikel]
Dreigen fans van Lotus-koekjes en speculoospasta binnenkort voor lege rekken te staan in hun supermarkt? Zou zomaar eens kunnen, nu de koekjesbakker in de marge van alweer prima jaarresultaten laat weten de sterk gestegen productiekosten te verrekenen. “Als een klant de hogere tarieven niet wil aanvaarden, maken we geen productiecapaciteit voor hem vrij”, zegt topman Jan Boone. [naar artikel]
Op TikTok en Instagram kan je de laatste tijd veel video's en posts vinden over de producten van Lotus Bakeries, uit Lembeke. De gewone speculoos, "Biscoff", en de speculoospasta worden gebruikt om speciale koffies en taarten te maken. "De jeugd werkt met ons product en dat is fijn om vast te stellen", zegt Jan Boone, CEO van Lotus Bakeries. [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Topchocolatier Julius Persoone nam tien keer een hap van frangipanes van de huismerken. Daarna opende hij ook nog een pakje van het A-merk: Lotus. De vraag was simpel: is dat het éxtra geld waard of zijn er huismerken die net zo goed én zelfs lekkerder zijn? “Voor mij is het duidelijk.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum opende tien blikjes tonijn van de huismerken. Daarna ging hij met zijn vork ook nog eens door die van de A-merken Rio Mare en Saupiquet. Doel van de proeverij? Testen of die A-merken écht dat extra geld waard zijn. Of vind je net zo lekkere - of zelfs betere - tonijn bij de goedkopere huismerken? “Er is er een die me écht gelukkig maakt én fors minder kost.” [naar artikel]
Elfvoudig wereldkampioen kickboksen en een ‘merk’ was Rico Verhoeven al, nu is de 34-jarige Nederlander ook hoofdrolspeler in de film ‘Black Lotus’. “Als sporter heb je een beperkte houdbaarheidsdatum. Ik zocht iets dat ik later met evenveel passie kan blijven doen.” [naar artikel]
De voorbije 2 jaar pompte de overheid 1,5 miljard euro in PCR-testen om naar corona te speuren. Wat als we die dure testen binnenkort vaarwel kunnen zeggen? Het labo van Marc Van Ranst (KU Leuven) deed een ontdekking die een uitweg biedt. “Dit kan een ‘game changer’ zijn.” [naar artikel]
Van luiers over mozarella tot vaatwastabletten: de kwaliteit van huismerken is gemiddeld iets beter dan die van A-merken, meldt Test-Aankoop. De consumentenorganisatie kwam tot die conclusie door de testresultaten van meer dan 1.500 producten naast elkaar te leggen. “Dankzij huismerken kunnen mensen naar schatting zo’n 51 procent besparen.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.