Nog altijd even snel op die piste van asfalt. Maar nu ook véél sterker in die smallere piste van zowat vijftien centimeter breed: de afstand tussen linker- en rechteroor. Onze Formule 1-watcher ziet dat er is een nieuwe Max Verstappen is opgestaan. Het jongetje is volwassen geworden. “In 2018 vreesden omstaanders dat Max zijn collega na een race een hengst zou verkopen. Die scherpe kantjes zijn er niet meer. Max heeft ze zelf weg gevijld.” En is klaar voor meer. Veel meer... [naar artikel]
Max Verstappen heeft in Monza geschiedenis geschreven. “Max bewees voor de zoveelste keer dat hij het allemaal heeft”, aldus onze Formule 1-watcher, die ook voor de GP van Italië weer punten uitdeelt. Naast drie buizen deelt hij ook een mooie 7,5 op 10 uit voor een coureur die ‘slechts’ zevende werd. “Had je in het begin van het jaar aan de toog voorspeld dat hij zevende zou worden in Monza, met een Williams, je verliet het café in pek en veren.” [naar artikel]
Die fikkende motor zorgde voor een nulscore. En een serieuze achterstand in het kampioenschap. Nadat Max Verstappen in Bahrein en Jeddah nog kon duelleren met zijn grote rivaal, zag hij hoe de Ferrari van Charles Leclerc deze keer in een andere klasse reed. “Wellicht heeft Ferrari met de eerste ontwikkeling van de auto een betere keuze gemaakt. Hier moeten we uit leren.” [naar artikel]
“Lewis Hamilton (39) op weg naar Ferrari.” Het sensationele bericht zette de paddock meteen in brand. Zou het dan echt? Onze Formule 1-watcher ziet elementen die in die richting wijzen. Maar kijkt ook al even vooruit. “In F1 is één zaak voor 85 procent bepalend, en dat verandert niet in 2025.” [naar artikel]
Lewis Hamilton op pole position. Verrassing. Verse hoop. Of de dominantie van Max Verstappen dan toch kan afbrokkelen? Onze F1-watcher legt uit waarom Max op beide oren mag slapen. De wederopstanding van aartsrivaal Hamilton was niet meer dan een tijdelijk fenomeen. Het binoom Red Bull/Verstappen blijft ongenaakbaar. [naar artikel]
Dominant. Anders kan je de prestatie van Max Verstappen in de vierde grand prix van het seizoen niet noemen. Charles Leclerc blijft wel leider, maar kreeg een ferme tik. In punten maar ook mentaal. En onze Formule 1-watcher merkte in Imola nog iets op. Ferrari maakte misschien wel de beste auto om aan het seizoen te beginnen, maar de marge om die kloof dicht te fietsen, is dit seizoen groter. “En in die oefening zijn twee teams onklopbaar: Red Bull en Mercedes.” [naar artikel]
Natuurlijk was dit niet de bedoeling. Het nieuws lekte maanden te vroeg uit: Lewis Hamilton (39) rijdt vanaf 2025 voor Ferrari. Toch wel een klapper. De meest succesvolle coureur ooit in het mythische rood. Een ultiem dream team. Maar ook een droom die een nachtmerrie kan worden, legt onze Formule 1-watcher uit. [naar artikel]
Max Verstappen won de GP van Hongarije na een spectaculaire race. De Nederlander, pas uit tiende positie begonnen, bleef Lewis Hamilton en George Russell voor. Verstappen krijgt een mooie 9 op 10 van onze Formule 1-watcher Jo Bossuyt voor zijn prestatie en ook Hamilton en Charles Leclerc krijgen goeie punten. Eén “knoeier" krijgt dan weer een 3 op 10. Ontdek hieronder alle punten. [naar artikel]
Een atypisch F1-weekend. Niet Max Verstappen, maar wel Carlos Sainz Jr. stond op het allerhoogste schavotje. De Spanjaard van Ferrari haalde het voor Lando Norris (McLaren) en Lewis Hamilton (Mercedes). WK-leider Max Verstappen werd na een inhaalrace uiteindelijk vijfde. De Nederlander zag zo een einde komen aan zijn historische reeks van tien opeenvolgende overwinningen.Onze Formule 1-watcher keek aandachtig mee en geeft de coureurs punten voor de Grand Prix van Singapore. [naar artikel]
Een atypisch F1-weekend. Niet Max Verstappen, maar wel Carlos Sainz Jr. stond op het allerhoogste schavotje. De Spanjaard van Ferrari haalde het voor Lando Norris (McLaren) en Lewis Hamilton (Mercedes). WK-leider Max Verstappen werd na een inhaalrace uiteindelijk vijfde. De Nederlander zag zo een einde komen aan zijn historische reeks van tien opeenvolgende overwinningen.Onze Formule 1-watcher keek aandachtig mee en geeft de coureurs punten voor de Grand Prix van Singapore. [naar artikel]
Max Verstappen heeft van de pauze in de Formule 1 gebruik gemaakt om zich een nieuwe wagen uit te zoeken. Niet zomaar een wagen want Verstappen trakteerde zichzelf op een exclusieve Ferrari Monza SP2, een wagen met een prijskaart van maar liefst 1,6 miljoen euro. [naar artikel]
Onze F1-verslaggever Jo Bossuyt houdt ook in Monza zijn dagboek bij. Volg hem achter de schermen en beleef vanop de eerste rij wat in en rond de... [naar artikel]
In de Grand Prix van Frankrijk had Charles Leclerc een optie op de zege genomen, maar nadat de Ferrari-rijder in de bandenmuur belandde kreeg Max Verstappen de overwinning in de schoot geworpen.De Nederlander lijkt zo onbedreigd op een tweede wereldtitel af te stevenen. [naar artikel]
Ook in China was er niet veel te doen aan Max Verstappen. Maar de beste score van z’n rapport deelt onze Formule 1-watcher niet uit aan de Nederlander. Voorts knappe punten voor een herboren coureur en iemand die als de bliksemsnelheid reageerde wanneer het fout dreigde te gaan. Ohja: onze watcher heeft ook nog een opdracht verzonnen voor Kevin Magnussen. [naar artikel]
Onze F1-watcher hield in Abu Dhabi opnieuw zijn dagboek bij. Hoe Mick Schumacher dan toch nog in Formule 1 kan blijven en de vriendin van Max Verstappen zich in het bagger-debat mengt. Maar ook hoe Jackie en Jacky samen naar de oorlog trokken, en die overleefden. [naar artikel]
De Formule 1-karavaan houdt halt in Italië. Op het iconische circuit van Monza kan Max Verstappen een nieuwe stap zetten richting een tweede wereldtitel op rij. Charles Leclerc start morgen vanop de pole. Volg de race in onderstaande liveblog. [naar artikel]
Natuurlijk was dit niet de bedoeling. Het nieuws lekte maanden te vroeg uit: Lewis Hamilton (39) rijdt vanaf 2025 voor Ferrari. Toch wel een klapper. De meest succesvolle coureur ooit in het mythische rood. Een ultiem dream team. Maar ook een droom die een nachtmerrie kan worden, legt onze Formule 1-watcher uit. [naar artikel]
Hier en daar wordt de dinsdagochtend aangekondigde transfer van Stoffel Vandoorne naar Aston Martin een “verrassing” genoemd. Niet dus. Onze Formule 1-watcher Jo Bossuyt legt uit waarom het niet meer dan logisch is dat onze landgenoot een alweer iets belangrijkere rol in F1 krijgt. En wat dat betekent voor de andere nog te verdelen plaatsjes. [naar artikel]
Hier en daar wordt de dinsdagochtend aangekondigde transfer van Stoffel Vandoorne naar Aston Martin een “verrassing” genoemd. Niet dus. Onze Formule 1-watcher Jo Bossuyt legt uit waarom het niet meer dan logisch is dat onze landgenoot een alweer iets belangrijkere rol in F1 krijgt. En wat dat betekent voor de andere nog te verdelen plaatsjes. [naar artikel]
Onze F1-watcher hield in Abu Dhabi opnieuw zijn dagboek bij. Hoe Mick Schumacher dan toch nog in Formule 1 kan blijven en de vriendin van Max Verstappen zich in het bagger-debat mengt. Maar ook hoe Jackie en Jacky samen naar de oorlog trokken, en die overleefden. [naar artikel]
Onze F1-watcher trok naar Austin, keek rond en luisterde mee achter de schermen. Om in zijn dagboek het nieuws te serveren dat de propagandamachine van de Formule 1 liever niet op de social media gooit. Over de graaicultuur, de keuze van Max Verstappen en de toekomst van Spa-Francorchamps. Of hoe de Formule 1 zich tegelijk ook helemaal niet bemoeit met het met grote trom aangekondigde kampioenschap voor vrouwen: “Doodjammer dat alleen Lewis Hamilton belangstelling toont…” [naar artikel]
Tweede in de sprintrace: het was niet eens nodig om de kroon te pakken, voor Max Verstappen. En toch: zijn derde wereldtitel in de Formule 1 gaat de geschiedenis in als de meest onderschatte ooit. Onze F1-watcher legt uit waarom dat compleet ten onrechte is. [naar artikel]
Dat Max Verstappen vorig seizoen wereldkampioen werd na een genadeloos duel met Hamilton, was meer dan een overwinning. Het was een machtsoverdracht. De 24-jarige Nederlander is de nieuwe sterke man in Formule 1. En gedraagt er zich ook naar. Onwrikbaar zelfvertrouwen, de concurrentie jennen, maar nooit over de schreef. Neerslag van een dagje ‘Max observeren’. [naar artikel]
Onze man ter plaatse houdt ook in Suzuka zijn dagboek bij. Ontdek de echte reden waarom het (tweede) mooiste circuit ter wereld op een heuvel werd gebouwd. En verneem ook wanneer Max Verstappen van plan is met F1-pensioen te gaan. Hij heeft het onze Formule 1-watcher verteld. Weliswaar begeleid door een glimlachje. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.