In Frankrijk mag je vanaf 1 juli nog maar maximaal 80 km/u rijden op de routes nationales en routes départementales buiten de bebouwde kom. De... [naar artikel]
In Frankrijk mag je vanaf 1 juli nog maar maximaal 80 km/u rijden op de routes nationales en routes départementales buiten de bebouwde kom. De... [naar artikel]
Een aantal landen in Europa, zoals Nederland, heeft de voorbije jaren maatregelen genomen om de snelheidslimiet op de snelweg (overdag) te verlagen. Ook in België spelen sommige politici met dat idee. Maar twee Europese landen willen die nu juist verhogen, naar 150 kilometer per uur. In het nieuws: Italië en Tsjechië denken dat ze hun […] [naar artikel]
57 procent van de automobilisten gaat akkoord met de veralgemening van de snelheidslimiet tot 70 km/u op de secundaire wegen in Vlaanderen. Ook [naar artikel]
Er zal een trajectcontrolesysteem worden geïnstalleerd in de Leopold II-tunnel in Brussel. Dat wordt bevestigd door het kabinet van de Brusselse [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. Dat blijkt uit een studie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV). [naar artikel]
Met het invoeren van meer variabele snelheidslimieten op de snelwegen, moet ook de mogelijkheid voorzien worden om op bepaalde plaatsen over te [naar artikel]
Met het invoeren van meer variabele snelheidslimieten op de snelwegen, moet ook de mogelijkheid voorzien worden om op bepaalde plaatsen over te gaan tot een verhoging van de maximumsnelheid tot 130 kilometer per uur. Dat laat federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) weten in een reactie op de studie van BIVV. Er wordt wel meteen benadrukt dat zo’n verhoging enkel onder strikte voorwaarden en na een specifiek onderzoek kan worden toegepast. “Een verhoging van de snelheid als algemene maatregel is niet aan orde.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.