In Gent is een 35-jarige fietser overleden nadat hij was uitgegleden op natte tramsporen. Uit een studie van UZ Gent bleek eerder al dat een kwart van alle Gentse fietsongevallen te maken heeft met de tramsporen. De stad werkt aan oplossingen en wil onder andere fietslessen organiseren om mensen te leren hoe ze over tramsporen moeten fietsen. Maar hoe kan de verkeerssituatie voor fietsers veiliger gemaakt worden? En wat kan je als fietser zelf doen? [naar artikel]
Tramsporen die veilig zijn voor fietsers, het blijft zoeken in Gent. Een test met ‘tramrubbers’ in de Belfortstraat blijkt geen groot succes. [naar artikel]
In Gent wordt een nieuwe methode gebruikt om de ongebruikte tramsporen in het historisch centrum veiliger te maken voor fietsers. ‘We geloven dat dit een echte doorbraak kan zijn’, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). [naar artikel]
De stad Gent is begonnen met het plaatsen van nieuwe wegmarkeringen, zogenaamde 'chevrons', om fietsers te helpen om veiliger tramsporen over te steken. Het moet het aantal valpartijen met fietsen verminderen. De Gentse ziekenhuizen tellen zo'n 500 fietsers per jaar die er terecht komen na een val door de tramsporen. Twee jaar geleden was er een dodelijk ongeval. [naar artikel]
De stad Gent voorziet binnenkort filmpjes die studenten moeten tonen en leren hoe ze zich veiliger kunnen verplaatsen met de fiets. "Het is voor nieuwe studenten soms wennen, ze zijn rustiger verkeer in een dorp gewoon. De attitude in een stad is anders. Fietsers moeten ook rekening houden met tramverkeer", stelt de stad. De filmpjes zullen online verspreid worden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.