Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan voortaan wekelijks op zoek naar Plan B. Beginnen doen we met het ontbijt. En daar lusten we weleens confituur bij. Sterrenchef Axel Colonna-Cesari van restaurant Centpourcent in Sint-Katelijne-Waver deed de test: aardbeienconfituur van alle mogelijke huismerken, en nadien ook de confituur van A-merk Materne. Want is het A-merk wel dat extra geld waard? En zo niet, wat is dan het beste plan B? [naar artikel]
In de tweede aflevering van "Geld Gezocht" op VRT 1 organiseert Kristel Verbeke een cola-smaaktest. Kristel gaat in het programma samen met Kamal Kharmach op zoek naar manieren om gezinnen financieel te helpen. En deze keer concentreren ze zich ondermeer op de vele cola die zoon Malick drinkt. Tot zijn eigen verbazing vindt Malick tijdens de blinde cola-test een huismerk lekkerder dan het A-merk. En dat is goed nieuws, want een huismerk is vaak veel goedkoper dan een A-merk. Maar wat zijn nu huismerken, A-merken en alles ertussen? Het consumententeam van Radio2 zoekt het uit. [naar artikel]
Aan heel wat ontbijttafels klinkt nog steeds ‘eerst hartig, dan zoet’, waarmee men eigenlijk wil zeggen dat je eerst iets gezonds moet eten en pas daarna iets ongezonds. Maar is zoet beleg als confituur dan zo ongezond? Diëtiste – en confituurliefhebber – Sanne Mouha vindt confituur best oké. “Het is alvast een betere keuze dan choco of speculaaspasta.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum gooide negen keer spaghettistokjes van een huismerk in een pruttelende pot water. Daarna deed hij hetzelfde met de A-merken Soubry en Barilla. Dé vraag na de uitgebreide spaghettiproeverij: zijn die A-merken dat extra geld waard of vind je al even lekkere spaghetti bij de huismerken? “Dezelfde kwaliteit voor veel minder geld, dan weet je het wel.” [naar artikel]
Sterrenchef Thijs Vervloet van restaurant Colette proefde 13 soorten sojasaus en zette daarmee zijn nieren onder druk. “Merendeel is véél te zout, met hier en daar een frisse toets en wat meer diepgang.” [naar artikel]
Sterrenchef Thijs Vervloet van restaurant Colette proefde dertien soorten sojasaus en zette daarmee zijn nieren onder druk. “Merendeel is véél te zout, met hier en daar een frisse toets en wat meer diepgang.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum opende acht blikken met tomatenblokjes. Zeven van de huismerken, één van het A-merk Elvea. De vraag? Is dat A-merk het extra geld waard of zitten er bij de huismerken net zo lekkere én veel goedkopere alternatieven. Het antwoord? “Ik kan blijven proeven, dit blijft altijd de beste.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum opende acht blikken met tomatenblokjes. Zeven van de huismerken, één van het A-merk Elvea. De vraag? Is dat A-merk het extra geld waard of zitten er bij de huismerken net zo lekkere én veel goedkopere alternatieven. Het antwoord? “Ik kan blijven proeven, dit blijft altijd de beste.” [naar artikel]
Elektrische wagenmaker Tesla, ongetwijfeld het hipste autobedrijf van het moment, kondigde aan over drie jaar een model op de markt te brengen aan... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.