Na maanden van klachten over de Telenet-klantendienst roept staatssecretaris voor Consumentenzaken Alexia Bertrand (Open VLD) het bedrijf op het matje. Telenet worstelt met technische en organisatorische problemen na de invoering van een nieuw IT-systeem. Het telecombedrijf belooft beterschap, maar onmiddellijk zal dat niet zijn. [naar artikel]
Telenet zal de duizenden klanten die al weken in de problemen zitten effectief compenseren voor de overlast. Een bezorgde staatssecretaris voor Consumentenbescherming Alexia Bertrand (Open VLD) werkt intussen aan een algemene compensatieregeling voor telecomklanten. [naar artikel]
'Leven! Alleen en vrij als een boom en broederlijk als een bos. Dat is ons verlangen. De Turkse dichter Nazim Hikmet vatte het voor mij perfect samen', zegt Yann Arthus-Bertrand, de grote Franse luchtfotograaf. Maar pas op, of we raken alles kwijt: 'Ooit had de mens het bos nodig, nu is het andersom.' Door Katrijn Serneels [naar artikel]
Proximus en Fiberklaar leggen overal in het land een glasvezelnetwerk voor sneller internet aan. Daarna stellen vertegenwoordigers voor om de laatste meters van de straatkast naar de woonkamer te leggen, waarna verkopers aanbieden om de aansluiting te activeren. Dat verloopt niet overal zoals het hoort. De klachtenstroom houdt aan. “Ze overvallen mensen en vertellen dubieuze verhalen.” [naar artikel]
De federale ombudsdienst voor energie beleeft opnieuw drukke tijden. Tijdens de eerste negen maanden van 2023 ontving ze al meer dan 20.000 klachten en meldingen. We lijken daarmee op weg om het absolute recordjaar 2022, met bijna 27.000, te benaderen. De toedracht van de klachten ziet er dit jaar wel enigszins anders uit. Mijnenergie.be vroeg ombudsman Eric Houtman om toelichting. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.