Ook de scheepvaartsector zal nu uitstootrechten moeten kopen voor de broeikasgassen die hij uitstoot. Dat is een van de gevolgen van de uitbreiding van het Europese emissiehandelsysteem die vandaag gestemd werd. In de sector wordt de beslissing positief ontvangen, maar er is wel nog werk aan de winkel om de scheepvaart duurzamer te maken. Producten zullen er voor de consument dan weer niet zo veel duurder door worden. [naar artikel]
Het Europees Parlement wil aan de scheepvaart striktere milieuregels opleggen. De Europese parlementsleden hebben immers ingestemd met een voorstel om... The post Europees Parlement wil scheepvaart ook doen betalen voor CO2-uitstoot appeared first on Business AM. [naar artikel]
Nieuwe Europese regels moeten ervoor zorgen dat de uitstoot van broeikasgassen door de scheepvaart tegen 2050 met 80 procent wordt beperkt. Daarover zijn het Europese Parlement en de regeringsleiders van de lidstaten het eens geraakt. [naar artikel]
De CO2-uitstoot op zee moet drastisch naar beneden in de strijd tegen de klimaatopwarming. Dat is gezegd op een internationale conferentie over klimaatverandering en oceaanbehoud in Brussel. België kan daarin een voortrekkersrol spelen, zegt minister van de Noordzee Philippe De Backer (Open VLD). [naar artikel]
Kleding moet op een andere manier worden ontworpen en moet langer worden gedragen. Bovendien moet de sector streven naar een maximale recyclage. Dat staat in een rapport van de Ellen MacArthur Foundation. Alleen op die manier kan volgens de auteurs worden vermeden dat de wereldwijde modesector tegen het midden van deze eeuw een kwart van […] The post Kledingindustrie produceert grotere CO2-uitstoot dan luchtvaart en scheepvaart samen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De internationale scheepvaart belooft tegen 2050 de uitstoot van broeikasgassen met minstens 50 procent te verlagen in vergelijking met piekjaar 2008. Hoe precies, moet wel nog concreet worden bepaald. [naar artikel]
Het Verenigd Koninkrijk, dat in november in Glasgow gastheer is van de klimaatconferentie COP26, heeft opgeroepen om de mondiale emissies van de scheepvaart tegen 2050 tot nul te herleiden en om tegen 2025 enkel nog niet-vervuilende schepen in vaart te nemen. [naar artikel]
Het Verenigd Koninkrijk, dat in november in Glasgow gastheer is van de klimaatconferentie COP26, heeft opgeroepen om de mondiale emissies van de scheepvaart tegen 2050 tot nul te herleiden en om tegen 2025 enkel nog niet-vervuilende schepen in vaart te nemen. [naar artikel]
17:14 Zeeschepen die op windkracht de oceaan overvaren, daarvoor moeten we zo’n 150 jaar teruggaan in de tijd. Maar na twee eeuwen waarin fossiele brandstoffen de overhand namen, zijn grote zeilschepen klaa... [naar artikel]
Het Panamakanaal heeft het voorbije jaar de internationale scheepvaart de kans geboden om 16 miljoen ton koolstofdioxide te besparen in vergelijking met de meest waarschijnlijke alternatieve routes. Dat is 3 miljoen ton meer dan het jaar voordien. Dat staat in een rapport van de Panama Canal Authority (PCA). Volgens de World Trade Organization (WTO) wordt […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.