Hogeschool PXL komt met een uniek keuzetraject Gaming Business binnen de opleiding Marketing. De opleiding focust op de zakelijke kant van de gamingindustrie. Studenten leren hoe ze bijvoorbeeld een computerspel op de markt kunnen brengen. De laatste jaren is de gamingindustrie in ons land een belangrijke sector geworden. Met het nieuwe keuzetraject wil PXL daarop inspelen. [naar artikel]
De gamingmarkt was in 2019 goed voor een omzet van 109 miljard dollar, dat is een nieuw record. Online games zouden tegen 2024 dan weer de grootste groei kennen. Gaming is een bloeiende industrie, dat tonen de cijfers van SuperData. Afgelopen jaar was de hele gamingmarkt een waarde van 109 miljard dollar waard. Dat is […] The post Game-industrie scoort records: we spelen steeds meer online appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vlaams mediaminister Gatz is klaar met zijn actieplan rond gaming. “Het belangrijkste is de budgetverhoging van vorig jaar, maar daarnaast willen we nu meer inzetten op promotie en marketing.” Hij wil met andere woorden de Vlaamse gameontwikkelaars steunen in het aan de man brengen van hun producten. Tijdens een bezoek aan ‘Gamescom’, een grote gamingbeurs in het Duitse Keulen, brak Gatz ook een lans voor de invoering, federaal dan, van een taxshelter voor de game-industrie. “Dat zou de kers op de taart zijn, of “the next level” om in gametermen te spreken”, aldus Gatz. [naar artikel]
Op donderdag 10 mei vond op Karting Genk het evenement ‘Racen met je Hart’ plaats. De organisatie was in handen van enkele marketing studenten van de PXL Hogeschool in Hasselt. [naar artikel]
Banzai Studios uit Diepenbeek maakte een gloednieuwe VR-game ‘GAZZLERS’ genaamd. Een team van 8 personen (van wie een groot aantal Limburgse alumni/studenten) ontwikkelden deze game op maar liefst twee jaar tijd. "We zitten momenteel nog in de laatste rechte lijn van de testfase en we willen zo snel mogelijk lanceren en online te koop aanbieden", zegt business developer Glenn Vanspauwen. [naar artikel]
Marketing is een vak. Ergens tussen wetenschap en kunst. Ergens tussen brains en buik. PXL-Marketing en Marketing- en communicatiebureau RCA gaan een samenwerking aan en dompelen studenten, lectoren, professionals en scholieren onder in de actualiteit van marketing en sales. Naast enkele experts van RCA zelf, komen wekelijks prominente marketeers van o.a. Mediahuis, KRC Genk en Belfius naar PXL met inspirerende verhalen. Gastheer en organisator is Tom Van den Bergh, CEO van RCA en auteur van het boek ‘Beyond Brands’. [naar artikel]
UCLL-studenten Bedrijfsmanagement, afstudeerrichting Logistiek, kaapten de eerste prijs weg op de TLHub Business Game. TL Hub is het Belgische jobboard gespecialiseerd in logistiek, transport en supply chain. Elk jaar organiseren zij een game voor alle Belgische hogescholen en universiteiten die een afstudeerrichting Logistiek in hun programma hebben. [naar artikel]
In San Francisco start vandaag de hoogmis van de gamingindustrie: de Game Developers Conference, de grootste beurs voor ontwikkelaars wereldwijd. Vergis u niet: gaming is big business, en geen bezigheid voor nerds. De omzet van games is wereldwijd groter dan die van de film- én de muzieksector samen. Ook de Belgische gamingindustrie is aan een opmars bezig: we zetten de belangrijkste cijfers even op een rijtje. [naar artikel]
Op zaterdag 13 mei reikte Vlajo op het Next Gen Fest in pretpark Walibi Waver prijzen uit voor de meest beloftevolle jonge ondernemers van 2023. Maar liefst 2.000 leerlingen, studenten, leerkrachten en bedrijfspartners konden genieten van een wervelende slotshow. Vlajo riep het studenteproject 'SomeThin', van Hogeschool PXL -studenten Marketing, uit tot Small Business Project van het Jaar. [naar artikel]
Het is moeilijk om geen sympathie te voelen voor een game als ‘Paper Cut Mansion’. Een indietitel waar een piepklein team jarenlang met hart en ziel aan gewerkt heeft, en die het nu in de drukste releaseperiode van het jaar moet opnemen tegen de giganten uit de industrie. Je wil meteen de kant kiezen van de underdog, maar dan daagt het jammerlijk genoeg: ‘Paper Cut Mansion’ heeft het hart op de juiste plaats, maar is helaas op elk ander gebied ondermaats. [naar artikel]
Het is moeilijk om geen sympathie te voelen voor een game als ‘Paper Cut Mansion’. Een indietitel waar een piepklein team jarenlang met hart en ziel aan gewerkt heeft, en die het nu in de drukste releaseperiode van het jaar moet opnemen tegen de giganten uit de industrie. Je wil meteen de kant kiezen van de underdog, maar dan daagt het jammerlijk genoeg: ‘Paper Cut Mansion’ heeft het hart op de juiste plaats, maar is helaas op elk ander gebied ondermaats. [naar artikel]
In de realitiecompetitieserie ‘Squid Game: The Challenge’, brengt Netflix het wereldwijde fenomeen ‘Squid Game’ tot leven. Honderden spelers strijden er om de gigantische prijzenpot van 4,37 miljoen. Maar daar de realityreeks - in tegenstelling tot de originele serie - volledig onschadelijk had moeten zijn, liep het tijdens de opnames toch grondig mis. [naar artikel]
Netflix brengt het wereldwijde fenomeen ‘Squid Game’ tot leven met de grootste realitycompetitieserie ooit: ‘Squid Game: The Challenge’. De show is volledig gebaseerd op de Zuid-Koreaanse reeks die eerder al te zien was op het streamingplatform - al zullen alle spelers uiteraard levend naar huis terugkeren. [naar artikel]
Lees dit artikel: Nieuw fonds voor Belgische game-industrie Om de Belgische game-industrie nog duidelijker op de kaart te zetten, bundelen Howest, De Cronos Groep en BNP Paribas Fortis hun expertise in een nieuw investeringsfonds: ForsVC. De focus ligt op talentvolle Belgische gamebedrijven die een duwtje in de rug nodig hebben. De komende jaren zal hiervoor een bedrag van 10 tot 15 miljoen euro […] Lees dit artikel: Nieuw fonds voor Belgische game-industrie [naar artikel]
Netflix brengt het wereldwijde fenomeen ‘Squid Game’ tot leven met de grootste reality competitieserie ooit, ‘Squid Game: The Challenge’. De show is volledig gebaseerd op de Zuid-Koreaanse reeks die eerder al te zien was op het streamingplatform - al zullen alle spelers uiteraard levend naar huis terugkeren. [naar artikel]
In San Francisco start de hoogmis van de gamingindustrie: de Game Developers Conference, de grootste beurs voor ontwikkelaars wereldwijd. Vergis u niet: gaming is big business, en geen bezigheid voor nerds. De omzet van games is wereldwijd groter dan die van de film- én de muzieksector samen. Ook in ons land groeit het aantal gamingbedrijven. Aan de hand van drie portretten schetsen we een beeld van onze Belgische gamingindustrie. Vandaag deel 2: game-ontwikkelaar Mike Coeck, wiens droom nu werkelijkheid wordt: een eerste eigen game. [naar artikel]
Zo’n vijftig studenten communicatiewetenschappen hebben voor niets gezweet op hun examen sociale marketing. De verbeterde stapel verdween van het bureau van de professor, voor die de scores kon ingeven. [naar artikel]
In San Francisco start de hoogmis van de gamingindustrie: de Game Developers Conference, de grootste beurs voor ontwikkelaars wereldwijd. Vergis u niet: gaming is big business, en geen bezigheid voor nerds. De omzet van games is wereldwijd groter dan die van de film- én de muzieksector samen. Ook in ons land groeit het aantal gamingbedrijven. Aan de hand van drie portretten schetsen we een beeld van onze Belgische gamingindustrie. Vandaag deel 3 : game-ontwikkelaar Dirk Van Welden, wiens game "Space Pirate Trainer" in de top 5 van meest verkochte VR-spelletjes wereldwijd staat. [naar artikel]
Tsjak! Wanneer je nostalgische gevoelens krijgt van vlijmscherpe pieken die uit wanden en vloeren schieten, dan heb je mogelijk de eerste ‘Prince of Persia’-game gespeeld. ‘The Lost Crown’ brengt een hulde aan de game waarmee het 35 jaar geleden allemaal begon. Hij teleporteert de charme van 1989 naar 2024 en kruidt die met spetterende actie, een creatieve uitwerking en animaties om u tegen te zeggen. [naar artikel]
Er komt voorlopig dan toch geen verbod op ‘gaming’, dat heeft HLN vernomen bij de federale energieregulator CREG. ‘Gaming’ is een praktijk die energieleveranciers toepassen om kunstmatig beter te scoren in prijsvergelijkers. Volgens CREG neigen de aanbiedingen naar “bewuste misleiding”. Normaal zou het verbod vanaf januari ingaan, maar de beslissing wordt voor onbepaalde tijd verschoven. Hoe kan jij je wapenen tegen ‘gaming’? Zo vergelijk je best de verschillende energiecontracten. [naar artikel]
De Vlaamse gamestudio Larian Studios heeft een belangrijk computerspel ontwikkeld en brengt die nu zelfstandig uit. Dat is een zeer uitzonderlijk gegeven, vertelde gaming-expert David Verbruggen aan Business AM. Beluister hier het volledige gesprek met David Verbruggen: (ns) [naar artikel]
De Kamercommissie Financiën heeft vandaag een wetsvoorstel goedgekeurd van CD&V en Open Vld dat de tax shelter voor film en podiumkunsten uitbreidt naar de gaming-industrie. Bedoeling is die sector een duwtje in de rug te geven en de concurrentie met het buitenland aan te kunnen gaan. De tekst moet nu nog groen licht krijgen in […] Het bericht Tax shelter breidt bijna uit naar game-industrie verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Aan de videogame Black Ops II, een nieuwe aflevering in de jaarlijkse succesreeks Call of Duty, werkten een aantal ronkende namen uit de film- en muziekwereld mee. Wat hebben die ineens in de game-industrie te zoeken? [naar artikel]
Na de recente snowboardklepper ‘Shredders’ duikt er met ‘You Suck at Parking’ een tweede Belgische game op Xbox Game Pass op. De game van Leuvense makelij is een veelbelovende casual-klepper, met op zijn minst het potentieel om een steekvlamsuccesje à la ‘Fall Guys’ of ‘Among Us’ te worden. [naar artikel]
De examens zijn voor sommige studenten volop bezig, voor anderen staat de blok weer voor de deur. En dat brengt een hele hoop stress met zich mee – stress die soms te veel wordt. MoodSpace, een nieuw online platform van de Vlaamse overheid, wil studenten een hart onder de riem steken én mentaal gezonder maken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.