Het voor Belgen populairste vakantieland Frankrijk is sinds deze zomer een pak strenger geworden op het vlak van lage-emissiezones. Daar hoef je je als bestuurder van een elektrische wagen uiteraard geen fluit van aan te trekken. Maar wat met de oplaadpunten onderweg naar Zuid-Frankrijk? Waar bevinden zich de knelpunten op je route? We vroegen het aan mobiliteitsorganisatie VAB. [naar artikel]
HLN is op zoek naar getuigen die recent met een elektrische wagen naar het zuiden (Frankrijk, Spanje,…) zijn gereden. Verliep dat moeizaam aan de laadpalen, waardoor mogelijk je vakantie(planning) in het gedrang kwam? Of verliep de reis juist vlekkeloos en zou je je elektrische wagen niet meer kunnen missen? [naar artikel]
Elektrische voertuigen duiken nadrukkelijk op in het straatbeeld. Wie zijn wagen wil opladen, beschikt over verschillende opties. Mijnenergie.be ging na waar je het minst betaalt om jouw batterij vol te laden. [naar artikel]
HLN is op zoek naar getuigen die recent met een elektrische wagen naar het zuiden (Frankrijk, Spanje,…) zijn gereden en moeilijkheden ondervonden met laadpalen, waardoor mogelijk hun vakantie(planning) in het gedrang kwam. [naar artikel]
Steeds meer mensen rijden met een elektrische wagen. Maar het is de eerste zomer dat mensen massaal met hun elektrisch voertuig op vakantie gaan. Trok jij al naar zuiden met je elektrische wagen? En wat waren jouw ervaringen? Moest jij aanschuiven bij laadpalen? Of ging het net heel vlot? Laat het ons weten via onderstaand formulier! [naar artikel]
70 procent van de Belgen kiest er deze zomer voor om met de wagen te reizen, zo onderzocht Touring. Twee procent daarvan rijdt met een elektrische wagen. Spannend, meent Touring-woordvoerder Danny Stage, “want het is voor het eerst dat zovelen met de elektrische wagen reizen, terwijl we weten dat de laadinfrastructuur in het zuiden vaak te wensen overlaat.” Het scenario voor een perfecte storm vol laadfiles, defecte laadpalen en in het water gevallen trips? Wij gingen op zoek naar getuigen over hun reis met hun elektrische wagen. En het is niet allemaal kommer en kwel. [naar artikel]
Opnieuw was donderdagavond de batterij van een elektrische fiets de vermoedelijke oorzaak van een zware appartementsbrand in Zonhoven. “Laad je fiets overdag op en trek je de stekker uit als die opgeladen is”, waarschuwt brandpreventieadviseur Tim Renders. [naar artikel]
De komende weken trekken weer honderdduizenden Vlamingen met de auto naar het zuiden. En daar zijn er meer en meer bij met een elektrische auto. Die rijden minder ver dan een diesel- of benzinewagen en je tankt ze niet snel even vol. Dus is de vraag: raak je daarmee wel in pakweg Zuid-Frankrijk? Onze journalist Kenneth Dee heeft het uitgetest, hij reed elektrisch van Antwerpen naar Nice. [naar artikel]
Met de elektrische auto naar de onderkant van Frankrijk: is het een onderneming waar alleen gekken zich aan wagen? Wij namen de proef op de som en reden van Hasselt al zoemend naar de krekels. [naar artikel]
Bart en Elisabeth, twee reporters van 'De Inspecteur' zijn zonet begonnen aan hun 'Voyage Voltage'. Ze rijden met een elektrische wagen van de VRT in Brussel naar Montpellier in Zuid-Frankrijk. Via dit dagboek met teksten, filmpjes en foto's kan u hun reis uur na uur volgen. [naar artikel]
Heel wat eigenaars van een elektrische wagen die een autovakantie naar het zuiden plannen, kampen met laadstress. “Dat is totaal niet nodig”, zegt Charles Van Roy uit Leopoldsburg, die met zijn Tesla naar het zuiden van Spanje trok. “Ik heb 8.000 km gereden en geen seconde stress gehad.” [naar artikel]
Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]
De nieuwe "superbatterij" waar het Leuvense onderzoekscentrum IMEC aan werkt, moet het binnen enkele jaren mogelijk maken om in één keer met een elektrische auto naar het zuiden van Frankrijk te rijden. Dat zegt CEO Luc Van den Hove in "De afspraak" op Canvas. "De doorbraak van de elektrische auto zal zéér snel een feit zijn." [naar artikel]
Elektrische wagens spelen een sleutelrol in de strijd tegen de klimaatopwarming. Toch is niet iedere Belg bereid om zo’n groene wagen in huis te halen. Uit een bevraging van de grootbank BNP Paribas Fortis blijkt dat 29 procent van de Belgen nooit een elektrische wagen wil aanschaffen. De elektrische wagens zijn aan een opmars bezig. […] [naar artikel]
Trek je deze zomer met de wagen naar het Franse zuiden en ben je nog op zoek naar een leuke tussenstop? De hele zomer tippen we wijndomeinen die niet ver van een afslag liggen. Deze week lassen we op weg naar de Azurenkust een pauze in bij Château de Majoulière in Villecroze. [naar artikel]
Het mobiele laadpalenbedrijf ‘Uze’ is hot in Antwerpen. Het concept? Een roze bolderkar die een batterij vervoert waarmee je elektrische auto’s kan opladen. Zo kan je op gelijk welke locatie je wagen opladen. Daarbovenop komt nog eens dat de mobiele laadpalen van ‘Uze’ snelladers zijn, iets wat vrij zeldzaam is bij gewone laadpalen. Voorlopig rukt ‘Uze’ enkel uit voor deelwagens, maar het plan is dat elke Antwerpenaar vanaf het najaar gebruik kan maken van het mobiele laadpalenplatform. [naar artikel]
Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]
Met temperaturen rond het vriespunt, laat uw elektrische wagen u sneller in de kou staan. Bolt u normaal gezien autonoom zo’n 400 kilometer, hou er dan rekening mee dat dit tot 280 kilometer kan dalen bij deze temperaturen. Een doorsnee elektrische wagen heeft een voorkeur voor een gemiddelde temperatuur van 20°C en een windstil weertje […] The post Hoe kou de actieradius van uw elektrische wagen beïnvloedt appeared first on Business AM. [naar artikel]
Audi heeft zijn eerste volledig elektrische wagen voorgesteld. De e-tron Quattro moet de strijd aangaan met Tesla's Model S en X. Betekent de introductie van de in Brussel geproduceerde wagen de definitieve doorbraak van de elektrische wagen? [naar artikel]
Wat als de laadpaal tot bij je elektrische wagen kon komen? Dat was – best letterlijk – de pitch van de Antwerpse start-up Uze. Een soort pizzakoerier, maar dan met stroom: met elektrische bolderkarren vol batterijen rijden ze naar je toe om je elektrische wagen op te laden. “Na 30 minuten laden kan je opnieuw 200 kilometer rijden”, zegt CEO Kris Verdonck. [naar artikel]
In Machelen bij Brussel is vrijdagavond alweer een Tesla in vlammen opgegaan. Toen eigenaar Ronald Haverals zijn auto buiten parkeerde om met zijn vrouw op restaurant te gaan, vatte die vuur. “In een kwartier was hij helemaal opgebrand. Hij stond zelfs niet op te laden”. Het koppel bleef ongedeerd. “We hebben geluk gehad. Een uurtje eerder en de auto was gewoon bij mij thuis in de garage uitgebrand, met alle gevolgen van dien.” De brandweer waarschuwt eigenaars dat ze hun elektrische wagen het best buiten opladen. [naar artikel]
In Frankrijk krijgen de eigenaars van een wagen met een verbrandingsmotor voor de inlevering van hun voertuig mogelijk een premie van 2.500 euro voor de aankoop van een elektrische fiets. Dat staat in een amendement op de nieuwe klimaatwet die in het Franse parlement momenteel wordt besproken. Indien het amendement definitief wordt goedgekeurd, wordt Frankrijk […] The post Frankrijk ziet elektrische fiets als alternatief voor vervuilende auto appeared first on Business AM. [naar artikel]
Bij een verkeersongeval met een wagen met Belgisch kenteken zijn deze namiddag in het zuiden van Frankrijk drie doden en één zwaargewonde gevallen. [naar artikel]
Wie een autovakantie plant, moet zich goed voorbereiden: wagen voltanken, snacks voorzien... en je route uitstippelen. Neem bijvoorbeeld de weg van hartje Antwerpen naar Marseille: zo’n 1.070 kilometer. Best lang voor je gsm om te navigeren, dus is het aangewezen een externe batterij op te laden én na te gaan of je bij je vertrek nog voldoende mobiele data hebt voor Waze of Google Maps. Mijntelco.be zet je op de goede weg. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.