Twee wielerploegen komen zondag in Parijs-Roubaix aan de start met een systeem om tijdens de wedstrijd de bandendruk te regelen. Team DSM rijdt met een technologie die door Scope-Atmoz is ontwikkeld. Jumbo-Visma liet de keuze aan de renners. Wout van Aert rijdt er niet mee, ploegmakkers Dylan van Baarle, Christophe Laporte en Edoardo Affini wel. [naar artikel]
Twee wielerploegen komen zondag in Parijs-Roubaix aan de start met een systeem om tijdens de wedstrijd de bandendruk te regelen. Team DSM rijdt met een technologie die door Scope-Atmoz is ontwikkeld. Jumbo-Visma liet de keuze aan de renners. Wout van Aert rijdt er niet mee, ploegmakkers Dylan van Baarle, Christophe Laporte en Edoardo Affini wel. [naar artikel]
De Internationale Wielerunie (UCI) heeft maandag aangekondigd dat sinds 1 april 2022 in het profwielrennen systemen toegelaten zijn om de bandendruk al rijdend aan te passen. In koersen zoals Parijs-Roubaix, komende zondag op het programma, kan dat erg nuttig zijn. [naar artikel]
De Internationale Wielerunie (UCI) heeft aangekondigd dat sinds 1 april 2022 in het profwielrennen systemen toegelaten zijn om de bandendruk al rijdend aan te passen. In koersen zoals Parijs-Roubaix, komende zondag op het programma, kan dat erg nuttig zijn. [naar artikel]
Een snufje op de fiets van Edoardo Affini in Dwars door Vlaanderen. De Italiaan van Jumbo-Visma testte in functie van Parijs-Roubaix een systeem uit dat tijdens de wedstrijd de bandendruk kan regelen. [naar artikel]
Vijf renners stonden gisteren aan de start van Parijs-Roubaix met het vooraf gehypete bandendruksysteem. Bij Jumbo-Visma probeerden Laporte, Van Baarle en Affini het KAPS systeem van Gravaa uit. Voor Team DSM reden Eekhoff en Bittner met het Atmoz systeem van Scope Cycling. Een onverdeeld succes werd het niet. [naar artikel]
Na enkele tests vorig jaar besloot het Nederlandse team last minute om toch niet met het systeem van Scope Atmoz te starten. Een jaar extra intensief testen later, zullen de renners van DSM het zondag alsnog voor het eerst gaan gebruiken in Parijs-Roubaix. Welke renners er precies mee starten, beslist de ploeg vrijdag na de laatste verkenning. [naar artikel]
Twee wielerploegen komen zondag in Parijs-Roubaix aan de start met een systeem om tijdens de wedstrijd de bandendruk te regelen. Team DSM rijdt met een technologie die door Scope-Atmoz is ontwikkeld. Jumbo-Visma laat haar renners kiezen of ze wel of niet het KAPS-systeem (Kinetic Air Pressure System) op de kasseien van Roubaix los laten. [naar artikel]
Ook Jumbo-Visma zal zondag in Parijs-Roubaix aantreden met een systeem waarmee de bandendruk tijdens de wedstrijd aangepast kan worden. Het Nederlandse team liet eerder deze week al weten dat enkele renners dat zouden doen en maakte zaterdagochtend bekend wie dat zijn. Wout van Aert zal dat niet doen, titelverdediger Dylan van Baarle is een van de renners die het wél zal gebruiken. [naar artikel]
What’s the pressure? Geen groter geheim in Parijs-Roubaix dan de ideale hoeveelheid druk in de banden om de kasseien te trotseren. Jumbo-Visma en Team DSM proberen die traditie te stoppen met een systeem dat tijdens de koers de bandendruk kan wijzigen. Een nieuw wondermiddel of drukdoenerij? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.