TreinTramBus klaagt over de aanhoudende onzekerheid en onduidelijkheid over het aantal ritten dat De Lijn schrapt. Volgens de reizigersorganisatie knipt de vervoersmaatschappij op sommige plaatsen harder in het aanbod dan de aangekondigde 0,75 procent. De organisatie noemt de communicatie van De Lijn ook “ondermaats”. [naar artikel]
Op vrijdag 1 september ging niet alleen het nieuwe schooljaar van start, maar ook het uitgedunde aanbod van De Lijn. Vanwege een gebrek aan chauffeurs, bussen en technici schrapt de Vlaamse vervoersmaatschappij tot eind dit jaar structureel ritten. Volgens De Lijn gaat het slechts om 0,75 % van het aantal ritten en vallen er alleen ritten weg op hoogfrequente lijnen. Maar een analyse van TreinTramBus toont een heel andere realiteit. De communicatie voor de reizigers is bovendien ondermaats. The post Rijdt de bus of niet? Onzekerheid over geschrapte bussen houdt aan appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Reizigersvereniging TreinTramBus klaagt donderdag in een persbericht dat er grote hinder is bij openbaarvervoermaatschappijen De Lijn en de MIVB als gevolg van de vakbondsbetoging. TreinTramBus vindt dat de informatie hierover te laat kwam én onduidelijk is. [naar artikel]
Mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) wil dat de busvloot van De Lijn een pak minder CO2 en fijn stof uitstoot. Daarom bestelt hij bijna 700 nieuwe bussen. Hoeveel elektrische, hybride- en waterstofbussen daar bij zijn, is voorlopig onduidelijk. Heel wat 'groene' bussen die al in het wagenpark zitten, presteerden tot nog toe ondermaats. [naar artikel]
Voorzitter van TreinTramBus (TTB) Peter Meukens is kritisch als er weer wordt gestaakt bij De Lijn. Jo Van der Herten (ACV Openbare Diensten De Lijn) verdedigt het stakingswapen. Toch verdedigen beiden vol vuur het openbaar vervoer en De Lijn. “Laat de elektrificatie van de bussen los en koop tweedehands dieselbussen uit het buitenland om de dienstverlening te verzekeren”, klinkt het bij beiden. [naar artikel]
Reizigersvereniging TreinTramBus reageert dinsdag “ontstemd” op de staking waartoe het gemeenschappelijk vakbondsfront bij openbaarvervoermaatschappij De Lijn opgeroepen heeft vanaf vrijdagochtend tot en met maandagavond. [naar artikel]
Opletten als u straks naar de bushalte stapt. De Lijn gooide dit weekend het stuur om, en mogelijk moet u daardoor verder opstappen. ‘De bussen zullen sneller rijden, maar de reiziger is langer onderweg’, zegt TreinTramBus. [naar artikel]
Slechts een kwart van de bussen van De Lijn is vandaag uitgerust met een gesproken halteaankondiging. “Voor mensen met een beperking vormt dat een extra drempel”, zegt Els Robeyns (Vooruit). [naar artikel]
Het tram- en busaanbod in Deurne-Zuid is de laatste jaren sterk achteruitgegaan. En ondanks de komst van de veelbesproken keerlus in de Boekenberglei in Deurne en de Gitschotellei in Borgerhout, is er geen beterschap op komst. TreinTramBus spreekt zelfs van een tram- en busroof. Oud-bestuurslid Erik Heylen zette het op een kaart. “Er blijft niets meer over.” [naar artikel]
TreinTramBus is “genuanceerd kritisch” over de nieuwe dienstregeling die De Lijn vanaf 6 januari invoert op verschillende plaatsen in Vlaanderen. “We vrezen dat reizigers langer onderweg zullen zijn”, zegt de reizigersorganisatie op haar website. [naar artikel]
Reizigersorganisatie TreinTramBus klaagt aan dat mensen nog niet kunnen zien welke busritten De Lijn vanaf 1 september tijdelijk schrapt. De betrokken lijnen zijn momenteel wel bekend, maar welke ritten precies sneuvelen nog niet. "De Lijn komt veel te laat met informatie, en dat op drie dagen voor de start van het schooljaar", zegt Peter Meukens, voorzitter van TreinTramBus. De Lijn laat weten dat de exacte wijzigingen vandaag of morgen in de routeplanner zullen staan. [naar artikel]
De onbetrouwbaarheid bij de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn oplossen door de frequentie op bepaalde lijnen te verminderen van vijf naar vier bussen per uur, zoals De Lijn-topman Roger Kesteloot maandag oppert in Het Laatste Nieuws, is geen oplossing. Dat zeggen vakbond ACOD en reizigersorganisatie TreinTramBus in een reactie. [naar artikel]
Vier keer vaker dan twee jaar geleden schrapte De Lijn in 2019 busritten, omdat er geen chauffeur waren om ze uit te voeren. “Als er een buslijn is, moet ze rijden. Anders zal De Lijn reizigers verliezen”, klinkt het bij reizigersorganisatie TreinTramBus. [naar artikel]
Reizigersorganisatie TreinTramBus stelt De Lijn en Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare werken Lydia Peeters (Open VLD) in gebreke vanwege de “aanslepende barslechte service” op het Mechelse stadsnet. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) moet ingrijpen bij De Lijn. Dat zegt reizigersvereniging TreinTramBus. “We verwachten dat ze zowel het vervoerbedrijf als de vakbonden duidelijk maakt dat het roer moet worden omgegooid.” Er is al de hele week hinder voor de reiziger door een vakbondsactie van de socialistische bond ACOD. Een staking bij […] Het bericht “Minister moet ingrijpen” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het aantal geschrapte ritten bij De Lijn als gevolg van technische problemen, swingt de pan uit. Alleen al tot eind mei dit jaar gingen ruim 18.000 ritten niet door, het drievoudige van in 2019. [naar artikel]
De onbetrouwbaarheid bij de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn oplossen door de frequentie op bepaalde lijnen te verminderen van vijf naar vier bussen per uur, zoals De Lijn-topman Roger Kesteloot maandag oppert in Het Laatste Nieuws, is geen oplossing. Dat zeggen vakbond ACOD en reizigersorganisatie TreinTramBus in een reactie. [naar artikel]
“In Limburg is zowat de helft van de bussen die De Lijn normaal inzet, niet uitgereden.” Dat bevestigt Marco Demerling, woordvoerder van De Lijn. “Vooral in verstedelijking gebieden zoals Hasselt en Genk is de actie voelbaar.” [naar artikel]
De stad Gent plant morgen een overleg met De Lijn, NMBS, de spoorwegpolitie en de Gentse politie na aanhoudende incidenten op bussen van De Lijn, van en naar de Blaarmeersen in Gent. Ze willen bekijken of er extra maatregelen nodig zijn. Ook gisteren zijn er 2 gevallen van agressie gemeld, op 2 bussen van en naar recreatiedomein Blaarmeersen. Ook zaterdag en vorige week waren er al 2 incidenten op dezelfde lijn. De Lijn wil politietoezicht op de bussen. [naar artikel]
De communicatie over de beslissing om 'vuile' bussen te verplaatsen naar de randsteden van Antwerpen, was ongelukkig. Dat geeft De Lijn toe. Maar op het verwijt een slecht investeringsbeleid te voeren, geeft ze tegengas. [naar artikel]
TreinTramBus stelt De Lijn en Vlaams minister Lydia Peeters (Open VLD) in gebreke. De reizigersvereniging houdt hen verantwoordelijk voor de “aanslepende barslechte service” op het stadsnet en een aantal streeklijnen in de regio Mechelen. [naar artikel]
Eind 2021 treedt het nieuwe vervoersplan van De Lijn en de vervoerregio Antwerpen in werking. Het tramnetwerk in en rond de stad wordt drastisch hertekend. Een goeie zaak, vinden ze bij TreinTramBus. “Alleen zal de capaciteit op veel deeltrajecten dalen wat zal leiden tot reizigersverlies”, klinkt het bij Dirk Wiesé van TreinTramBus. [naar artikel]
Reizigersorganisatie TreinTramBus stelt De Lijn en Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare werken Lydia Peeters (Open VLD) in gebreke vanwege de “aanslepende barslechte service” op het Mechelse stadsnet en een aantal streeklijnen in de regio. Op sommige dagen worden minder dan de helft van de voorziene ritten gereden, klinkt het. [naar artikel]
Openbaar vervoersmaatschappij De Lijn investeert 130 miljoen euro in 145 nieuwe bussen en trams. De Lijn wil hierdoor zijn wagenpark moderniseren én milieuvriendelijker maken. Het gaat over een levering van 24 kusttrams en 121 bussen. Meer dan de helft van die bussen zijn hybride bussen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.