Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum opende acht blikken met tomatenblokjes. Zeven van de huismerken, één van het A-merk Elvea. De vraag? Is dat A-merk het extra geld waard of zitten er bij de huismerken net zo lekkere én veel goedkopere alternatieven. Het antwoord? “Ik kan blijven proeven, dit blijft altijd de beste.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum opende acht blikken met tomatenblokjes. Zeven van de huismerken, één van het A-merk Elvea. De vraag? Is dat A-merk het extra geld waard of zitten er bij de huismerken net zo lekkere én veel goedkopere alternatieven. Het antwoord? “Ik kan blijven proeven, dit blijft altijd de beste.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum gooide negen keer spaghettistokjes van een huismerk in een pruttelende pot water. Daarna deed hij hetzelfde met de A-merken Soubry en Barilla. Dé vraag na de uitgebreide spaghettiproeverij: zijn die A-merken dat extra geld waard of vind je al even lekkere spaghetti bij de huismerken? “Dezelfde kwaliteit voor veel minder geld, dan weet je het wel.” [naar artikel]
In de tweede aflevering van "Geld Gezocht" op VRT 1 organiseert Kristel Verbeke een cola-smaaktest. Kristel gaat in het programma samen met Kamal Kharmach op zoek naar manieren om gezinnen financieel te helpen. En deze keer concentreren ze zich ondermeer op de vele cola die zoon Malick drinkt. Tot zijn eigen verbazing vindt Malick tijdens de blinde cola-test een huismerk lekkerder dan het A-merk. En dat is goed nieuws, want een huismerk is vaak veel goedkoper dan een A-merk. Maar wat zijn nu huismerken, A-merken en alles ertussen? Het consumententeam van Radio2 zoekt het uit. [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan voortaan wekelijks op zoek naar Plan B. Beginnen doen we met het ontbijt. En daar lusten we weleens confituur bij. Sterrenchef Axel Colonna-Cesari van restaurant Centpourcent in Sint-Katelijne-Waver deed de test: aardbeienconfituur van alle mogelijke huismerken, en nadien ook de confituur van A-merk Materne. Want is het A-merk wel dat extra geld waard? En zo niet, wat is dan het beste plan B? [naar artikel]
Sterrenchef Thijs Vervloet van restaurant Colette proefde 13 soorten sojasaus en zette daarmee zijn nieren onder druk. “Merendeel is véél te zout, met hier en daar een frisse toets en wat meer diepgang.” [naar artikel]
Sterrenchef Thijs Vervloet van restaurant Colette proefde dertien soorten sojasaus en zette daarmee zijn nieren onder druk. “Merendeel is véél te zout, met hier en daar een frisse toets en wat meer diepgang.” [naar artikel]
Christel Eeman (32) uit Olen start samen met haar zus Emilie (33) ‘Maison Maurice’ op, een weeshuis in Congo. Om de nodige fondsen en extra naambekendheid te werven, zijn ze op zoek naar mannen die Maurice heten. Die moeten enkel een foto van zichzelf posten op Facebook met #ikbenmaurice en tag @vzwmaisonmaurice. “Deelnemers kunnen ‘Maurice van de week’ worden en een horecabon winnen”, zegt Christel. [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum opende tien blikjes tonijn van de huismerken. Daarna ging hij met zijn vork ook nog eens door die van de A-merken Rio Mare en Saupiquet. Doel van de proeverij? Testen of die A-merken écht dat extra geld waard zijn. Of vind je net zo lekkere - of zelfs betere - tonijn bij de goedkopere huismerken? “Er is er een die me écht gelukkig maakt én fors minder kost.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.