Supermarkten geven tegenwoordig minder kortingen, maar die kortingen zijn wel véél groter dan vroeger. Waarom slaan supermarkten ons met de grootste acties en strafste promoties om de oren? Winkelexpert Stefan Van Rompaey legt uit waarom je bijna nooit meer kortingen van 10 procent ziet, maar wel van 50 procent of meer. En waarom je Nutella zelden of nooit in promotie zal zien staan. [naar artikel]
Supermarkten geven tegenwoordig minder kortingen, maar die kortingen zijn wel véél groter dan vroeger. Waarom slaan supermarkten ons met de grootste acties en strafste promoties om de oren? Winkelexpert Stefan Van Rompaey legt uit waarom je bijna nooit meer kortingen van 10 procent ziet, maar wel van 50 procent of meer. En waarom je Nutella zelden of nooit in promotie zal zien staan. [naar artikel]
We halen met z’n allen alles uit de kast om onze kosten in de supermarkt te drukken: minder A-merken, minder verse vis en vlees, meer oog voor promoties of zelfs van supermarkt veranderen. Maar terwijl we onze winkelkar nauwgezet in de gaten houden, is er op andere uitgavenposten in het huishouden nog ruimte om te besparen. Dat blijkt uit de Grote Geldenquête van Het Laatste Nieuws. Zo stroomt er nog elke maand geld weg naar een aantal ‘domme kosten’. [naar artikel]
Uit een onderzoek van de FOD Economie blijkt dat iets minder dan de helft van de supermarkten valse of misleidende promoties aanbiedt. Producten die aangeprezen worden als goedkoper zijn het vaak niet. 'We kunnen ons niet verdedigen', reageert de sector. [naar artikel]
De prijzen in veel supermarkten in ons land liggen nog steeds hoger dan voor de coronacrisis, maar de jongste dagen is wel een positieve evolutie merkbaar. De prijzen daalden weer lichtjes, blijkt uit onderzoek van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie roept de overheid op alle promoties in supermarkten weer toe te laten. “We zijn nog niet waar we moeten zijn.” [naar artikel]
Wandel een willekeurige supermarkt binnen en je wordt om de oren geslagen met kortingen. De strijd om het geslonken budget van de consument woedt duidelijk. Maar hoe houdbaar dat is, is maar de vraag. “Vooral Colruyt zit eigenlijk te concurreren met een speler die niet op een gelijk speelveld zit.” [naar artikel]
Supermarkten pakken uit met grote acties en beloven dat ze de koopkracht van consumenten kunnen verhogen. Wat blijkt? Lang niet alle beloftes worden nagekomen en sommige producten zijn zelfs gestegen in prijs, meldt Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept de supermarkten op om geen misbruik te maken van de hoge inflatie om klanten te misleiden. [naar artikel]
De grote supermarktketens komen “lang niet alle beloftes” na die ze met hun recente koopkracht-acties maken. Dat blijkt uit een doorlichting van Test Aankoop. Welke acties zijn wel correct? En bij welke promoties ben je maar beter op je hoede? De consumentenorganisatie zette alles op een rij. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.