De topman van de grootste Nederlandse luchthaven heeft aangekondigd dat tegen 2025 alle nachtvluchten tussen middernacht en vijf uur 's ochtends worden geschrapt. Daarnaast komt er een vliegverbod voor de meest lawaaierige toestellen en worden privéjets verboden, zegt Ruud Sondag in een interview met de krant Het Parool. [naar artikel]
Er mag dinsdag geen staking zijn bij het openbaar vervoer (ov) rond Schiphol. De Amsterdamse luchthaven moet bereikbaar blijven met het openbaar... [naar artikel]
De luchthaven van Schiphol ziet definitief af van een nieuwe, extra start- en landingsbaan naast de huidige Kaagbaan. Ook wordt het aantal nachtvluchten beperkt en stopt Schiphol met privéjets. Het gaat om een pakket maatregelen dat de overlast voor omwonenden moet beperken. [naar artikel]
De luchthaven van Schiphol schrapt tegen 2025 alle nachtvluchten en privéjets. Dat moet de lawaaihinder en de CO2-uitstoot verminderen. Een precedent voor Brussels Airport? “De situatie is niet helemaal te vergelijken.” [naar artikel]
Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) heeft Brussels Airport een nieuwe omgevingsvergunning verleend. De huidige loopt in juli af, waardoor een nieuwe vergunning nodig was om activiteiten op de luchthaven te mogen blijven uitvoeren. Demir legt Brussels Airport wel flink wat voorwaarden op, al komt er wel geen verbod op nachtvluchten. [naar artikel]
Tien Brusselse gemeenten hebben zich aangesloten bij de dagvaarding in kort geding van de federale staat door het Brussels Gewest, vanwege de... [naar artikel]
Vliegtuigen die tot 2 uur in de nacht en vanaf 5 uur landen en opstijgen op Maastricht Aachen Airport. Dat is een van de opties die op tafel ligt voor de toekomst van de Nederlandse luchtvaart. Buurtbewoners reageren onthutst. [naar artikel]
De uitbater van de luchthaven van Maastricht pleit ervoor nachtvluchten te mogen ontvangen, net zoals concurrerende vliegvelden. “Als het zover komt en dat zorgt voor overlast, gaan we opnieuw procederen”, waarschuwen de burgemeesters van de Belgische buurgemeenten. [naar artikel]
De Raad van State heeft in een nieuw arrest voor de tweede maal het ministerieel besluit vernietigd over een versoepeling van nachtvluchten op de Luchthaven Oostende-Brugge. Dat meldt de actiegroep WILOO (Werkgroep Impact Luchthaven Oostende) in de nacht van maandag op dinsdag. [naar artikel]
Het heeft geen zin om Brussels Airport te vergelijken met omliggende luchthavens die nachtvluchten verbieden. Dat zegt transporteconoom Wouter Dewulf (UAntwerpen). Gisteren stelde minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) voor om zulke nachtvluchten op Zaventem volledig af te schaffen. Daarbij verwees hij naar het succes van Frankfurt Airport. “Dat is appels met peren vergelijken. Zaventem heeft cargovluchten nodig, Frankfurt niet.” Dewulf schiet het voorstel van Gilkinet dan ook volledig af. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.