“Het is van de bouw van de Kennedytunnel geleden dat we in ons land op deze schaal een tunnel gebouwd hebben”, zegt Dieter Van Parys. De projectleider van thv COTU staat in een speciaal aangelegd bouwdok in Zeebrugge, waar de elementen voor de toekomstige Scheldetunnel worden gemaakt. [naar artikel]
1,8 kilometer lang, drie rijstroken in elke richting met een vluchtkoker in het midden én een aparte fietskoker van zes meter breed. De realisatie van de Scheldetunnel is zonder meer het spectaculairste onderdeel van de Oosterweelverbinding. In een nieuwe bouwdok in Zeebrugge werden de werken vanmiddag officieel op gang getrapt. Tegen 2030 moet de nieuwe tunnel onder de Schelde een feit zijn. Tenminste, als protest de timing niet in de war stuurt. [naar artikel]
Met het storten van een symbolische portie beton is maandagmiddag in de haven van Zeebrugge begonnen met de bouw van acht elementen die over een aantal jaren samen de nieuwe Scheldetunnel moeten vormen, als onderdeel van de Oosterweelverbinding. “Een historisch moment”, klonk het in koor. [naar artikel]
Je zou denken dat je met een McLaren P1 op zijn minst een beetje voorzichtig zou rijden in het verkeer, maar dat geldt niet voor deze chauffeur. In de Zweedse hoofdstad Stockholm liet een bestuurder zich opmerken met een zeer gewaagd manoeuvre. Hij probeerde met zijn bolide op de stoep tussen een geparkeerde vrachtwagen en een muur te rijden. [naar artikel]
Het was nipt en moeilijk maar de ‘Bacchusstoet’ van Michaelina Wautier is veilig en wel op de derde verdieping van het Museum aan de Stroom geraakt. [naar artikel]
Deze chauffeur heeft zichzelf wel in een hele spannende situatie gebracht. [naar artikel]
Het was zaterdag een spannende dag op de werf van de fietstunnel van de fietsostrade F105 Herentals-Balen. De tunnel van 35 meter werd op zijn plaats geschoven aan een ‘snelheid’ van 18 meter per uur. Het werkje nam anderhalf uur in beslag. De provincie Antwerpen maakte bovenstaande beelden. [naar artikel]
In Meerhout-Vorst is zondag een nieuwe stalen boogbrug naar haar plaats gevaren. De brug werd op een werf langs het kanaal in elkaar gezet en dan met een ponton naar de definitieve locatie gebracht. Daar werd ze op vier landhoofden gemonteerd. Het gaat om één van de 62 bruggen over het Albertkanaal die worden verhoogd om hoger geladen schepen door te laten. [naar artikel]
De laatste brug die ingevaren werd via het Albertkanaal werd zaterdag geplaatst in Beringen. De brug weegt maar liefst 1.000 ton, 122 meter lang en heeft een boog van 22 meter. [naar artikel]
Zwitserland roept in financieel opzicht vaak een beeld op van degelijkheid, bankgeheim en van voorzichtig financieel beleid. Toch slaagde de centrale bank er vorig jaar in om ruim 100 miljard frank te verspelen. De financiële pijn van dat verlies valt enorm mee. Zwitserland lijkt saaiheid en voorspelbaarheid tot kunst te hebben verheven. Het land houdt […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.